FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: Gifter w Luty 29, 2004, 16:53:15 pm

Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Gifter w Luty 29, 2004, 16:53:15 pm
Chce założyć cały osprzęt Lucasowski,tylko teraz pytanie:

1.Czy coś trzeba przerabiać??
2.Ile to może kosztować(bez robocizny)??
3.Gdzie dorwać cześci???
4.Na co zwrócić uwage????

Odrazu pisze w tym temacie że chce taki komplet kupić,może być używany ale musi być sprawny :)

Czekam na odpowiedzi
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Czaku w Luty 29, 2004, 17:00:15 pm
Tak musisz miec czesci takiej jak
-Zaciski,tarcze,klocki,pompe,serwo .wspornik pedalow,linke do sprzegla od poloneza od rovera, przewody hamulcowe przod, oraz przelotki z gwintu 10x1,25 na 10x1
 A co do przerobek musisz przerobic mocowanie linki gazu , wyciac wieksza dziure na pompe,oraz sa inne rozstawy srub mocujacych pedaly.
A do czesci to odezwij sie do mnie na gg mam dostep do tanich czesci  :mrgreen:
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Gifter w Luty 29, 2004, 17:27:20 pm
moze ktos poprzec kolege jesli chodzi o opis wyzej  :?
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Netom#151 w Luty 29, 2004, 17:36:40 pm
Ja popieram, ma całkowitą racje, koszt takiej imprezy - same czesci - to jakies 350-400 licząc zakup nowych klockow i tarcz.
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Woj-o#772 w Luty 29, 2004, 17:52:49 pm
ja powiem tak - serwa i pompy nie musisz mieć - oszczędzi kupe roboty. Można założyć tylko zaciski i tarcze - wtedy potrzebne są dwie przelotki lucas-stare (w przypadku wymiany pompy z serwem potrzeby tylko jednej - na tył).
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Gifter w Luty 29, 2004, 18:06:38 pm
no Woj-o ciekawe  a efekt bedzie podobny do Lucasa?? Wiesz zalezałoby mi na bebnach z tyłu :) wiesz jak to fajnie ciachnać reczny na zakrecie :)
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Czaku w Luty 29, 2004, 20:06:00 pm
Jesli chcesz miec z tylu bebny to troche drozej bo dochodzi korektor sily hamowania jest ona zamocowany pod serwem, caly uklad ryrek na tyl no i bebny   :D
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Luty 29, 2004, 23:30:24 pm
hmm linka sprzegla od poldorovera jest starsznie dluga dlaczego chcecie ja zakladac ??
i do tego leci specjalnym otworem obok kolektora wydechowego
jaka jest linka w zwyklym polonezie caro z lucasami ??
 sadze ze sporo krotrza bo kolektor wydechowy przy polskim silniku jest z drugiej strony
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Czaku w Luty 29, 2004, 23:36:56 pm
Zwykla linka od poldolota jest zak rotka a inne byly za dlugie jak zesmy zakladali lukasy u Cynqa i tylko pasuje od rovera jest w sam raz :D
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Woj-o#772 w Marzec 01, 2004, 07:07:55 am
Popieram Piotrka FAbrycznieSzybkaOsobówka powinna miec z tyłu tarcze :)
A jeżeli zależy ci na ręcznym to zmień tylko tył na bębny i koniec zabawy, będziesz miał ręczny niezły i znowu mniej roboty
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: niezalogowany Gifter w Marzec 01, 2004, 09:21:22 am
Kurde a mówisze Woj-o ze tylko zamienic tarcze na bebny i bedzie git???? Jesli tak to ile to wyjdzie i duzo roboty przy tym??? Poza tym jak to sie ma do zwyklego serwa?? Bedzie to tak hamowalo jak w innych autach??czyliu reczny i bok???? :)
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Marzec 01, 2004, 11:13:58 am
1. Nie zmieniał tarcz z tyłu na bębny, impreza jest droooga, a jedynym plusem jest to ze nie będziesz musiał zaglądać do tyłu co roku, tylko raz na pięć lat, żeby zmienić okładziny.
2. Sama zmiana serwa i pompy to nie jest najgorsza robota. Trzeba wywiercić 3 nowe dziurki, powiększyć odrobinę dziure na sam sworzeń serwa, i przełózyć wspornik. Ze względu że sprżęgło pójdzie otworem po prędkościomierzu, musisz go przełożyć.
U mnie z linką sprżegła były jajka, dlatego ze w dwóch sklepach nie milei prawidłowej linki do lukasa. Stara jest za krótka  całościowo, linka jaką mi dali jako "od plusa" miała za długi odcinek między łapą a mocwaniem przy skrzyni. Dopeiro roverowska po dołożeniu "dystansu" od strony pedałów podpasowała idealnie.
3. jak będziesz zmieniał tyko zaciski, jarzma  i płytki jarzmo-zwrotnica, to się narobisz mniej niż my ;) Ale i tak musisz zmienić przeowdy elastyczne. pocelam tez zmienic sztywne (jak rozkrecisz stare to jesteś wielki). Najlepiej nie kombinuj z przelotkami bo popłyniesz tak jak ja, pamietaj też że "przelotka" to będzie kawałek rury. Nie wkręcisz jej w pompe od góry, bo wypadnie na zbiorniczkacz. Zamiast tego plecam poszukanie zakładu gdzie robią przewody na zamówienie. Po prostu zamawiasz dwa przewody (długości podałem w wątku "długośc przewodów hamulcowych"- te pasowały, nawet z "pętelką") i na każdy prosisz końcówkę jedną M10x1 a drugą M10x1.25.
Pamiętaj że jeżeli masz zaciski za osią, to trzebay żeby dac je przed oś przespawać wspornik mocowany do podłużnicy. A to dlatego że przy skręcie zabraknie Ci przewodu elastycznego albo walnie go sprężyna (koło przy skręcie zewnętrznym skręcone jest bardziej niż przy wewnętrznym).
Jak dasz za oś, to pamiętaj ze dŹwignia zwrotnice zasłoni jedną śrube jarzma, a jest ona na imbus. Najlepiej ją zastapić identycznej długości sześciokątną, wtedy wystarczy j ą poluzować a jarzmo zejdzie, ale to akurat jest szczegół.
Ja przekładałem wszystko ze zwrotnicami, także zabawa była przednia bo przeguby kulowe się nie wszystkie nadawały do dalszej ekspoatacji.
Aha: same zwrotnice są IDENTYCZNE różnią się tylko płytki pod zwrotnicami do mocowania jarzm.
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Woj-o#772 w Marzec 01, 2004, 11:29:08 am
no można wymienić cały most - to chyba najprostrze wyjście, bo nie wiem ale chyba przy bębnach to półosie się różnią od tych z mostu tarczowego
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Czaku w Marzec 01, 2004, 12:25:02 pm
Polosie sa takie same przy bebnach i tarczach a co do mostu to nie wiem czy bedzie taniej jak za dobry most trzeba dac kolo 400 zl a tak po za tym to tez jest duzo roboty  z tym zeby zalozyc bebny z tylu gdyz i tak trzeba ciagnac nowe przewody i trzeba takze zlikwidowac korektor sily hamowania z tylu oraz przerobic hamulec reczny :D
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Guciu1801 w Marzec 01, 2004, 12:40:00 pm
iiii tam. Ja tam mam 4 tarcze, zwykle serwo, a reczny mi lapie jak zyleta( tzn lapal, bo mi linka padla), ale tyle zabawy z heblami, tylko dla recznego, dla mnie to ostra przesada. ja rozumiem.. ABS 4-kanalowy sobie zalozyc...
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: OLO35 w Marzec 01, 2004, 13:02:16 pm
Pomyśl nad założeniem hebli dwutłoczkowych z łady. Roboty masz tyle samo co przy lucasie, a pompe mozesz zostawić starą. Tarczew ładzie mają 251mm średnicy a w lucasie 240 - do obu można cały czas zakładać koła 13".
Jeśli chcesz to pójdŹ na całosć - lucas 260mmz trucka plusa (tipo 1.8) Mozesz to rozwinać i załozyć wentylowane tarcze z tipo 1.8 16V - tez 260mm
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Bodzioo w Marzec 01, 2004, 13:13:12 pm
Czy jest sens pakowania się w lucasy dla samego ręcznego, który i w standardowych można  perfekcyjnie zrobić?? Może lepiej zainteresować się hamulcami od łady?? Podobno dużo lepiej hamują, mają dużo większą średnice i podobno wchodzą w standardowe felgi 13-- wie ktos coś więcej na ten temat??
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: rolek w Marzec 01, 2004, 17:24:37 pm
a te tarcze od łady i od  tipo pasują bez problemu :?:
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Maciek#938 w Marzec 01, 2004, 17:59:35 pm
Cytat: "Czaku#1802"
Tak musisz miec czesci takiej jak
-Zaciski,tarcze,klocki,pompe,serwo .wspornik pedalow,linke do sprzegla od poloneza od rovera, przewody hamulcowe przod, oraz przelotki z gwintu 10x1,25 na 10x1
 A co do przerobek musisz przerobic mocowanie linki gazu , wyciac wieksza dziure na pompe,oraz sa inne rozstawy srub mocujacych pedaly.
A do czesci to odezwij sie do mnie na gg mam dostep do tanich czesci  :mrgreen:

Oki, cieszy mnie to, że masz dostęp do tych części, dlatego tak pro-forma przypomnę o moim zamówieniu, gdyż nie wiem jak wygląda sytuacja. Dodam, że może to być zestaw bez tarcz tylko... Z góry dzięki

Pozdrawiam
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Woj-o#772 w Marzec 01, 2004, 21:09:52 pm
a po co sie bawić - korektor zostawić stary - przelotka tylko jedna na wejściu do mostu i jazda. No chyba że mosty z lukasem nie mają tego dingsa do przykręcenia dzwigni korektora to wtedy trza by pomyśleć...
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Maciek#938 w Marzec 01, 2004, 21:11:49 pm
Jeszcze jedno info - Czaku jeżeli nie uda Ci sie załatwić tego systemu od Lucasa to chyba faktycznie zaczne się dokładniej przyglądać systemowi od Ładnej, gdyż faktycznie jest bardzo interesujący. Ponadto jest to układ dwutłoczkowy z tarczą 251mm no i do koła 13' co również dla mnie ma bardzo duże znaczenie, gdyż nie chcę zmieniać felg. Skuteczność tego systemu jest o wiele wyższa od seryjnego i może być nawet bardziej skuteczny od Lucasa. Piszę może, ponieważ z produktami Made by CCCP różnie bywa (chociaż konstrukcję mają bardziej zaawansowaną od Polda)

Pozdrawiam
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Czaku w Marzec 01, 2004, 22:17:01 pm
Drogi Jeffie bede mial ladny komplecik lukasow po cenie takiej jak dla Netoma i w  takim stanie  :mrgreen:
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Maciek#938 w Marzec 02, 2004, 12:35:11 pm
Cytat: "Czaku#1802"
Drogi Jeffie bede mial ladny komplecik lukasow po cenie takiej jak dla Netoma i w  takim stanie  :mrgreen:

No to super. Lecz mam jeszcze kluczowe pytanie. Tak mniej więcej jaki to termin, gdyż muszę się mniej więcej przygotować z wydatkami, ponieważ do Poldka w ciągu najbliższego pół roku (a praktycznie do wakacji)

muszę zrobić:

- kupić przednie letnie opony (kupuję nówki Continental 175/70 R13)
- wymienić końcówki drążków kierowczniczych + geometria
- wymienić olej w silniku (ale co za tym idzie to uszczelka pod głowicą jej lekkie planowanie i pasowanie oraz uszczelniacze zaworowe)

powinienem zrobić/wymienić:
- olej w moście i skrzyni (only syntetyk)
- wymienić kolektor wydechowy na GSI
- skończyć malowanie Picassa
- założyć sprężyny od Trucka (hihihi)
- wymienić tarczę i docisk sprzęgła (największy ból)

Do tego dojdą właśnie te hamulce, a to jest dla mnie bardzo istotne, dlatego jestem taki dociekliwy w tym temacie i z pewnością wskoczyłoby to na nr 1 zaraz za oponami...

Pozdrawiam
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Marzec 02, 2004, 14:11:39 pm
Jeff, jak sie wybiore na spot do Bydgoszczy to Ci się dam przejechać moim "robionym" Lukasem, to ocenisz czy warto.
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Maciek#938 w Marzec 02, 2004, 16:47:31 pm
Cytat: "Cyneq#1748"
Jeff, jak sie wybiore na spot do Bydgoszczy to Ci się dam przejechać moim "robionym" Lukasem, to ocenisz czy warto.

No to super. Chociaż nie mam najmniejszych wątpliwości, że warto zrobić taki zabieg, ponieważ pomimo tego, że seryjne hamulce mam w stanie dobrym to jednak ich skuteczność pozostawia sporo do życzenia. Z resztą fakty mówią same za siebie tarcze 227mm w aucie ważącym 1150kg to jakieś nieporozumienie w skoro w SC ważącym niecałe 800kg są tarcze 240mm (z resztą to jest prawie ten sam układ co pełny Lucas w Poldku z tym, że z tyłu bębny zamiast 200mm mają 185mm, lecz to nie ma znaczenia).

Pozdrawiam
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Alcest#1360 w Marzec 03, 2004, 17:00:14 pm
Witam !
Dolacze sie do pytania, w taki razie jak najprosciej wzmocnic hamulce w caro ?
(najprosciej znaczy bez wymiany polowy auta) przy zostawieniu tarcz i nie instalowaniu osprzetu lukasa.
pozdrawiam
Alcest
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Woj-o#772 w Marzec 04, 2004, 07:41:28 am
jak wzmocnić?? - Jeżeli przeszkadza ci "gumowy" pedał to usztywnij mocowanie serwa do ścianki grodziowej (przy hamowaniu wygina się całe mocowanie pompy i serwa).
A tak poza tym to:
1) sprawne serwo (moje było sprawne(=szczelne) tylko przy temp<0 st - wtedy hamował jak żyleta)
2) przydałyby się po prostu inne tarcze (oryginały są dosyć trwałe=twarde) i inne klocki (lukas).
3) zaciski oczywiście w ideal stanie - szczególnie jeżeli chodzi o te slizgi - zablokowanie ich to zjechany klocek od strony tłoczka w jakieś 5 kkm.
Tłoczki hmm - jeżeli fabryczne są dobre to bym zostawił, bo widziałem rzemiosło i jeżeli moje fabryczne były chromowane to rzemiosło (jedyne co w tym czasie chciano mi sprzedać) jedynie szlifowane - nie wzbudzało to mojego zaufania więc zostawiłem fabrykę.
Gumki uszczelniające tylko fabryczne lub jakeiś firmy od hamulców, bo takei badziene gumki potrafią wszystko zpiep... albo są za małe i powodują duże opory tłoka albo się rozłażą po 3 m-cach itp itd, a ze robota nieprzyjemna lepiej zrobić raz a dobrze.
B. starannie mocować osłonę przeciwkurzową - ona spadnie i problemy z tłoczkiem murowane.
4) jeżeli masz dobrze hamujący przód to można przeregulować (czyt. wygiąć bardziej/mniej - nie pamiętam w którą stronę; zobaczysz mechanizm będziesz wiedział ma być tak żeby zawsze byłą pozycja auto mocna dociążone; ten pręt łączący korektor z mostem) korektor tylny - zdecydowanie skuteczniej auto hamuje, a po zablokowaniu przodu nie ma wrażenia że hamowanie znikło.
Ja to zrobiłem tak że ten korektor teoretycznie u mnie nie ma prawa zadziałać i żadnych problemów na zakrętach typu tył blokuje - tyle że u mnie przód jest zdecydoiwanie inny - stąd warunek przednie hamulce muszą b. dobrze działac żeby bawić się w korekcję korektora.
Aha zauważyłem że UNO 1.0 z 91 roku (nie wiem jak inne tzn 1.4 chyba już nie) miały z przodu ten sam system hamulców (na tych blaszkach ślizgowych) jeżeli cie stać albo to po upewnieniu się że wymiary zacisków są te same można by spróbować zobaczyć czy nie podejdą (głowy nie dam czy te zaciski w uno nie były żeliwne, a juz na pewno powinny być nieco lepiej wykonane niż niektóre (czyt. większość) egzemplarze polskich.
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: wojt1 w Marzec 04, 2004, 16:37:28 pm
jak juz pisałem na stronach przerobiłem mojego 125p na lukasa ale tylko przod tzn zawieszenie zaciski serwo pompa i pedały pedały od lukasa maja wiekszy otwór w srodku,potem łatwiej załozyc wspomaganie kierownicy ::)  z tyłu zostawiłem tarcze i takie rozwiazanie  ci polecam(dokładnie wyczysciłm zaciski całe je rozebrałem +nowa linka recznego oraz klocki lucasa do starego typu zaciskow i efekt jest super..blokuje koła na recznym)  co do wymiany cerwa i pompy to straszna robota drugi raz bym juz sie tego nie  dotykał  ale efekt jest taki ze samochód hamuje z 100na 43 metrach ,mam tez poldka na oryginalnym lucasie i nie moge osiagnac takich efektow,, wiec  pewnie bede chciał w nim włozyc most na tarczach tylko poszukac   lepszych zaciskow od jakiegos zachodniego wozu.koszt przerobienia,,,na giełdzie żerań pompa +cerwo lucas ok 60 zł  zawieszenie całe z zaciskami 150zł przewody nowe w sklepie wymiwniłem wszystkie ok 100zł ,klocki komplet dobrej firmy ok 80zł  +tył 40zł i wiele wiele upierdliwej roboty
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Alcest#1360 w Marzec 04, 2004, 16:51:10 pm
W takim razie jakie tarcze ? (jakiej firmy ?) dzisiaj bylem w sklepie i za komplet tarcz z klockami lukasa gosc zarzyczyl sobie 199.50zl. Decyduje sie na zrobienie porzadku z hamrami bo sie boje jezdzic. Jak rano odpale to pare pierwszych hamowan jest super (slychac szum hamulcow), potem pedal sie robi twardo-miekki (gumowy, raz tak a raz tak) i nawet jak moco wdepne to bardzo ciezko mi zablokowac kola. ( 2 miesiace temu wymienilem caly plyn, wiec chiba nie powinno byc powietrza...) co to moze byc ???
pozdrawiam
Alcest
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Maciek#938 w Marzec 04, 2004, 20:51:09 pm
Ja dodam, że u siebie nie będę wymieniał serwa na Lucasa, gdyż roboty jest tak dużo, że zwyczajnie nie dam sobie z tym rady. Za to bardzo interesująco brzmi to wzmocnione mocowanie seryjnego serwa, gdyż efekty tego mogą być ciekawe.

Jeżeli chodzi o tył to zdecydowanie zostawiam tarcze, tylko dodatkowo doprowadzę jeszcze go do lepszego stanu (wymiana tarcz, klocki Lucas, nowa linka ręcznego - gdyż stara jest już kompletnie do d..y i nowe sprężynki przy zacisku od ręcznego, muszę jeszcze doprowadzić odpowietrzniki do stanu, który pozwoli na ich wykręcenie).

A 200zł za komplet tarcz Lucasa to wyrąbana w kosmos cena. U mnie komplet, czyli dwie tarcze, naturalnie fabrycznie kosztuje niecałe 100zł, a klocki coś koło 80zł.

Pozdrawiam
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Gifter w Marzec 04, 2004, 21:17:10 pm
a może zrobie sobie tarcze lucasa z tyłu i z przodu na zwykłym serwie???? Bedzie to dosyc tania operacja :) tylko pytanie czy cos trzeba bedzie przerobic???
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Marzec 04, 2004, 21:29:16 pm
mi z kolei w 125p brakuje serwa i pompy lucasa, ale musze to jakos zrobic, bo dzieki temu linka od sprzegla bedzie mi lzej chodzic, nie bedzie tak powyginana
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Czaku w Marzec 04, 2004, 21:40:17 pm
Ja myslalem o tym samym da rade   to zrobic tylklo nie bedzie recznego a tak po za tym nic to nie da  :mrgreen:
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Maciek#938 w Marzec 04, 2004, 21:42:24 pm
Cytat: "Gifter#354"
a może zrobie sobie tarcze lucasa z tyłu i z przodu na zwykłym serwie???? Bedzie to dosyc tania operacja :) tylko pytanie czy cos trzeba bedzie przerobic???

To znaczy z tyłu teoretycznie możesz zamontować ten sam system co z przodu z Lucasa, lecz problem w tym, że nie ma on wyprowadzeń przeznaczonych do hamulca ręcznego i tutaj pojawia się problem... Teoretycznie można założyć hydrauliczny ręczny, ale to nie jest rozwiązanie, więc polecam seryjne serwo+wspornik (będę u siebie robił) i pompa do tego Lucasy z przodu, z tyłu seria, lecz zadbana i naprawdę różnica w stosunku do tego co jest obecnie powinna być zasadnicza.

Pozdrawiam
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Czaku w Marzec 04, 2004, 21:55:29 pm
Jeff ma racje tak samo jak ja :mrgreen:
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Michał goœć w Marzec 04, 2004, 23:05:09 pm
Cześć ja zrobiłem to w swoim poldku.
wymieniłem całe pedały nie było tylko jednej śruby, reszta pasowała.
serwo pasowało nawet było wycięcie w tym plastiku podszybia.
z przodu wymieniłem wszystkie przewodyna nowe.
z tyłu zostawiłem tarcze i założyłem nowy przewód miedziany dorobiony na zamówienie.
Niestety serwo lucasa tak wspomaga pompę, że klocki z tyłu padają co 10-12 tys km.
To naprawdę jest męczące bo przód wymieniam co 30-35 tys km.
Z linką miałem identyczne problemy też była któraś z kolei i też potrzebny był dystans.
Za serwo z pedałami zapłaciłem na szrocie 150pln
Za przednie zwrotnice kompletne ze sworzniami tarczami zaciskami na szrocie 200pln
Wężyki to 12pln 1mb miedziane.
Ale te koszty są śmieszne w porównaniu z ceną Twojego życia, które można stracić w poldku 1,4 ze zwykłymi hamulcami.
p.s. sama wymiana zacisków i tarcz nic nie daje(sprawdzał mój kuzyn).
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: michał goœć w Marzec 04, 2004, 23:07:30 pm
jak będziesz miał pytania to pisz satsystem@poczta.onet.pl
Czym można wyczyścić szyby napylane lusterka?
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Woj-o#772 w Marzec 05, 2004, 08:09:28 am
Alcest - posłuchaj serwa - moje wyroŹnie syczało czyli brało "lewe"powietrze, bo taki twardy pedał to może byc puszczające/nieszczelne/przewód serwa  serwo.
Wymieniałeś płyn w całym układzie ?? tzn przepompowałeś płyn??
Możesz tak dla spokoju zobaczyć czy się gdzieś tam nie zapowietrzył (pompa może) ale to powinno być cały czas efekt podnoszącego się pedału przy pompowaniu.
A co do tarcz - to lukasy do lukasa tarcze są po chyba 30 PLN u nas (stare od 18-25 zależy gdzie i jakie). Bębny do lukasa drogie bo chyba koło 100.
Pytanie ile kosztują tylne tarcze do integralki (były takie jak w poldku), a powinny byc chyba lepsze jeżeli chodzi o skuteczność.
Aha dla jasności - z tego co widziałem w kat to Tipo miało inne zaciski niż PN lukas. Oba są lukasa ale Tipo ma średnicę tłoczka 54mm(tu na bank, bo w kat te same cześci są do tipo i do argenty) a PN 48mm (a tego to nie mierzyłem jeszcze)

niestety wadą klocków fomara w tandemie do oryg tarcz jest słaba odporność na temperaturę tzn po kilku ostrzejszych hamowaniach tak ze 120-140 znacząco spada wydajność hamowania tzn przy tej samej sile nacisku uzyskuje się dużo mniejsze spowolnienie ruchu. To był mój jedyny zarzut to tej pary, skuteczność na zimno jest OK. Teraz na moim tandemie (tarcze lukas PN Truck bo tańsze niż argenta, klocki tanie do argenty (50 PLN kpl a lukas 100 PLN kpl) nie mam tych efektów tzn moge dobre kilka razy ostro hamowac i za każdym razem skuteczność jest taka sama - minut taki że po mocny rozgrzaniu te klocki lekko piszczą (o czym zreszta zostałem przez sprzedawcę uprzedzony, jednak argunemt finansowy przeważył ;) )
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Alcest#1360 w Marzec 05, 2004, 16:34:17 pm
Dzieki za rade. Kroi mi sie spory wydatek, walnela mi do tego uszczela pod glowica (olej doslownie cieknie strużka po bloku), do tego hamry. Zrobie tak jak mowiles, sprawdze dokladnie serwo i wymienie ten przewod powietrza, tarcze i klocki wezme lukasy (kupilbym na tyl te od argenty ale nie wiem gdzie w Kraku to znajde, a czasu na szukanie nie mam), do tego dorobie wspornik pompy/serwa i powinno byc dobrze.
pozdrawiam
Alcest
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Marzec 05, 2004, 16:47:47 pm
Cytat: "Alcest#1360"
[..]kupilbym na tyl te od argenty ale nie wiem gdzie w Kraku to znajde, a czasu na szukanie nie mam),[..]]
pozdrawiam
Alcest


No co Ty! Mowisz Cynqowi żeby skoczył do sklepu na swojej ulicy i Ci kupił tarcze i klocki z argenty, a Cyneq jak za tydzień będzie w Kraku to sie spotkacie i Ci je przekaże ;)
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Woj-o#772 w Marzec 05, 2004, 16:54:49 pm
Alcest#1360 nie dopisałem tego ,ale klocki do argenty nie beda pasiły na polskie zasicki!! Jak mam z przodu układ tarcze PN trusk a zaciski i klocki od argenty.
Zaciski generalnie to nieco wcześniejsza wersja lukasa (zreszta jest na nich napisane Licencja Girling).
Co do klocków to znowu zobacz te od UNO 1.0 - zaciski ten sam typ co w poldku (ale klocki pewnie droższe, i być może inne trzeba by sprawdzić)
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Alcest#1360 w Marzec 05, 2004, 17:14:21 pm
A to sie niezrozumielismy ja mam normalna serie (caro), i ze zmiany zaciskow sie wyleczylem. A swoja droga znalazlem kiedys tarcze Ferrodo pasujace do poloneza (stary typ przedlukasowski).  i mialem nawet zamiar to zamontowac razem z serwerm od argenty ale jakkos tak sie zlozylo ze nie bylo czasu/kasy/ochoty i zostalo na seryjnym.
pozdrawiam
Alcest
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Marzec 05, 2004, 22:44:55 pm
u siebie  w 125p mam wszystko lucasa laczenie z bezwladosciowym korektorem z wyjatkiem serwa i pompy i jest lepiej, przede wszyskim lepiej mi hamuje niz seria (moze seria byla niedopracowana nie wnikam), druga sprawa pierdola ale jest, kontrolka zuzycia przod, trzecia sprawa to bezobslugowosc, do hamulcow sie nie dotykam, czwarta zero problemow z recznym, piata w moim przypadku zmniejszenie srednicy zawracania :-)
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Woj-o#772 w Marzec 06, 2004, 10:21:52 am
no to jasne :) - ale serwo do serwa od argenty potrzebujesz jego wspornika - ono jest na 3 śruby a polskie na 4, to raz (jeden i poł to lekkie schody z moc. linki sprzęgła w tym moim wsporniku ktoś i tak to już spawał poza tym musiałem rozwiercac otwór we wsporniku bo polska linka serwa ma grubszy pancerz i sie nie mieściła). dwa nie wiem jak z siłą wspomagania (argentowe jest minimalnie większe, ale dzwignia między serwem a końcówką pedału jest gorsza, więc może wyjśc na to samo)
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Maciek#938 w Marzec 06, 2004, 12:34:17 pm
Cytat: "AndrewS#100"
u siebie  w 125p mam wszystko lucasa laczenie z bezwladosciowym korektorem z wyjatkiem serwa i pompy i jest lepiej, przede wszyskim lepiej mi hamuje niz seria (moze seria byla niedopracowana nie wnikam), druga sprawa pierdola ale jest, kontrolka zuzycia przod, trzecia sprawa to bezobslugowosc, do hamulcow sie nie dotykam, czwarta zero problemow z recznym, piata w moim przypadku zmniejszenie srednicy zawracania :-)

Przełożyłeś most od Poldka Lucas, czy sam przerabiałeś ?

Pozdrawiam
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: OLO35 w Marzec 08, 2004, 11:59:57 am
Cytat: "Maciek#938"
Za to bardzo interesująco brzmi to wzmocnione mocowanie seryjnego serwa, gdyż efekty tego mogą być ciekawe.
Pozdrawiam


Czerp z krynicy mądrości :D
mój artykuł (http://www.fsoautoklub.pl/?action=tech_wspornik_pompy)
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: AndrewS#100 w Marzec 08, 2004, 13:19:24 pm
Cytuj (zaznaczone)
Przełożyłeś most od Poldka Lucas, czy sam przerabiałeś ?


tak most mam od poldka 1.4, a kurde polowa rzeczy w moim kancie jest z poloneza :-) 1.4 :-)
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Marzec 08, 2004, 15:18:10 pm
Panowie!
Należą się przeprosiny z mojej strony do układu Lukasa. Powiedziałem kiedyś że przełożyłem całość i nie ma różnicy.
Po sobocie cofam co powiedziałem.
Natychmiastowemu zatrzymaniuw miejscu zawdzieczam wiele, a już na pewno nierozwalenie wozu.
Sytuacja była taka:
Jade sobie dwujezdniową drogą, po mojej stronie dwa pasy. Zbliża się stacja. Przede mną dziadek skręca na stacje z prawego pasa.  Z prawego, a nie ze zjazdu, bo zjazdu nie było, bo sobie kolo chciał wjechać w wyjazd. Jak zobaczył zakaz wjazdu, to skubany zrobił półkole i spowrotem na pas. Myśle sobie co tam, daje na lewy żeby głąba ominąć, a ten kretyn mi z prawego, przez lewy przejeżdzą i zawrót robi. No więć hampel podłoga no i poldek stoi w miejscu. Na starych hamplach nie ma się co oszukiwać - byłbym w jego drzwiach. Koles nawet nie zauważył, dopiero jak go ścignąłem jak w końcu opbjechał ta stację i mało nie zbiłem to się zorientował o co chodzi.
A swoją droge żal mi się gościa zrobiło, bo swoje lata miał, a w ręku trzymał okulary grubści denka od słoika. No cóż, w nich czy bez nich wiele chyba nie widział i w końcu pewnie zginie kiedyś marnie, jak tak dalej będzie jeŹdził.
A więc jednak polecam Lukasa ;)
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Czaku w Marzec 08, 2004, 16:04:36 pm
A palce u nogi cie nie bola od hamowania :mrgreen: ?
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Maciek#938 w Marzec 08, 2004, 16:21:27 pm
Cytat: "OLO35"
Cytat: "Maciek#938"
Za to bardzo interesująco brzmi to wzmocnione mocowanie seryjnego serwa, gdyż efekty tego mogą być ciekawe.
Pozdrawiam


Czerp z krynicy mądrości :D
mój artykuł (http://www.fsoautoklub.pl/?action=tech_wspornik_pompy)


Dzięki, napewno wszystko się przyda. Tym bardziej, że to rozwiązanie jest ciekawe i daje wymierne efekty. Jeszcze raz dzięki

Pozdrawiam
Tytuł: Tuning hamulców w 1.4 16v z 95`
Wiadomość wysłana przez: Woj-o#772 w Marzec 08, 2004, 20:19:47 pm
no Cyneq - cieszę sie że jesteś zadowolony z co by nie było cieżkiej roboty.
I oby tej różnicy w hamowaniu nie trzeba było w takich okolicznościach sprawdzać za często :)
A co najważniejsze za 20 kkm dopiero bedzie miło jak skończa się coraczne wglądy czyszczenia i smarowanka słynnych ślizgów ;)