FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Tales w Kwiecień 05, 2021, 20:40:59 pm
-
Będę oddawał swoje oryginalne 2-piorowe resory do regeneracji. Na co zwrócić uwagę? Na allegro przy nowych rzemieślniczych jest napisane że odległość między tulejami wynosi 121cm. Moje obecnie maja 122.5cm.
-
Ja chciałem regenerować ale jak mam dać 280 zł za samą robotę plus materiały i jeszcze jest ryzyko pęknięcia to ich pierdolę,to nie komuna że nic nie było. Daniel zorganizował mi ładne używki i ze mną to wytrzyma spokojnie <spoko>
-
Daniel zorganizował mi ładne używki
Co rozumiesz przez ładne używki?
-
Ja bardzo przepraszam, ale podejrzenia panów są całkowicie bezpodstawne. Ja niczym nie handluję, ten pan przyszedł tu z tym białym proszkiem, i z nim wychodzi!
-
ładne używki
Też byłbym za taką opcją.
Jak szukałem do siebie 3-piórowych, to trafiłem na plac, gdzie było kilkadziesiąt sztuk do wyboru, 2 i 3-piórowe. Przejrzałem ten towar i wybrałem ładne 2 szt. i od tego momentu (póki co) tylna zawiecha jest bez zarzutu.
OLX, allegro Twoim przyjacielem, ale najlepiej podjechać osobiście i obejrzeć towar - no i rzecz jasna wystrzegaj się pomalowanych na czarno, "zregenerowanych" zestawów :)
Wcześniej lokalnie szukałem po zakładach zajmujących się resorami, to słyszałem 200/300 zł za tuleje i dołożenie 3-go pióra. Używki w dobrym stanie wyniosły mnie chyba 150zł, jak nie mniej (+ dojazd).
-
Ja bardzo przepraszam, ale podejrzenia panów są całkowicie bezpodstawne. Ja niczym nie handluję, ten pan przyszedł tu z tym białym proszkiem, i z nim wychodzi!
Za Jachasia było lepiej,darmowa pizza i te sprawy
-
Będę oddawał swoje oryginalne 2-piorowe resory do regeneracji. Na co zwrócić uwagę?
a na co mozesz zwrocic uwage, skoro nie wiesz jak beda regenerowane ?
moje same sie zregenerowaly, polezaly kilka lat luzem (wlasciwie to oparlem je pionowo o sciane),
regeneracja byla tak skuteczna, ze po dolozeniu trzeciego malego piorka niewiele im brakuje do fabrycznych 3piorowych - czyli jest za wysoko i bede szukal 2piorowej uzywanej pary,
a wyrabane byly ostro, bo u poprzedniego wlasciciela musialy miec ciezko,
gdy z tylu wsiadly dwie osoby (razem 150kg)to tyl siadal ~10cm i gumowe ograniczniki dotykaly mostu,
nie masz wplywu na to, co beda robili z resorami, czy beda je klepac, czy naginac, a moze regeneracja nazywaja sama wymiane slizgow i tulei,
ja wolalbym sam zajac sie poprawa ich dzialania, zwlaszcza ze bogatszy w doswiadczenie teraz zrobil bym to lepiej tzn. trzecie pioro bardziej bym dopiescil, stepil konce i odgial, by dzialo progresywnie
-
Jakią wysokość miały nominalnie nowe resory? Gość z którym dzis gadałem mówił że jak kiedyś regenerowało się resory do poloneza to klepało się tak aby wysokość resora była 28cm. Ale szczerze mówiąc wydaje mi się to trochę wysoko i ustaliłem z nim żeby zrobił 26cm.
-
Poszukuję tulejek do resorów. Te są coś warte?
https://allegro.pl/oferta/tuleja-resora-gruba-polonez-fso-fiat-125p-oryg-4990154126
https://allegro.pl/oferta/tuleja-resora-dluga-cienka-polonez-fso-fiat-125p-6709577319
-
Przednie tuleje są raczej trwałe, tylna - montowałem taki zamiennik z 5-6 lat temu, jeszcze nie wykazuje znaków zużycia. Ale osobiście, mając nowe/używane resory na wierzchu rozważyłbym montaż poliuretanów.
-
Skoro mowa o regeneracji resorów - idzie jeszcze dorwać przekładki? Szukałem tego w 2018 i finalnie jakieś zdatne używane założyłem.
Albo z czegoś innego dopasować?
-
Przednie tuleje są raczej trwałe, tylna - montowałem taki zamiennik z 5-6 lat temu, jeszcze nie wykazuje znaków zużycia. Ale osobiście, mając nowe/używane resory na wierzchu rozważyłbym montaż poliuretanów.
Warto montować poliuretany jeżeli całą resztą zawieszenia jest na standardowych gumach?
Skoro mowa o regeneracji resorów - idzie jeszcze dorwać przekładki? Szukałem tego w 2018 i finalnie jakieś zdatne używane założyłem.
Albo z czegoś innego dopasować?
Przekładki można dorwać. Gorzej z obejmami i podkładkami pod nie.
-
Przekładki można dorwać. Gorzej z obejmami i podkładkami pod nie.
obejmna to kawal blachy, a podkladka pod nia nie zuzywa sie, ale to tez tylko kawalek plastiku, ktorego wlasciwosci moga byc jakiekolwiek
Warto montować poliuretany jeżeli całą resztą zawieszenia jest na standardowych gumach?
duza tulejke lepiej zostawic gumowa, zeby byla lepsza amortyzacja, ale mala tylna pracuje intensywnie i w szerokim zakresie, wiec to dobre miejsce na poliuretan
-
obejmna to kawal blachy, a podkladka pod nia nie zuzywa sie, ale to tez tylko kawalek plastiku, ktorego wlasciwosci moga byc jakiekolwiek
To teraz się nie popisałeś. Porównaj sobie obejmy oryginalne z tymi które teraz można kupić. A podkładki się nie zużywają ale po prostu pękają.
-
szczerze mowiac malo mnie obchodzi jaka blache teraz sprzedaja w formie obejmy piór ,bo pewnie i tak nie kupie,
a gdybym kupil, to nie bede sie przejmowal tym jak jest wyprofilowana i czy ma oczko na linke recznego (i tak nie mam linki) - moge sobie dospawac do blachy inna blache,
po prostu szkoda sobie zawracac dude takimi błahostkami