FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: pablius w Maj 04, 2023, 23:45:39 pm
-
Hej, problem jest taki że po podłączeniu akumulatora wentylator od razu się włącza i chodzi non stop.
Miałem walkę z wymianą grzejnika nagrzewnicy, spuszczałem płyn, przy okazji wymieniłem termostat, czujnik temperatury płynu oraz czujnik włączenia wiatraka (ten na dole chłodnicy). Kiedy wszystko złożyłem do kupy i podłączyłem akumulator to wentylator od razu się włączył, mimo że zapłon jest wyłączony, nawet nie ma kluczyka w stacyjce.
Wymieniłem przekaźnik na nowy ale nic to nie dało.
Auto stało kilka dni bez płynu w chłodnicy, nie miałem czasu tego ogarnąć.
Silnik poloneza 1500 ME , rocznik 1990.
-
Odłącz przewody od włącznika termicznego w chłodnicy i jak wentylator nie będzie pracował to prawdopodobnie masz winnego.
-
Albo czujnik w chłodnicy albo przewody się gdzieś po drodze zwierają i zalaczaja przekaznik
-
Dzięki za poradę. Wymieniłem czujnik wentylatora, podłączyłem akumulator i wyglada na to, że gra, tzn. nie włącza się od razu. Później sprawdzę w czasie jazdy czy rzeczywiście pracuje jak należy.
Natomiast ten wadliwy pracował w aucie... jeden raz (!). Założyłem go, tak jak napisałem, razem z termostatem i czujnikiem temp. płynu. Zrobiłem runde kontrolną ok 30 km i tyle. Więc się nie napracował...
-
A nie był on czasem marki calorstat? Ten co był wadliwy? :)
-
Wetne się w temat, do starej chłodnicy miedzianej czy tam mosiężnej idzie taki sam czujnik jak do chłodnic polonezowych nowego typu?
-
Jeżeli chodzi o gwint to tak.
-
Wetne się w temat, do starej chłodnicy miedzianej czy tam mosiężnej idzie taki sam czujnik jak do chłodnic polonezowych nowego typu?
Jak nie potrzebujesz odpowiedzi na już to po niedzieli będę wiedział bo właśnie robię swap ze starej chłodnicy na nowsza miedziana w GLE i zachowam stary czujnik bo wiem że jest sprawny.
-
czujniki były we 90% marek lat 70-80 takie same.
-
A nie był on czasem marki calorstat? Ten co był wadliwy? :)
Tak, ten wadliwy był marki Calorstat by Vernet. Ale miałem dylemat. Bo teraz założyłem tej samej firmy. Nie wiem jak jest np. z leżakami sprzed dekad. Można zamontować albo obecną produkcję, albo oryginalne używki, albo fabrycznie nowe czujniki z lat 90 (jeśli się trafi gdzieś w ogłoszeniu). We wszystkich tych przypadkach nie wiemy ile posłużą. Niby oryginał powinien być lepszy, ale po dekadach leżenia Bóg wie gdzie to sam nie wiem jak się ma to do utrzymania parametrów pracy.
-
https://allegro.pl/oferta/wylacznik-wentylatora-chlodnicy-meyle-100-959-0002-13632511280
Passat/ golf 1 wszystko jedna melodia. Możesz nawet kupić w ASO.
Trzeba tylko porównać mniej więcej temperatury.
Tu masz każdego innego producenta:
https://allegro.pl/oferta/termowylacznik-wentylatora-chlodnicy-fae-37310-13263794437
https://allegro.pl/oferta/czujnik-termiczny-wentyl-chlodnicy-eps-1-850-000-12397721083
https://allegro.pl/oferta/era-330291-przelacznik-termiczny-wentylator-chlod-12631902244
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-termiczny-wentylator-chlodnicy-fac-12356841677
-
O rany, nawet nie wiedziałem że jest taki wybór <mysli>
Dzięki <spoko>
Ech, ta retro motoryzacja. Dziś dla odmiany silnik nie chciał odpalić, chełta tylko rozrusznik i uruchomił się na sekundę - na tyle, ile miał wlanej wachy kroplówki do gardzieli gaźnika. Ale może spytam w osobnym wątku żeby tu nie śmiecić.
-
https://allegro.pl/oferta/wylacznik-wentylatora-chlodnicy-meyle-100-959-0002-13632511280
Passat/ golf 1 wszystko jedna melodia. Możesz nawet kupić w ASO.
Trzeba tylko porównać mniej więcej temperatury.
Tu masz każdego innego producenta:
https://allegro.pl/oferta/termowylacznik-wentylatora-chlodnicy-fae-37310-13263794437
https://allegro.pl/oferta/czujnik-termiczny-wentyl-chlodnicy-eps-1-850-000-12397721083
https://allegro.pl/oferta/era-330291-przelacznik-termiczny-wentylator-chlod-12631902244
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-termiczny-wentylator-chlodnicy-fac-12356841677
Z tego co patrze to są załączenie 92 wyłączenie 87. Na starym układzie pn/125p nie powinno być 92-82 ? U mnie w sklepie mają w tym drugim zakresie, typowo pod poloneza na starym układzie.
-
Na starym układzie pn/125p nie powinno być 92-82 ?
Te mogą współpracować z łańcuszkowym 115c ze sprzęgłem elektromagnetycznym wiatraka montowanym w 125p. Prawidłowo było 90-80 stopni .
92-87 jak najbardziej odpowiadają charakterystyce poloneza i 125p z silnikiem Poloneza.
Pomijam 90-95 , które były stosowane przy drugim wentylatorze np w Caro Plus czy na miedzianej lub aluminiowej chłodnicy
-
Myślę, że kluczowym jest to , by włącznik działał poprawnie ;) +/- 2stC nie ma znaczenia. Vernet to kupowanie problemów za własną kasę.