FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Tomek w Marzec 19, 2004, 21:03:24 pm

Tytuł: 1.6 dohc abimex?
Wiadomość wysłana przez: Tomek w Marzec 19, 2004, 21:03:24 pm
Mam pytanie. Czy da sie zalozyc wtrysk "abimex" do fiatowskiego silnika 1.6 dohc? Pytam bo nabylem ostatnio taki silniczek i chce go zalozyc w poldim. :)
Pozdrawiam
Tomek
Tytuł: 1.6 dohc abimex?
Wiadomość wysłana przez: Wafel w Marzec 19, 2004, 21:04:10 pm
nie lepiej wtrysk fiatowski??
abimex jest słaby raczej.
Tytuł: 1.6 dohc abimex?
Wiadomość wysłana przez: Tomek w Marzec 19, 2004, 21:20:59 pm
Mam do dyspozycji wtrysk z mojego poloneza i chcialbym go wykorzystac. Niechcialbym przedrazac tej przekladki.
Tytuł: 1.6 dohc abimex?
Wiadomość wysłana przez: Chudson w Marzec 19, 2004, 22:08:43 pm
Może być różnica w czujniku położenia wału ( choć nie powinno bo przecież to zwykły sygnał) i co z komputerem ? od którego silnika masz kompa ?
Tytuł: 1.6 dohc abimex?
Wiadomość wysłana przez: Tomek w Marzec 19, 2004, 22:18:52 pm
Mam silnik 1.6 gli abimex (bez kata i sondy) z calym osprzetem obecnie jeszcze jezdzi moim poldim i 1.6 dohc na gazniku
Tytuł: 1.6 dohc abimex?
Wiadomość wysłana przez: Mrozek#83 w Marzec 19, 2004, 22:35:31 pm
Po pierwsze o jaki dokladnie silnika 1.6 dohc chodzi? Są dwie wersje: 1592 cm3 (80mm x 79,2mm) i 1585 (84mm x 71,5mm). Przy tym pierwszym moze byc klopot z powodu innej srednicy walu korbowego w miejscu mocowania kola pasowego. W drugim - pasi bez problemow. Poza tym zeby ów silnik zapakowac pod maskę to musisz miec oryginalną skrzynie (do tego oryginalną przednia czesc wału napedowego) lub odpowiedni kolnierz (obudowe sprzegla) do zlaczenia silnika dohc z polonezowska skrzynią albo tez... skrzynie biegów od łady (lub sama obudowę sprzęgła - ale lepiej zeby to byla wersja na linkę sprzęgła a nie mechanizm hydrauliczny, bo wtedy trzeba to cudo przerabiać). Tak troche ogolnej teorii na początek  :mrgreen:
Więc da sie, ale trzeba miec troche wiecej niz zielone pojecie o mechanice pojazdowej. Jest troche kombinowania, przerabiania i dorabiania odpowiednich pierdólek zeby toto zechcialo zagadac. Wiec po pierwsze musisz wiedziec jak dziala wtrysk abimexa - jak nie masz o tym bladego pojecia, to daruj sobie jakakolwiek zabawe w tym kierunku. Jesli zas "czaisz baze" to powiem krotko: cala filozofia to lekkie przerobienie (na tokarce) kola pasowego z GLI zeby weszlo na wal korbowy silnika dohc (nie chodzi o srednice wewnetrzna otworu na wal, ktora jest taka sama ale... nie umiem tego opisac, jak bedziesz mial oba kola w ręku to zobaczysz o co chodzi :D ) , umocowanie w odpowiednim miejscu czujnika polozenia walu korbowego (czy tez czujnika polozenia tłoka - zwal jak zwal, chodzi o to samo) z mozliwoscią regulacji i odpowiednią szczeliną miedzy tym czujnikiem a kolem pasowym, wkrecenie czujnika temperatury silnika (tego od wiazki wtrysku) - jest na to jedno wolne gwintowane miejsce w glowicy i wykombinowanie polaczenia gornej czesci kolektora ssacego GLI z gaznikowym kolektorem dohc w celu mozliwosci zamontowania zespolu wtryskiwacza z GLI (potrzebny bedzie spawacz aluminium i kawalek grubej na 5-7 mm blachy aluminiowej) . Jeśli masz sondę lambda to trzeba przerobic polonezowska krótką dwururkę albo zastosowac rurowy kolektor wydechowy z Poloneza GSI ktory bedzie pasowal po niewielkiej przeróbce. Zaplon zostawiamy z GLI oczywiscie, wiec trzeba sobie skolowac specjalna zaslepke na oryginalny aparat zaplonowy ktory mozna dorwac z wtryskowej argenty lub wytoczyc na wzor oryginalu (jakby co to moge narysowac wzor i potrzebne wymiary tego czegos). Zaslepic dziure po pompie paliwa (zaslepka od seryjnego GLI rulez - bedzie pasowac) ... zlozyc do kupy i wio  :lol:
Proste? To do dzieła :mrgreen: Jakby co to sluze pomoca. Z gory jednak jeszcze uprzedzam, że moze zajsc koniecznosc zamontowania wydajnieszego wtryskiwacza TBI 900 (w GLI jest TBI 700) np. od opla vectry 1.8.
Slaby, nie slaby - fakt ze bedzie slabszy od gaznikowego 1.6 dohc ale silnika seryjnego nie bedzie co nawet porownywac, w kwestii elastycznosci to wtrysk jest górą nad gaŹnikiem, wiec nie marudzic mi tutaj proszę 8) . Poza tym wygoda uzytkowania, bezproblemowosc z zakupem czesci i ogólna bezobslugowosc tego układu sa warte zachodu takiego swapu. Powodzenia
Tytuł: 1.6 dohc abimex?
Wiadomość wysłana przez: OLO35 w Marzec 20, 2004, 13:40:42 pm
Słabosć 1.6 OHV w porównaiu do 1.6 DOHCmoze wynikać chociażby z wymiarów zaworów. OHV ma maleństwa, DOHC ma ssący jak nakrętka od FRUGO. ydechowy w DOHC jest większy niz ssący w OHV-ce.
To po primo. Różnice w GLE/GLI mogą też wynikać z przesłony dławiącej wlot w puszce filtra powietrza. Warto ja wywalić :)

Co do załozenia kołą pasowego w starszym 1.6 DOHC (1592). da sie zrobić - trzeba tylko dorobić cienką 0.5mm tulejkę i dopasować wzajemnie koła pasowe i rozrządu. A tak wogóle - mało juz jest silników 1592 (80mm), więc ten problem to mogę mieć conajwyzej ja ;)
Tytuł: 1.6 dohc abimex?
Wiadomość wysłana przez: Tomek w Marzec 20, 2004, 17:10:03 pm
Dzieki. Mam nadzieje ze taki opis mi wystarczy.
Jak widze czeka mnie troche pracy. Mam nadzieje ze sie uda.
Pozdrawiam
Tomek
Tytuł: 1.6 dohc abimex?
Wiadomość wysłana przez: MLP w Marzec 27, 2004, 00:39:38 am
żeby wtryskiwacz wtryskiwał więcej paliwa wystarczy poregulować regulatorem ciśnienia paliwa w zespole wtrysku.

Ale mniejsze osiągi mogą byś terz spowodowane wyprzedzeniem zapłonu czy ktoś prubował w takim wykonaniu z abimexem zostawić aparat od DOHC.

MLP
Tytuł: 1.6 dohc abimex?
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Maj 04, 2004, 09:40:36 am
Cytat: "Mrozek#83"
cala filozofia to lekkie przerobienie (na tokarce) kola pasowego z GLI zeby weszlo na wal korbowy silnika dohc (nie chodzi o srednice wewnetrzna otworu na wal, ktora jest taka sama ale... nie umiem tego opisac, jak bedziesz mial oba kola w ręku to zobaczysz o co chodzi :D )


Spoko, pytanie z innej beczki.
Jak chce na wał od 1.6 DOHC (wersja z tłokami 84 mm) założyć koło pasowe od GLI Bosha to podejdzie? Silnik będzie na gaŹniku, mi chodzi o to zeby mieć bierznie z której będzie można napędzać normalna polonezowską wspome. I jeszcze jedno: jak będzie wyglądac kwestia zamocowania pompy z poldka na ten silnik?
Tytuł: 1.6 dohc abimex?
Wiadomość wysłana przez: Meggido w Styczeń 18, 2006, 13:20:43 pm
Witam, jestem tu nowy i mam jedno krótkie pytanie: czy silnik 1.6 z wielopunktowym wtryskiem od Caro lub Atu plus pasuje do skrzyni 5-cio biegowej od Poldka 1.5 z 88 roku? Pomijam przeróbki zasilania w paliwo.
Tytuł: 1.6 dohc abimex?
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Styczeń 18, 2006, 13:37:39 pm
kolego silnik 1,6 z plusa to rozwiert dawnego silnika 1,5 i wszystko pasuje
Tytuł: 1.6 dohc abimex?
Wiadomość wysłana przez: Meggido w Styczeń 18, 2006, 23:04:00 pm
Nie pozostaje mi w takim razie nic innego jak znale?ć taki silniczek. Tylko, z tego co zauważyłem, do prostych zadań ono nie należy...
Tytuł: 1.6 dohc abimex?
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Styczeń 18, 2006, 23:45:56 pm
Cytat: "Meggido"
Nie pozostaje mi w takim razie nic innego jak znale?ć taki silniczek. Tylko, z tego co zauważyłem, do prostych zadań ono nie należy...


A na co CI taki zabytek :shock:  Budujesz klasyka czy jak :?: Wstaw lepiej cos normalnego(nie koniecznie fiatowskie dohc)
Tytuł: 1.6 dohc abimex?
Wiadomość wysłana przez: Meggido w Styczeń 19, 2006, 07:35:08 am
Jako? pasuje mi ten silnik. Zwłaszcza kasowanie luzów zaworowych. Przez jaki? czas miałem zapędy na 2l od omegi z automatem, ale na razie mi przeszło.