FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: nielsen w Kwiecień 29, 2021, 15:30:16 pm

Tytuł: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: nielsen w Kwiecień 29, 2021, 15:30:16 pm
Hej, mam pytanie do SWAP-owiczów K-serii w fiacie 125p.
Szukam dodatkowych centymetrów w komorze silnika na osprzęt, aktualnie w fiacie ląduje 1.8 k-seria z alternatorem z poloneza 1.4

1) Czy jak zdemontuję ten mechaniczny regulator zamontowany na fartuchu w komorze silnika od strony pasażera to mam zostawić rozpiętą tam instalację czy wstawić elektroniczny regulator napięcia?

2) Jak montuję długą linkę sprzęgła z poloneza 1.4 to brakuje mi około 1cm od oczka linki do pedału sprzęgła, na krótkiej lince z Fiata 125 sprzęgło działa ale jest mocno wygięta i przechodzi blisko wydechu. Pedały, serwo i podstawa serwa to org. Fiat 125p bendix 

3) Chłodzenie - górny wąż udało mi się podpiąć do chłodnicy po odkręceniu wspornika rurki od bloku silnika.
Mam problem z drugim wężem od strony termostatu.  Metalowa rurka praktycznie styka się z dolnym króćcem chłodnicy, a on wychodzi do góry. Widzę opcję kolanka 90 tylko musiałbym skrócić metalową rurkę z rovera o kilka centymetrów i nie mam możliwości zgrubienia końcówki obciętej rurki. Czy jak wsunę gumowy wąż na prostą rurkę i złapię opaską, dwoma opaskami to nie będzie ciekło? Inna opcja to odsunięcie rurki w tył dłuższą gumą od termostatu ale ona też dziwnie wygięta jest, nie wiem czy taką dostanę. Chłodnicę mam wąską z poloneza. A może inne rozwiązanie?

Zdjęcia mogę zrobić jutro żeby było łatwiej zrozumieć...

Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: nielsen w Kwiecień 30, 2021, 10:08:26 am
Chodzi mi dokładnie o coś takiego:

(https://7.allegroimg.com/s512/019d72/de1c775b4a7896588c596fcc2d27/Regulator-napiecia-mechaniczny-C-385-12V-RC2-12D)

Mogę to wywalić i zostawić wsuwki nie podłączone? W "powietrzu" ?
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: w0mbat w Kwiecień 30, 2021, 10:39:27 am
Jak wywalisz ten mechaniczny regulator to zostają Ci dwie luźne wsuwki. Połącz je razem i będzie git :)
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: Multec w Kwiecień 30, 2021, 10:43:19 am
1. Regulator masz w alternatorze w 1.4, więc wyrzucasz stary.
2. Do Lucasa linka ma krótszy odcinek pancerz - oczko. Musisz mieć linkę Rover Bendix.
3. Dokup wąż w kształcie litery S, nic nie trzeba odkręcać. Dolny można rozwiązać odwróceniem kolanka przy termostacie by odsunąć rurę do tyłu. Mieści się bez problemu i nic nie trzeba ciąć.
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: w0mbat w Kwiecień 30, 2021, 13:11:19 pm
Przepraszam, popełniłem błąd i podałem złe informacje. Wsuwki należy zostawić luzem.
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 30, 2021, 14:35:01 pm
moze nie luzem, bo na jednej jest 12v, wiec lepiej,zeby do masy nie dotykala
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: nielsen w Maj 03, 2021, 14:43:51 pm
W powietrzu w sensie wsuwki nie podłączone do niczego.

Jeszcze jedno pytanie gdzie mam podłączyć silniczek krokowy wężykiem gumowym (mam zewnętrzny umieszczony na kolektorze) ? Do pokrywy silnika ? Czy do Przepustnicy?

Zdjęcie jak to mam zamontowane w załączniku.
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 03, 2021, 14:55:45 pm
Jeszcze jedno pytanie gdzie mam podłączyć silniczek krokowy wężykiem gumowym (mam zewnętrzny umieszczony na kolektorze) ? Do pokrywy silnika ? Czy do Przepustnicy?
do filtra powietrza
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: Multec w Maj 03, 2021, 15:33:18 pm
Gdziekolwiek przed przepustnicą. Krócieć w przepustnicy nadaje się idealnie, ale niestety wtedy nie ma gdzie podłączyć odmę.

Co ten sterownik z 1.4 tam robi? :P
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: nielsen w Maj 03, 2021, 17:57:33 pm
Symuluje sterownik 1.8 który leży sobie na boku żeby się nie zniszczył  :]
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: Multec w Maj 03, 2021, 18:19:27 pm
Żeby uszkodzić ten sterownik to musiałbyś chyba go czołgiem przejechać. :D
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 03, 2021, 18:31:04 pm
pewnie nie chce porysowac obudowy ;]
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: Conrado967 w Maj 03, 2021, 22:18:41 pm
Jak założysz wąż od krokowca na miejsce od rurki odmy, to to na odmę w deklu możesz filterek założyć, taki jak ten: https://fmic.pl/filtr-stozkowy-dolot/677-1333-filterek-odmy-czerwony.html

Jeśli walczysz o miejsce w komorze to wywal pochłaniacz par paliwa i zaślep dziurę w kolektorze.
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: nielsen w Maj 03, 2021, 23:03:54 pm
Dzięki za pomoc.

Jak wywaliłem regulator to już nawet pochłaniacz się zmieści, a już nawet przeciągnąłem pod podłoga komplet przewodów metalowych paliwowych z dawcy caro.
Z filterkiem odmy dobry patent, zamawiam kolanko 90 stopni i widzę, że sprzedawca ma takie filtry zamówię też króciec plastikowy do zamontowania w obudowie filtra i zobaczę co wyląduje finalnie.

Potrzebuję jeszcze namiar na oringi obudowy termostatu:
- jeden bezpośrednio obudowa termostatu blok silnika
- drugi obudowa termostatu kolanko gumowe do rurki wodnej dolnej ( ten w sumie to nie wiem czy konieczny)
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: Maćko w Maj 03, 2021, 23:32:04 pm
Potrzebuję jeszcze namiar na oringi obudowy termostatu:
- jeden bezpośrednio obudowa termostatu blok silnika
- drugi obudowa termostatu kolanko gumowe do rurki wodnej dolnej ( ten w sumie to nie wiem czy konieczny)
Oba takie same, zmierz średnicę lub weź obudowę ze sobą i podjedź do jakiegoś sklepu z hydrauliką lub art. sanitarnymi i dobierzesz na miejscu. Chociaż pewnie i w pierwszym lepszym motoryzacyjnym znajdziesz.
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: Multec w Maj 04, 2021, 00:24:22 am
33x3
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: nielsen w Maj 25, 2021, 16:30:43 pm
Silnik zalany płynami, chłodnica zlutowana, rurki pozapinane czas na elektrykę.

W sieci są różne opisy dla różnych kolorów przewodów dlatego opisałem przewody cyframi.  Zdjęcie w załączniku.
Pomożecie?
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: Tales w Maj 25, 2021, 17:23:46 pm
Odezwij się na massangerze do Tomka D-ski. Na pewno Ci pomoże. Bardzo życzliwy i pomocny człowiek. Chodząca encyklopedia jeżeli chodzi o K16. :-)
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Maj 25, 2021, 17:52:25 pm
1 plus po stacyjce
2 obrotomierz
3 pompa paliwa
4 ladowanie
5 cisnienie oleju
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: nielsen w Czerwiec 07, 2021, 08:54:03 am
Podpiąłem według opisu i silnik kręci ale nie pali. Paliwo do listwy dochodzi, CPWK podmieniałem na drugi i bez zmian.
Jak sterowana jest cewka? Plusem?
Podpiąłem jeden zacisk cewki do masy, a zacisk B+ do komputera.
Prawidłowo?
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: Multec w Czerwiec 07, 2021, 09:16:17 am
Cewka jest sterowana masa. Do zacisku 15 ma być podłączony plus po stacyjce, a do zacisku 1 masa ze sterownika (brązowo biały). Brązowo biały powinien się na cewce rozgałęziać i iść dalej jako sygnał do cewki.

Odezwij się na massangerze do Tomka D-ski. Na pewno Ci pomoże. Bardzo życzliwy i pomocny człowiek. Chodząca encyklopedia jeżeli chodzi o K16. :-)

Tak się składa, że to ja. 😬
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: nielsen w Czerwiec 07, 2021, 09:29:15 am
Dzięki, tak czułem, że tu może być zonk. Dzisiaj albo jutro poprawię. 
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: nielsen w Czerwiec 08, 2021, 19:16:13 pm
Mam taka srebrną aluminiowa cewę i ona ma tylko oznaczenie 16 B+ i druga śrubka bez oznaczenia. Cewka sprawna bo na dawcy działała.
Podpinałem plus i sygnał z komputera i tak i tak ale silnik nadal nie pali.

Czujniki położenia wału w polonezie i w roverze różnią się tylko podłączeniem? Są zamienne?

Brązowo Biały rozgałęzić i dalej jako sygnał do obrotomierza?
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 08, 2021, 23:21:10 pm
Moze nie odpala bo jest zalany? Gdzie sprawdzasz iskre? Na wyjściu z cewki czy na fajce do świecy? Moze przewody WN zamienione sa. Mogles tez uszkodzic cewke poprzez zle podpiecie. Czujniki położenia walu roznia sie tylko podłączeniem a kolejnosc pinów ma znaczenie.
Tak, brazowo bialy rozgalezic i podpiąć do obrotomierza. Tam gdzie masz B16 + to tam ma byc 12v po stacyjce. Drugi styk cewki to zapewne masa i tam podlaczas brazowo bialy. Moze byc tak, ze cewka sama z siebie potrzebuje masy, takze lepiej zeby była przykrecona do nadwozia
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: nielsen w Czerwiec 12, 2021, 20:58:47 pm
Mam kompletny brak iskry na wykręconej świecy. Kopułka i palec EPS nowe, przewody NGK nowe, cewka podmieniona - bez efektu.
Przydało by się zweryfikować kopułkę i palec ale nie mam dostępu bez podniesienia silnika, skrzyni  :(
Mam nadzieję, że nie walnąłem się w konfiguracji... zamach od 1.6 pod sprzęgło 200mm , komputer od 1.8

Jak\czym sprawdzić czy na wyjściu cewki jest sygnał na palec rozdzielacza zapłonu?
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Czerwiec 12, 2021, 23:49:30 pm
a koło foniczne przełożone ze starego koła ? 1.4 miało innego triggera.
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 13, 2021, 09:54:15 am
Jesli masz kompa z 1.8 to musisz miec kolo zamachowe od Rover 1.4/1.6na mems 1.9 czyli z 4 przerwami. Kolo zamachowe od PN 1.4 ma 2 przerwy na triggerze. A wtryski pracuja pod czas próby uruchomienia silnika? Wez zarowke od podswietlenia zegarow wsadz w kostke od wtryskiwacza i sprawdz czy bedzie sie migać. A i mozesz zobaczyc czy z cewki wychodzi iskra. Zdejmij przewod WN od cewki z kopulki i wsadz świece, zmasuj ja z silnikiem i zobacz czy bedzie iskra
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: nielsen w Czerwiec 13, 2021, 16:26:45 pm
To CPWK bierze sygnał z wieńca czy wycięcia w kole zamachowym? Szczerze to nie pamiętam jaki wieniec założyłem na koło zamachowe bo oba chyba były zdjęte. Sprawdzę jaki wieniec mam na wolnym kole z 1.4 czym one się różnią?
Zdjęcie koła zamachowego w załączniku, chyba jest OK.
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 13, 2021, 19:25:42 pm
Ten trigger na zdjęciu jest do mems 1.9 czyli do kompa 1.6/1.8.
To kolo obok jest od Poloneza 1.4

Wieniec i wycięcia w kole to to samo chyba, ze masz na myśli wieniec do rozrusznika a on do Cpwk ma sie ni jak
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Czerwiec 13, 2021, 22:33:20 pm
Jeśli nie masz właściwego koła fonicznego , czyli tych otworków albo blaszek to nie pojawi się iskra.
Komputer działa tak, że jak uruchamiasz silnik to ECU liczy przerwy i górki. Generuje sinusa i liczy przejścia przez zero w czasie.
Na kole widzisz przerwy. Więc komp czyta przerwę i wie że ma zacząć liczyć.
Przerwa , raz, przerwa i od tego momentu wie już w którym miejscu jest i liczy dalej 1, 2 ,3 ,4 ,5 i np przy 5 podaje iskrę i wtrysk, liczy dalej 7 ,8 ,9 ,10, 11 ,12 i oczekuje że będzie przerwa , 1,2 przerwa i znowu do 12. Jeśli czegoś mu brakuje to znowu czeka na znaczniki przerw i dopiero zaczyna liczyć.
Jeśli wsadziłeś koło z niewłaściwym kołem fonicznym to komputer nigdy nie poda iskry bo nie zgadza mu się sekwencja sygnałów.
 
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: nielsen w Czerwiec 14, 2021, 09:36:27 am
Mam włożone koło to główne ze zdjęcia pod mems 1.9
Rozumiem, że przy kompie z 1.8 nic nie musiałem przekładać do tego koła z koła od 1.4 ?
 
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: Maćko w Czerwiec 14, 2021, 10:16:00 am
Koło zamachowe masz dobre. W wiązce powinieneś przerobić sterowanie wtryskiwaczami na pół-sekwencję (2 przewody), ale skoro nie ma iskry to nie to jest problemem.

Po włączeniu zapłonu ECU startuje? Słychać pompę i silnik krokowy? Przy wyłączaniu zapłonu powinno być słychać, że korkowiec wraca do pozycji startowej dla rozruchu silnika. Jeśli nie - coś nie tak z połączeniem wiązki silnika z autem.

Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: nielsen w Czerwiec 14, 2021, 11:27:35 am
Pompka pompuje, silniczek krokowy słychać, jutro sprawdzę czy mam wyjście na cewce.
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Czerwiec 14, 2021, 13:41:16 pm
A immobiliser zdjęty?
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: Multec w Czerwiec 16, 2021, 01:12:04 am
Z immo by odpalał i gasł po 3 sekundach.
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: nielsen w Czerwiec 17, 2021, 09:54:45 am
Immo zdjął Multec.
Jeśli wpinam świecę bezpośrednio na wyjściu cewki to też nie ma iskry. Z niepodpiętych rzeczy to mam jeszcze ładowanie ale to chyba nijak się ma do zapłonu.
Zasilanie komputera jest i stałe i po stacyjce, cewka i pompka podpięte, jeszcze skołuję może sobie nowy CPWK bo mam jeden gdzie był prostowany pin pomiarowy od strony koła zamachowego , a drugi z poloneza miał lutowany przewód.

Multec jak zdejmujesz immo to podłączasz kompa do auta? Może komp uwalony?
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 17, 2021, 13:45:35 pm
A prąd do tej cewki w ogóle dochodzi?
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: nielsen w Czerwiec 17, 2021, 16:44:42 pm
Tak, mam zasilanie po zapłonie na cewce.
Przed rozruchem mam wysoki stan na wyjściu z komputera do cewki, czyli jeśli sterowanie jest masą to też wygląda OK.
Nie mam podpiętego niestety obrotomierza to nie wiem co się dalej dzieje jak silnik kręci. Postaram się ogarnąć obrotomierz może jutro...
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: nielsen w Czerwiec 25, 2021, 10:33:04 am
Po krótkiej przerwie, wracam do tematu swapa.

Szukam nowego CPWK czy NSC100390 42710A będzie pasował do silnika 1.8  przy komputerze z MG MEMS 1.9 ?
Przejściówkę do wiązki poloneza mam do niego.


Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 25, 2021, 11:09:57 am
Tak. Będzie pasował. Wszak mems 1.9 pracuje na tym czujniku w MG i Rover. Czujnik z PNa 1.4 też jest kombatybilny z mems 1.9 i nawet 2J i mems3, potrzebna jest tylko przejściówka do podłączenia
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: nielsen w Sierpień 09, 2021, 12:06:39 pm
Mam 2 komputery, 2 cewki, 3 czujniki położenia wału w tym 1 nowy, nadal nie jestem w stanie znaleźć iskry.
 
Czy na pewno jak podłączę świecę bezpośrednio do cewki to zobaczę na niej iskrę bez kopułki i palca?

Podpiąłem wszystko oprócz chyba ładowania - to chyba nie ma wpływu?
Głupie pytanie ale już ręce mi opadają i chyba komuś zlecę ogarnięcie tego...
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: jacek2 w Sierpień 09, 2021, 13:32:36 pm
Czy na pewno jak podłączę świecę bezpośrednio do cewki to zobaczę na niej iskrę bez kopułki i palca?
Tak powinno być, Iskra powinna się pojawić. Przynajmniej tak jest u mnie w GLE z elektronicznym zapłonem. Iskra się pojawia....
Tytuł: Odp: Mechaniczny regulator napięcia Fiat 125p po swapie na K serie
Wiadomość wysłana przez: Multec w Sierpień 09, 2021, 17:42:31 pm
Mam 2 komputery, 2 cewki, 3 czujniki położenia wału w tym 1 nowy, nadal nie jestem w stanie znaleźć iskry.
 
Czy na pewno jak podłączę świecę bezpośrednio do cewki to zobaczę na niej iskrę bez kopułki i palca?

Podpiąłem wszystko oprócz chyba ładowania - to chyba nie ma wpływu?
Głupie pytanie ale już ręce mi opadają i chyba komuś zlecę ogarnięcie tego...

Powinna się pojawić.
Do mnie masz względnie blisko, także zapraszam do Radomia jak się skończą pomysły.