Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
CAŁA POLSKA / Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Grejfrut#1980 dnia Dzisiaj o 00:45:19 »
ja by jednak nie szalał z 5w40 do staruszków... ja do swojego stada, grubo 30+ leję Valvo R1 czyli 10W60 … moim zdanie w pełni satysfakcjonująca jakość i ochrona sprzętu... a choć one stare, to jak rozgrzeję nie oszczędzam... auto musi czuć ze żyje...
2
Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 / Odp: Ciepłota świec w lekko "rasowanym" 1.6 z LPG
« Ostatnia wiadomość wysłana przez daniel22 dnia Dzisiaj o 00:18:48 »
Planowanie planowaniem, ale niepotrzebnie zimniejsza świeca w silniku to też szkody, więc takie montowanie w fabryce i zalecanie w katalogach zimniejszych świec "na zaś" byłoby głupie. No nie powiem, zagadka jest, i nie potrafię znaleźć na nią odpowiedzi, a to mnie ciekawi. Taka sama głowica, ten sam stopień sprężania, bardzo podobna moc, praktycznie taki sam silnik, a dwie różne ciepłoty świec. Jedyna różnica to sposób zasilania, ale wielopunktowy wtrysk to jedynie precyzyjniejsze dozowanie mieszanki, nie podnosi on temperatury w komorze spalania. :)
3
CAŁA POLSKA / Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Ostatnia wiadomość wysłana przez banned dnia Dzisiaj o 00:15:27 »
Ona ma chodzić idealnie po 160 tys. km.
4
CAŁA POLSKA / Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Ostatnia wiadomość wysłana przez daniel22 dnia Dzisiaj o 00:13:19 »
Z tymi dodatkami czyszczącymi też nie jest tak jak kiedyś, z tego co czytałem charakterystyki olejów "dobre" oleje mineralne mają też dużo dodatków czyszczących, natomiast oleje syntetyczne i hydrokraki nie są "płuczące" jak stare syntetyki z lat `90 i zawierają dużo dodatków chroniących uszczelniacze i inne elementy gumowe. Kupić "prawdziwy" syntetyk na PAO jest podobno dość ciężko, specol którego leję też nie jest 100 procent syntetykiem - takie da się znaleźć chyba tylko na najwyższej półce w okolicy 150zł. Ale nawet hydrokrak wymienianiany co 10 kkm w polonezie jest parametrami znacznie, znacznie lepszy niż najdroższy olej 15W40 - którego w takim wypadku, przy bardzo niskich cenach olejów 5Wx nie ma sensu już do czegokolwiek lać. :)
5
CAŁA POLSKA / Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Dawid91 dnia Dzisiaj o 00:04:27 »
Tak, ale poza gęstością itd, to przeglądając dane różnych olejów, z reguły 5W40 są bardziej ,,czyszczące" mają więcej TBN niż minerały. Kolejny powód dla którego warto lać 5W40  <spoko>
6
CAŁA POLSKA / Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Ostatnia wiadomość wysłana przez daniel22 dnia Dzisiaj o 00:02:06 »
Dawid, co do  "rzadkości" oleju już pisaliśmy - mineralny jest "gęsty" tylko wtedy, kiedy nie trzeba, jak silnik jest zupełnie zimny. Niczego to nie uszczelnia, a powoduje jedynie cięższy rozruch i niszczenie silnika zimniejsze dni. A dalej już wystarczy, że zacytuję banned`a:

Cytuj
15W40 i 5W40 ma w wysokiej temp, tę samą gęstość, różnica jest taka że w niskich 5W40 jest płynny a nie stały, a poza tym nie zmienia się w gnojówkę po 5k km.

Z tym, że "gęstość" zamienić na lepkość. Reszta już była omawiana w tym wątku i nie będę się powtarzał  :] Wszystko jest na poprzednich stronach i wszelkie mądrości w stylu, że do OHV nie wolno wlać niczego z lepkością zimową niższą niż 10Wx już wyjaśniliśmy.

Dawid - kumpel z którym byłem na wakacjach przeszedł za moją namową w maluchu z 15W40 na 5W40 specola. Jest zadowolony, auto tłucze kilometry, pali mniej oleju. Ostatnio przez źle złożony jechaliśmy na bardzo ubogiej mieszance, dzięki czemu silnik dostawał dodatkowe wciry (powyżej 80km/h dławiło go z braku benzyny, w ogóle nie zamierzał jechać). 1000km z bagażem na dachu i trzema osobami na pokładzie w ekstremalne upały. Nic się nie zatarło, silnik pracował cały czas zupełnie normalnie. Jakby było na mineralnym - kto wie, może tak samo, może gorzej. Faktem jest, że nic nie wypłukało, silnik się nie rozszczelnił. Śmiało możesz temu dieslowi zapakować jakieś 5W  :]
7
Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 / Odp: Ciepłota świec w lekko "rasowanym" 1.6 z LPG
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KGB dnia Dzisiaj o 00:01:44 »
Z jakiegoś więc powodu GSi je dostał  <mysli>
żebyś miał zagadkę,
albo planowali go jeszcze uturbic pozniej ;p

P.S.
chyba juz wszystkie GLI mialy taka glowice jak GSI i dalej mialy swiece FE65PS,
druga sprawa,ze glowica GSI jest raczej z tych mniej obrabianych niz starsze, bo wczesniej komora byla frezowana, a w GSI odlewana
8
CAŁA POLSKA / Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Dawid91 dnia Wczoraj o 23:59:25 »
W moim byłym już Roverze 25 przeszedłem z 10W40 na 5W40, silnik chodził słyszalnie aksamitniej, gładziej. Oleju nie brał. Warto  <spoko> z perspektywy czasu trochę szkoda, że w GLD nie zaryzykowałem lać 10W40 zamiast 15W40  <mysli>
9
Mechanika / Odp: Polonez 1.5 88r. Gaśnie na wolnych obrotach
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KGB dnia Wczoraj o 23:56:23 »
to uchyl mocniej przepustnice srubka do regulacji polozenia przepustnicy,
co prawda pozniej wypadaloby skorygowac mieszanke dysza wolnych obrotow, ale na razie twoim celem jest uzyskanie stabilnych wolnych obrotow
10
CAŁA POLSKA / Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Ostatnia wiadomość wysłana przez banned dnia Wczoraj o 23:40:52 »
Temat wraca jak bumerang, mimo, że na poprzednich stronach wszystko omówione, a argumentów za mineralnym ciągle brak oprócz bezsensownie powtarzanego mitu o "gęstym" mineralnym i "rzadkim" syntetyku.

Max bo? Jaką robię krzywdę swojemu silnikowi /abimex/ lejąc to 5W40? Wyjaśnij proszę. Już ustaliliśmy, że większość przebiegu robiłeś tym polonezem w trasie, na oleju rozgrzanym do temperatury roboczej. Niedawno bochen prezentował, jak pięknie ogoliło wałek w silniku plusa z przebiegiem chyba 50kkm? i zrobiło dziurę w szklance jeżdżąc plusem na oleju 15W40 po małym mieście.
« Ostatnia zmiana: Dzisiaj o 14:20:50 wysłana przez daniel22 »

Powiedział maks, nie powiedział w którą stronę.

W niskoprzebiegowym akwarium zeskrobałem z pokrywy zaworów warstwę nagaru grubości pół centymetra. Nie wleję nigdy oleju mineralnego do silnika z hydroszklankami!

15W40 i 5W40 ma w wysokiej temp, tę samą gęstość, różnica jest taka że w niskich 5W40 jest płynny a nie stały, a poza tym nie zmienia się w gnojówkę po 5k km.
W Pandzie 130k km przeszedłem z 10W40 na 5W40, w PNie Roverze to samo zrobię jak zmienię uszczelniacze zaworowe.
W akwarium z 15W40 na 10W40, przy następnej wymianie dostanie już 5W40
Strony: [1] 2 3 ... 10