FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: felga w Sierpień 27, 2005, 13:35:18 pm

Tytuł: Czasy otwarcia zaworów
Wiadomość wysłana przez: felga w Sierpień 27, 2005, 13:35:18 pm
HAlo  
czy ktos sie na tym zna
Mam na oku walki o takich czasach otwarcia 24/64/64/24 i co dalej ? Ma ktos jakies wzory na oblicznie gdzie mi sie moment i moc przeniesie ?
Tytuł: Czasy otwarcia zaworów
Wiadomość wysłana przez: Przemek#1844 w Sierpień 27, 2005, 14:10:58 pm
no wiesz do tego jeszcde trzeba dolot i odlot dostroic - ale wzorki, jest taka madra ksiazka, tylko nie pamietam tytulu - tam jest wszystko i o wszystkim.. konkretna cegła...
Tytuł: Czasy otwarcia zaworów
Wiadomość wysłana przez: Mrozek#83 w Sierpień 28, 2005, 14:13:36 pm
Wzorów nie mam, ale mam inne (własne  8) ), które pozwoliły mi obliczyć na ile te wałki się różnią od seryjnych (nu... wiem że chodzi o 2.0 dohc, ale pisz nastepnym razem). Zasadniczo zmienił sie czas otwarcia zaworów - są dłużej otwarte o 18 stopni OWK. To sporo. Natomiast przefazowanie różni się praktycznie niezauważalnie (tylko wydechowy jest przesunięty o 2 st. OWK - to tyle co nic). Przez dłuższe czasy otwarcia zwiększa się sporo czas fazy tzw. "przekrycia" się zaworów. Co to oznacza? W skrócie - gorszą elastyczność na niższych obrotach i wyraŹnie lepsze wyniki pracy silnika na wyższych. Jednak jeszcze jedna uwaga - układ jednopunktowgo wtrysku bosch z plusa 1.6 GLI, jaki masz zeswapowany z tym 2.0, moze sobie nie poradzić z tak zmodyfikowanym silnikiem - głównie chodzi o stabilność obrotów biegu jałowego. Nie wyrokuję, ze tak będzie, ale piszę o tym, żebyś miał tego świadomość, że taka sytuacja może mieć miejsce. Zabawy z wałkami w przypadku silników z układem wtryskowym często wymagają zastosowania odpowiednich chipów, żeby silnik stabilnie chodził.