FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Wątek zaczęty przez: bartecki92 w Lipiec 01, 2021, 13:19:46 pm

Tytuł: Ogrzewanie tylnej szyby działa cały czas i nie da się wyłaczyć
Wiadomość wysłana przez: bartecki92 w Lipiec 01, 2021, 13:19:46 pm
Cześć,

Mam problem z ogrzewaniem tylnej szyby. Po odpaleniu silnika cały czas świeci się kontrolka od podgrzewania, naciskając przycisk od ogrzewania słychać pracę przekaźnika, ale nic to nie zmienia, na desce podgrzewanie się pali cały czas. Gdzie szukać problemu?
Tytuł: Odp: Ogrzewanie tylnej szyby działa cały czas i nie da się wyłaczyć
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Lipiec 01, 2021, 13:41:11 pm
w mikroprocku.
Tytuł: Odp: Ogrzewanie tylnej szyby działa cały czas i nie da się wyłaczyć
Wiadomość wysłana przez: deser w Lipiec 02, 2021, 07:44:06 am
Jak odkręcisz zegary to za nimi widać duży przekaźnik z napisem urządzenie mikroprocesorowe. Służy ono do sterowani kierunkami, awaryjnymi, wycieraczkami oraz grzaniem szyby. Pewnie termistor padł i cały czas je włącza. Możesz wymienić mikroklocek lub przerobić włączanie ogrzewania szyby na zwykły włącznik z pominięciem tego układu.
Tytuł: Odp: Ogrzewanie tylnej szyby działa cały czas i nie da się wyłaczyć
Wiadomość wysłana przez: banned w Sierpień 08, 2021, 21:46:40 pm
Jw. niestety Polonez miał automatyczne ogrzewanie tylnej szyby żeby akumulatory padały i psuły opinię autu, więc trzeba to g... przerobić na pełny manual jak w normalnym samochodzie.
Tytuł: Odp: Ogrzewanie tylnej szyby działa cały czas i nie da się wyłaczyć
Wiadomość wysłana przez: bartecki92 w Wrzesień 02, 2021, 14:32:01 pm
Wracamy do tematu.

Mikroprocesor wymieniony na nowy bo miałem też problemy z kierunkowskazami. Wszystko zaczęło działać jak powinno, ale ogrzewanie szyby i kontrolka na zegarach zapala się za każdym razem po przekręceniu zapłonu i nie gaśnie aż nie zgaszę silnika.

Na jakiej podstawie ten mikroprocesor dobiera kiedy ogrzewanie włączyć? Pobiera informację z jakiegoś czujnika temperatury? Gdzie tego szukać?

Co jeszcze może powodować taki stan?
Tytuł: Odp: Ogrzewanie tylnej szyby działa cały czas i nie da się wyłaczyć
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Wrzesień 02, 2021, 15:54:33 pm
ma czujnik wewnątrz

Taki stan może powodować klawisz i przewody miedzy mikro a klawiszem.
Nowy procesorek to żadna gwarancja że jest sprawny.
Tytuł: Odp: Ogrzewanie tylnej szyby działa cały czas i nie da się wyłaczyć
Wiadomość wysłana przez: deser w Wrzesień 03, 2021, 07:29:02 am
Mikroprocesor wymieniony na nowy bo miałem też problemy z kierunkowskazami. Wszystko zaczęło działać jak powinno, ale ogrzewanie szyby i kontrolka na zegarach zapala się za każdym razem po przekręceniu zapłonu i nie gaśnie aż nie zgaszę silnika.

Na jakiej podstawie ten mikroprocesor dobiera kiedy ogrzewanie włączyć? Pobiera informację z jakiegoś czujnika temperatury? Gdzie tego szukać?

Masz wersję montowaną od połowy 93 do połowy 95. W tej wersji ogrzewanie szyby włączało się zawsze pod odpaleniu silnika na kilka minut. Dopiero od drugiej połowy 95 zaczęto stosować terminstor (znajdujący się w mikroklocku) który włączał ogrzewanie tylnej szyby dopiero jak temperatura była w okolicy zera.

Reasumując, wszystko jest ok ten typ tak ma.
Tytuł: Odp: Ogrzewanie tylnej szyby działa cały czas i nie da się wyłaczyć
Wiadomość wysłana przez: bartecki92 w Wrzesień 04, 2021, 14:27:33 pm
Fura jest z 1996r. Może i montowana wcześniej, ale to ogrzewanie niestety nie gaśnie nawet pomimo przejechania 20km.

Jest możliwość, że przez problem z wiązką albo włącznikiem dzieją się takie cuda? Naciskając przycisk, slychać, że coś wtedy pyka w mikroprocesorze, ale na zegarach nadal bije po oczach kontrolka...
Tytuł: Odp: Ogrzewanie tylnej szyby działa cały czas i nie da się wyłaczyć
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Wrzesień 04, 2021, 14:36:09 pm
Prędzej coś w mikroklocku nie działa, jeśli "pyka" w nim, to znaczy, że włącznik działa :)
Tytuł: Odp: Ogrzewanie tylnej szyby działa cały czas i nie da się wyłaczyć
Wiadomość wysłana przez: OLO w Wrzesień 06, 2021, 14:15:06 pm
Dopiero od drugiej połowy 95 zaczęto stosować terminstor (znajdujący się w mikroklocku) który włączał ogrzewanie tylnej szyby dopiero jak temperatura była w okolicy zera.

Marzec 1995 miał już nowy z termistorem