FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: maniek1 w Listopad 25, 2021, 22:47:36 pm
-
Witam, może ktoś przerabiał wydajność takich nagrzewnic, wymontowałem wentylator nadmuchu w kabinie gdyż przestawał pracować , zauważyłem na nagrzewnicy krople płynu, postanowiłem wymienić nagrzewnicę, posiadam dwie różne, jedna ma 2 rdzenie więcej a więc może lepiej grzać ?
podpowiem że wentylator pasuje do Lady, nowy można kupić za normalne pieniądze.
-
Ja bym nie szukał problemu w nagrzewnicy, fabryczna grzeje wystarczająco na nasz klimat. Nawet w borku z dwoma nawiewami na bokach deski, sprawna nagrzewnica daje radę. Może przy -25 byłaby zbyt kiepska. Najczęściej problemem jest regulacja klapek/nieszczelność na nich/kiepski zawór nagrzewnicy/zapchana nagrzewnica/źle działający termostat.
Z ciekawostek, w zeszłym roku sam szukałem dziury w całym, bo przy -10 nie miałem ukropu jak zazwyczaj, tylko ciepło. Przyczyna okazała się błaha- króciec wychodzący z głowicy do nagrzewnicy jest nietypowy, stary się rozciekł, więc wstawiłem zwykły wąż. Ten z czasem się zagiął, zmniejszył średnicę, przez co miałem gorsze ogrzewanie. Pomógł montaż silikonowej redukcji 19-16mm :)
Ta druga jest chyba od 125p klasyka? Jak jest taka sama wymiarowo, to czemu nie podmienić :P
-
ta drobna jeśli jest sprawna będzie miała znacznie większą wydajność.
-
ta drobna jeśli jest sprawna będzie miała znacznie większą wydajność.
też tak myślę, ma dwa rdzenie więcej.
-
Zamontowałem w przejściówce nagrzewnicę i wentylator, nie było łatwo bez demontowania środkowej konsoli, ale muszę przyznać że nagrzewnica z dwoma rdzeniami więcej grzeje aż parzy prawie jak w Ładzie .
-
Ta druga jest chyba od 125p klasyka?
od wczesnego mr-a. klasyk miał zupełnie inną nagrzewnicę.
-
U siebie w 1976 miałem taką samą jak w polonezie, ale widocznie była wymieniana.
Te z dwoma rdzeniami były chyba produkcji jugosławiańskiej? Jak idzie rdzeń w "naszej"?
-
co oznacza termin "z dwoma rdzeniami" ?
te nagrzewnice roznia sie ksztaltem finow i liczba lameli ,niestety wieksza liczba lameli zapewne wiaze sie z mniejszym rozmiarem kanalu, wiec latwiej zatyka sie, a wtedy na pewno grzeje slabiej
-
Jedna ma 16 rdzeni druga 14
-
to sa lamele i jest ich wiecej, bo kilka warstw w glab,
rdzen w chlodnicy jest jeden, tylko w tych nagrzewnicach woda przeplywa przez polowe, a pozniej zawraca i plynie przez druga polowe,
ta z czarnym rdzeniem ma zapewne wieksza powierzchnie finow, ale stawia tez wieksze opory przeplywu powierza, wiec niekoniecznie bedzie mocniej "grzala"
-
to sa lamele i jest ich wiecej, bo kilka warstw w glab,
rdzen w chlodnicy jest jeden, tylko w tych nagrzewnicach woda przeplywa przez polowe, a pozniej zawraca i plynie przez druga polowe,
ta z czarnym rdzeniem ma zapewne wieksza powierzchnie finow, ale stawia tez wieksze opory przeplywu powierza, wiec niekoniecznie bedzie mocniej "grzala"
jak to zwał tak zwał, jedna ma 14 druga 16, i grzeje dużo lepiej.