FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: Sławek#1978 w Lipiec 24, 2021, 16:52:26 pm

Tytuł: GSI ECU Pinout
Wiadomość wysłana przez: Sławek#1978 w Lipiec 24, 2021, 16:52:26 pm
Siemanko
Pytanie odnoście schematu wyprowadzeń komputera GSI z Trzeciaka - czy ono przypadkiem nie ma błędu, czy może ja coś źle rozumuje. Wyprowadzenia o które mi chodzi oznaczyłem nr. 1 i 2. Swoją drogą nie wiem dla czego nie są one oznaczone.
(https://images89.fotosik.pl/523/57d2d4a19c210d65med.jpg) (https://images89.fotosik.pl/523/57d2d4a19c210d65.jpg)

A teraz konkretnie:
Nr 1 - to akurat chyba wychodzi, że będzie to styk A6 czyli stałe +12V,
Nr 2 - tutaj brak mi pomysłów. Ścieżka prowadzi do + cewki przekaźnika głównego. I w tym momencie baranieję, komputer załącza przekaźnik główny wtrysku? Nie powinno być tutaj +12V po stacyjce które załącza ten przekaźnik, a za tym ECU i czujniki (styk C16 komputera)?
Tytuł: Odp: GSI ECU Pinout
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 24, 2021, 22:39:57 pm
(12) moze byc zalaczany przez ECU, ale gdzie jest stacyjka ?
moze +15 to napiecie ze stacyjki to wtedy wychodzi, ze sygnal po zaplonie idzie dla ECU przez (13) do A12
Tytuł: Odp: GSI ECU Pinout
Wiadomość wysłana przez: Sławek#1978 w Lipiec 24, 2021, 23:55:53 pm
A to z A12 nie ma sterowania masą cewki przekaźnika 13?

W ogóle GSI to ma pokręconą tą elektrykę, jakoś w Boschu i Abimexie prościej to wygląda i jest czytelniejsze.
Tytuł: Odp: GSI ECU Pinout
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 25, 2021, 00:45:01 am
wysnułem jedynie hipoteze, nie wiem czy tak jest,
jednak takie podlaczenie jest mozliwe, bo zalaczenie masy nie przeszkadza w wykryciu przeplywajacego pradu,
to komplikuje uklad, ale cholera wie co tam wymyslili - jeszcze nie rozkrecalem tego ECU - a ze zalaczeniem steruje immo, to mogli naciukac wiecej obwodow kontrolnych,

albo po prostu na rysunku brakuje plusa po stacyjce, bo jakos niewiele tych stykow zaznaczonych, a w obu gniazdach ECU jest ich gesto
Tytuł: Odp: GSI ECU Pinout
Wiadomość wysłana przez: Sławek#1978 w Lipiec 26, 2021, 19:56:56 pm
Dobra, jako że po tym schemacie ciężko coś wywnioskować wygrzebałem wiązkę z mojego dawnego Atu Plusa (co prawda to był Bosch, ale ze schematu wychodzi, że wiązki wnętrza są identyczne) i wziąłem się za pomiary. Wyniki są takie:
Jeżeli chodzi o przekaźnik główny to cudów nie ma - załączany jest po zapłonie bez udziału ECU. W stanie wyłączonym na jeden ze styków 87 doprowadzone jest stałe +12V z akumulatora, a z drugiej nóżki 87 przewodem czerwono-zielonym do pinu nr 7 złącza trzynastokrotnego, dalej do złącza Z119 wiązki silnika, która rozgałęzia to stałe +12V do gniazda diagnostycznego (styk F) i do układu immobilisera. Po załączeniu przekaźnika głównego na styku 30 pojawia się 12V które przewodem czerwono-czarnym przez pin nr 5 złącza trzynastokrotnego zasila złącze Z112 wiązki silnika. Stąd 12V po stacyjce jest rozdzielany na komputer (styk C16 ECU), zawór pochłaniacza par paliwa, cewkę, immobiliser i VSS. Pompa paliwa natomiast załączana jest następująco: styk A12 ECU ---> pin nr 4 złącza 13-stykowego ---> pin nr 12 złącza 13-stykowego ---> wyłącznik bezwładnościowy --->  pin nr 13 złącza 13-stykowego ---> przewód żółto-czarny ---> cewka przekaźnika pompy paliwa. Styk 30 przekaźnika pompy paliwa bierze stałe +12V ze skrzynki bezpieczników, a dwa styki 87 przekaźnika obsługują odpowiednio: 87-1 - pompa paliwa - niebieski przewód, 87-2 - zasilanie wtryskiwaczy również niebieski przewód idący do złącza 13 pin do styku nr 1. Dodatkowo do ECU do pinu A6 przewodem czerwono-żółtym przez styk nr 3 złącza 13-pin doprowadzone jest stałe 12V ze skrzynki bezpieczników - zapewne podtrzymanie pamięci sterownika.