FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Wątek zaczęty przez: Grzesiu w Maj 18, 2023, 08:53:45 am
-
Witam szanownych forumowiczów!
Czy Atu występowało w wersji z dieslem? Jeśli tak, to ile ich wyprodukowano?
-
Wg książki Morawskiego tak, ale w rzeczywistości takiego nie widziałem (nie licząc swapów). Atu wprowadzono do produkcji w 95 roku. Chwilę później zabroniono montować silników diesla niespełniających określonych norm spalin do pojazdów M1. To jest ten sam powód dlaczego nie ma Caro Plusów w dieslu a Trucki Plusy są.
-
Były, ale bardzo mało - śmiałbym zaryzykować stwierdzenie, że tylko na indywidualne zamówienie kogoś kto miał dojścia. Jeśli ATU (Minus) z silnikiem 1.4 nazywany jest białym krukiem, to ATU 1.9 GLD to już kategoria smoki/jednorożce :P
W Radomiu jeszcze kilka lat temu jeździł taki srebrny ATU w pełnym pakiecie Orciari z silnikiem 1.9GLD. Na wiki jest nawet jego zdjęcie: https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:FSO_Polonez_Atu_Orciari_1,9_GLD.jpg
-
Przeczytałem właśnie o tym u Morawskiego i stąd było moje pytanie. A jednak jakieś pojedyncze sztuki były, ale tak jak myślałem - nie do znalezienia praktycznie.
-
Byłby to w cenniku najdroższy osobowy Polonez - jeszcze tutaj na zdjęciu oriciari.
Ciekawe czy przy zamawianiu tego egzemplarza wyglądało to tak:
Sprzedawca: Jaka wersje Poloneza chce Pan kupić?
Nabywca: tak.
-
W Radomiu jeszcze kilka lat temu jeździł taki srebrny ATU w pełnym pakiecie Orciari z silnikiem 1.9GLD. Na wiki jest nawet jego zdjęcie: https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:FSO_Polonez_Atu_Orciari_1,9_GLD.jpg
Jedyne atu 1,9D, jakie kojarzę (ze zdjęcia, bo w rzeczywistości jakoś nie zanotowałem), też miało zamontowany pakiet orciari.
-
U mnie pod szkoła średnią wrastało srebne ATU 1.9 miało zderzaki pod kolor jak i listwy co się z nim stało nie wiem bo znikło z garaży jak jeszcze chodziłem do technikum. Znalazłem je przypadkiem jak piliśmy sobie z koleżankami piwko koło szkoły.
-
Coś mi się wydaje, że były również mocniejsze używki, skoro widzieliście takie rzeczy 😉