FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: FAN w Grudzień 10, 2005, 14:38:39 pm
-
mam wielki problem.
Moje ATU + 1.6 GLI na jednopunktowym wtrysku BOSCHA od pewnego czasu nie chodzi na benzynie.Tzn jak sie będzie robić przygazówke to pali ale jak sie pu?cie gaz to od razu ga?nie.
Byłem z poldkiem w serwisie tam sprawdzili ci?nienie paliwa i wyszło ze ledwo bena dochodzi do wtrysków.Powiedzieli że to wina pompy<ok. 400 zł>
Ja jednak przypomniałem sobie ze filtr paliwa nie był już wymieniany ze 3 lata wiec go wymieniłem <21 zł>
100 km silnik na benzynie pracował az miło.
Dzisiaj problem znów powrócił zero jazdy na benzynie.Juz nie wiem gdzie szukac przyczyny :(
-Wymiana pomki paliwa
-ponowna wymiana filtra <co jest wprost niemozliwe>
-może reset komputera pomoze <jak to sie dokładnie robi>
miał ktos podobne problemy :?: :?:
co mam jeszcze posprawdzać
prosze o pomoc
-
Sprawd? jeszcze raz filtr paliwa bo może ci?gnie ci jakie? syfy ze zbiornika i przez to się zapycha
-
A tak na marginesie - jakby co pompa jest sporo tansza.
-
Stawiam na pompe... jesli dziala na podobnej zasadzie do tej w abimexie to przed zakupem nowej dokladnie ja obejrz... chodzi mi o gumowe wezyki, po czasie potrafia zrobic sie miekkie i przez to pompa nie pompuje jak trzeba. Wymien wezyk i sprawdz efekt, jak nie pomoze to jeszcze trza pokombinowac, po co od razu wydawac ktoras stowke.
-
zrob reset.mialem takie same objawy jak ty i wymienili mi wklad pompy
po tygodniu mialem to samo, to wymienili cala pompe
po tygodniu znowy to samo
pojechalem do innego mechaniora ktory na moich oczach zrobil reset i powiedzial NIECH PAN SIE PRZEJEDZIE jak wrocilem uradowany to powiedzial,ze nalezy sie dobre slowo :mrgreen:
a warsztat ktory wymienial 2 razy pompe zrobil ZWROT KOSZTOW :mrgreen:
od tamtego czasy raz na jakis czas robie reset i jest gicior :mrgreen:
reset kompa robisz w sposob nastepujacy
-na poczatku zadbaj o to aby samochod mial temperaturke silnika odpowiednia, wtedy proces resetu bedzie krotszy.
-nastepnie wypnij ten podluzny wtyk z kompa (znajduje sie to za lewym reflektorem)
-zapal papierosa/wypij piwo lub kubusia
-po 5 min wepnij wtyk
-uruchom silnik nie dodajac gazu
-niech chodzi na wolnych obrotach do czasu zalaczenia sie wiatrakow na chlodnicy
-DOBRE SLOWO
:mrgreen:
-
przykleje się do tematu bo mam problem z benzyn? ale nie taki jak wy
u mnie znów na zimnym silniku na benie chodziu fajnie równiutko ale za to jak się zagrzeje ok 90 stopni pracuje nie równo obroty skacz? między 700 a 900 i nie mam pjęcia co to może być
pomocy plis
-
ty masz gaznik to zupelnie inna brocha 8)
-
no wiem ale nikt nie umi mi podać przyczyna dlaczego on tak robi
a dzi? postanowiłem poje?dzić na benzynce i co zauważyłem??
przy temp 50 stopni dalej nim szarpie i dusi się przez momęt a pó?niej zaraz wchodzi na obroty nie ma tego swojego poweru !!!:(
-
ale jeszcze nigdy go nie holowalem
Zawsze jest ten pierwszy raz ;)
-
Zawsze jest ten pierwszy raz
Oczywiscie ze tak, oby predko nie nastapil :)
-
Kiedys wkoncu bedzie trzeba go zaholowac na szrot :roll:
-
Kiedys wkoncu bedzie trzeba go zaholowac na szrot :roll:
Od razu tak drastycznie :) poki co wystarczy holowanie pod dom :)
-
Ja tu miałem na mysli daleka przyszlosc, za jakies 20-30 lat ;)
-
Ja tu miałem na mysli daleka przyszlosc, za jakies 20-30 lat
Z czasem bedzie coraz mniej eksploatowany a za to bardziej dbany :) W zimie bedzie nie jezdzony i przykrywany kocem. Juz czasem jest przykrywany bo dach garazu przecieka jak jest duza ulewa :)
-
Ja tu miałem na mysli daleka przyszlosc, za jakies 20-30 lat
Z czasem bedzie coraz mniej eksploatowany a za to bardziej dbany :) W zimie bedzie nie jezdzony i przykrywany kocem. Juz czasem jest przykrywany bo dach garazu przecieka jak jest duza ulewa :)
Jak ja bym chcial miec garaz.... :D
-
Przepraszam :twisted: Mam pytanko...Kto? wcze?niej wspominał o jakim? krachciej?cym wężyku przy pompce paliwa i chciałbym wiedzieć czy jest do niego dostęp przez "właz" w bagażniku w miejscu koła zapasowego,czy trzeba wyjmować zbiornik? Mam też dziwne objawy z prac? na benzynie (1,6Gli Bosch).Pozdrawiam
-
Mam Poldka Caro + z wtryskiem boscha i mam niepokoj?ce objawy, a mianowicie gdy silnik jest zimny czeba go strasznie długo kręcić żeby zapalił ,ale jak już silnik jest cieply to pali na dotyk i co może być przyczyn? takiego zachowania :?:
-
Mam taki sam problem ale z poldkiem caro 1.6GLE na gazie pali bez problemów ale na benzynia raz zaskakuje raz nie a jak zaskoczy to go gazuje puszczam a on ga?nie ??? Co może być winien tego tylko filtr ??? :cry: :cry: :cry: :sad:
-
Moja flustracja mark? FSO wynika z faktu że po (rzekomo) 100ty? (mam go od przebiegu 80 ty?) poszedł wałek rozrz?du i warsztaty zaczęły czarn? serię wymian (x5) nabijaj?c kieszenie FSO i producentowi montowały wypuszczane przez nich buble wraz z popychakami uszczelkami itp. pier...ami. Zwykle wałek wytrzymywał od 1-3 ty?.
Moj ma 90tys, mam nadzieje ze po 100tys nie zrobi mi zadnej niespodzianki i nie bedzie takich problemow jak z Twoim... Kiedys cos slyszalem o bardzo kiepskich walkach rozrzadu do PNa. Podobono w sklepach jest tylko g.o.w.nia.ne rzemioslo i stad te czeste wymiany. Ale moim zdaniem takich felernych czesci zamiennych nie powinno byc w sklepach.
Moja rada (odpukać) jak wałek rozrz?du padnie. Po?lij go do "|wi?tka" który go napawa i dostarcza wraz ze swoimi popychaczami do których montuje się regulatory mechaniczne jak w starym polonezie. Zakładam że masz silnik z samoregulatorami zaworów. Cało?ć 380PLN + regulatory ze starego caro. Fabryczny wałek + popychaki ok. 600PLN ale to wszystko buble wpychane byłym klientom FSO.
były fan poloneza, ma mnie dowozić do końca tygodnia. Potem... egzekucja
co chcesz z nim zrobic? jesli blacha zdrowa i problem tylko w silniku to moze warto sprzedac na czesci albo w calosci po okazyjnej cenie. Moze ktos chetnie wsadzilby tam jakiegos DOHC i jezdzil nim jeszcze dlugo dlugo :)
Jak mnie dowozi do czwartku/pi?tku - będzie żył :)
-
Moja rada (odpukać) jak wałek rozrz?du padnie. Po?lij go do "|wi?tka" który go napawa i dostarcza wraz ze swoimi popychaczami do których montuje się regulatory mechaniczne jak w starym polonezie. Zakładam że masz silnik z samoregulatorami zaworów. Cało?ć 380PLN + regulatory ze starego caro. Fabryczny wałek + popychaki ok. 600PLN ale to wszystko buble wpychane byłym klientom FSO.
Dzieki za rade :) Jesli bedzie taka potrzeba to skorzystam napewno. A zawory regulowane sa mechanicznie :).
Jak mnie dowozi do czwartku/pi?tku - będzie żył
Oby dowiozl ;)
-
Mam Poldka Caro + z wtryskiem boscha i mam niepokoj?ce objawy, a mianowicie gdy silnik jest zimny czeba go strasznie długo kręcić żeby zapalił ,ale jak już silnik jest cieply to pali na dotyk i co może być przyczyn? takiego zachowania :?:
Bylo juz pelno na ten temat...
Poszukaj szukajka i wyprobuj wszystkie z podanych pomyslow i jesli nie pomoze to wtedy bedzie sie cos radzic.
Poki co sprobuj np. jak wsiadasz przekrecic kluczyk tak by wlaczyl sie zaplon, machnac pare razy pedalem gazu i wylaczyc.
Po paru sekundach sprobuj zapalic.
Ewentualnie opcje z samym zaplonem mozesz powtorzyc kilkakrotnie :)
-
Wyszukiwarka co? szwankuje :cry: a co do mojego problemu to powiem że jak moj ojciec nalal troszeczke benzyny bezpo?rednio do gażnika to zapalił prawie że odrazu(mój poldek jeżdzi tylko na benzynie)
-
Sprawd? przewód ł?cz?cy pompę paliwa z komor? silnika. Może być przydkany syfem z zbiornika. pozdro