FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: Ciastek w Czerwiec 21, 2021, 11:36:29 am
-
Pytanie do tych, którzy wstawili inne łożysko zamiast oryginalnego w podporze wału. Jak usuwacie stare łożysko bez zniszczenia gumy, jak póżniej wulkanizujecie gume do stali (łożyska)?
-
lozysko jest wcisniete w pierscien zawulkanizowany do gumowego tlumika
-
A ze swojego ostatniego nie miłego doświadczenia wiem, że siedzi ono zajebiście mocno na wale. U mnie tak przynajmniej było. Pomógł wielki ściągacz 3-ramienny i walenie młotem. Z podpory nic nie zostało. Musiała być wymieniona na nową <do bani> <do bani> <do bani>
-
chyba więc to olewam ciepłym i kupie na jakars zamiennik od łady.
BTW polecam ideanalnie pasujący łącznik elastyczny o numerze 2123-2202120-82. W przekroju jest prostokątem nie owalem, ma więcej mięsa.
-
W przekroju jest prostokątem nie owalem, ma więcej mięsa.
nie oznacza to, ze wytrzyma chociaz godzine dluzej
-
KGB, wytrzyma - to jest łącznik elastyczny od nivy, fabryczny, nie bawią się w robienie dziadostwa wystarczającego na 2000km jak u nas.
Tak samo ładowska podpora jest lepiej wykonana od naszego rzemiosła - ma miękką gumę, co naszym producentom się nie udaje, opisywana była tutaj:
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=50278.100
Tutaj porównanie na filmiku podpór rzemieślniczych i BRT (po rosyjsku): https://www.youtube.com/watch?v=gZGCoYAwAXE 1:30 - można zobaczyć, jak miękką gumę stosują.
-
Mam łącznik z Łady w 1.6 Roverku, przejechałem już ok 6k km i w zasadzie codziennie jest ogień i nic się nie dzieje.
-
Daniel,
niemniej jego wytrzymalosc nie zalezy od ilosci gumy - wystarczy porownac do fabrycznego FSO,
zaluje,ze zbyt dlugo sie cykalem z kupieniem poliuretanowego, bo starczyloby na zawsze,
w sumie to chcialem, zeby zrobili takie jak trzeba, ale sprzedawca nawet nie odpisal,
moglem tez kupic chyba za 60pln uzywane od bmw chyba M5, ale w mocnych turbodieslach tez jest takie,
czekalem na odpowiedz od tego jełopa z poliuretanami i bmw poszlo, a inne sztuki to juz gruby szmal,
jednak,gdy bede potrzebowal sprzegla, to pewnie wroce do koncepcji : raz na zawsze
-
Spodziewam się, ale jednak niva jest silniej obciążona od osobówki, a sam przegub jest opisywany jako wzmocniony względem "seryjnego". Bardziej ufam ichniej produkcji poza tym, niż jakości naszego rzemiosła - zdaje się, że podchodzą znacznie poważniej do tematu. Do 125p wrzuciłem zestaw podpora+łącznik z łady, co prawda zrobione dopiero kilka tyś km, ale ich przegub już przeżył dwukrotnie nasze rzemo z allegro, które się dosłownie rozleciało po 2000km :).
Co do podpory, tam guma ma przede wszystkim tłumić wibracje - ciężko oczekiwać tłumienia po naszym twardym jak kamień polfarmerze, czy innych rzemieślniczych cudakach.
-
2123-2202120-82
gdy miałem problemy z wibracjami przenoszonymi na karoserię w F125p i wyważanie wału nie pomogło, zamontowałem podporę ZMC Milanówek i łożysko 2205 2RS i problem się skończył.