FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Bocian_s#313 w Sierpień 05, 2005, 13:11:21 pm
-
Sprawd? łożyska na półosiach. Luzy mog? być niewyczuwalne a i tak będ? hałasować. Jak to nie będzie to, to daj znać.
-
Daj mu na drugim biegu do 100 na godzine :) ja tak zawsze robie jak cos sie chrzani,nie wazne co :) i tak jezdze.Nie mozna sie pier... z tymi zlomami
-
Sprawd? łożyska na półosiach. Luzy mog? być niewyczuwalne a i tak będ? hałasować. Jak to nie będzie to, to daj znać.
Witam,okazało się ,że to łożysko na półosi padło...Wymieniłem dzi? na nowe,było trochę zabawy ze zbiciem tego pier?cienia i starego łożyska,ale jako? poszło.Wyczy?ciłem wszystko na błysk,dałem trochę smaru na póło?kę i nabiłem nowe łożysko ,a na kuchni gazowej nagrzałem pier?cień do czerwono?ci i praktycznie "wpadł" bez dodatkowej pomocy na swoje miejsce.Poskręcałem wszystko do kupy i jazda próbna...Wszystko OK,cichutko,nic nie dudni,wali itp. z jednym ALE...po ok.10-15 km koło było mocno,ale to mocno ciepłe:( Wszystkie inne koła zimne,a te po naprawie prawie,że gor?ce! Hamulce na 100% OK,żadnego blokowania,trzymania itp. W zwi?zku z tym mam pytanie,czy ten pier?cień zaciskowy musi być posmarowany smarem,bo łożysko jest zamknięte z obu stron i smar ma swój od nowo?ci? Bo je?li musi to już wiem gdzie popełniłem bł?d :( Je?li nie musi,to już nie wiem gdzie szukać przyczyny... Dzięki za wszelkie wskazówki !
-
Jejku POMOCY...przejadę kilkana?cie km i koło gor?ce aż parzy :( Boję się jeżdzić,a muszę...Pomoże Kto? ?!
-
(...) dałem trochę smaru na póło?kę i nabiłem nowe łożysko ,
Nie smaruje się półosi przed nabiciem nowego łożyska. Jest osadzane na wcisk, a jest "utrzymywane" w swojej pozycji siłami tarcia. Smaruj?c to miejsce ułatwiłe? łożysku obrócenie się na półosi, co się mogło stać. Samo łożysko za łatwo nie powinno się dać wcisn?ć - je?li weszło jak w masło to wcisk raczej jest jużza mały. Obejrzałe? póło? w miejscu osadzenia łożyska - je?li była wyrobiona (wyrażne zagłębienie w materiale półosi), to na nic była ta robota.
W zwi?zku z tym mam pytanie,czy ten pier?cień zaciskowy musi być posmarowany smarem
Nie. Nie może wręcz. Uwaga jak wyżej. Pier?cień dociskowy stanowi zabezpieczenie przed wysunięciem się łożyska (a w konsekwencji i całej półosi z pochwy mostu) ale sam w sobie nie zabezpiecza przed obracaniem się łożyska w półosi je?li wcisk łożyska w półos jest za słaby.
-
Nie wiem jak sprawa wygl?da w bębnach. ale jak robiłem póło?kę na tarczach to tak samo wszystklo weszło niespodziewanie lekko i co zonk. koło się nagrzewało a powodem tego było ze póo? się wysuwała z łożyska i obcierały hamulce. tyle ze na tarczach nie ma mozliwosci wysunac jej calkowicie. moze tylko się lekkio przesuwac. od tego czasu juz nie naprawiam łożysk tylko zmieniam całe półoski