Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Buźka dnia Dzisiaj o 22:12:34 »
Jeśli miałoby to chodzić tylko na zasadzie włącz-wyłącz, a nie płynnie, jak zawory w minusach, to można to zrobić za pomocą nawet zwykłego stycznika od stopu, tylko ustawić to tak, żeby on zadziałał dopiero w położeniu pokrętła od temperatury na początku czerwonego pola i tyle. A czy to będzie za pomocą tego, czy jakiegoś innego przełącznika/stycznika, to już sprawa drugorzędna, bo zasada działania jest taka sama.
Ja sobie zrobię jak mówiłem, zaworek z Lublina (bo skoro już za niego przepłaciłem, to niech będzie, nie będę oddawał) i do niego siłownik centralnego. Plus tego rozwiązania jest taki, że napięcie jest tam tylko na chwilę, a minus jest z kolei taki, że trzeba pamiętać, żeby to włączyć przyciskiem, a nie robi się automatycznie, jak w przypadku w/w układu.
Ciekawe, jak trwałe są te elektrozawory? Bo np taka cewka gaszenia w Lublinach, padała nader często, ponieważ to było zrobione tak, że podczas pracy silnika, było cały czas pod napięciem i po prostu najzwyczajniej w świecie się grzało. Wystarczyło zrobić to odwrotnie, żeby podczas pracy silnika, cewka była bez napięcia, a przy gaszeniu, dawałoby na chwilę napięcie, po czym odłączało je z obwodu np po zapaleniu się kontrolki ciśnienia oleju, która dawałaby masę na przekaźnik odłączający ten obwód.
Uzmysłowiłem sobie dopiero dzisiaj, że muszę inaczej podłączyć parownik, przed zaworem, bo inaczej pozbawię go podgrzewania. Wcześniej miałem to podłączone normalnie szeregowo z wyjścia z nagrzewnicy, a teraz się nie będzie tak dało. Tak przecież chyba robili w minusach?Nie pogorszy to ogrzewania?
2
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Multec dnia Dzisiaj o 15:46:14 »
A nie prościej wykorzystać zawór z BMW i wysterować go PWM tak jak jest to zrobione fabrycznie? Zwykły sterownik z potencjometrem za kilkanaście/dziesiąt pln załatwi temat.
3
Kupię / Odp: Kupię osłonę rozrządu pn rover
« Ostatnia wiadomość wysłana przez szymon żegleń dnia Dzisiaj o 11:22:22 »
Witam
Kolego sprawdź sobie stronę Auto Truck Szczecin
4
Kupię / Odp: [K]Szyby brązowe i Polonez Akwarium
« Ostatnia wiadomość wysłana przez szymon żegleń dnia Dzisiaj o 11:09:01 »
Witam
Znacie może dokładne namiary na ten Kraków i jakie to sa koszty ?
5
Sprzedam / Odp: Sprzedam części blacharskie do POLNEZA głownie nowe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez szymon żegleń dnia Dzisiaj o 10:59:07 »
Witam,kolego czy posiadasz tylny pas do akwarium i jaka cena?
6
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Sławek#1978 dnia Dzisiaj o 10:37:01 »
Albo zakombinować jakiś mikrostyk sterowany ruchem linki ( lub dźwignią) sterowania klap ogrzewania, zaczynasz kręcić pokrętłem od temperatury powietrza i cyk zawór się otwiera.  :]
Też od razu o takim czymś pomyślałem. I miałoby to ręce i nogi.

Może trochę przesada, bo niema co komplikować prostych spraw.
E no, nie powiedziałbym - to też bardzo prosty układ. Kwestia zamocowania mikroprzełącznika (nawet na mocną taśmę dwustronną), do tego kawałek przewodu, przekaźnik, jakiś najprostszy elektrozawór i jest full automatyka.
7
CAŁA POLSKA / Odp: -= LINKowisko =-
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Sławek#1978 dnia Dzisiaj o 10:29:02 »
kompresor był zamontowany tam gdzie później była montowana pompa wspomagania.
Jakbym się bawił w klimę przy OHV to pewnie właśnie tak bym zrobił - kompresor w miejsce pompy wspomagania, a ta zamieniona na elektryczną i schowana w nadkole.
8
CAŁA POLSKA / Odp: -= LINKowisko =-
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Gomulsky dnia Dzisiaj o 10:15:13 »
Klima była montowana różnie, raz tak raz tak. Kolega z gimnazjum (tzn. jego rodzice)  miał mr. 93 z klimą i wspomą. Kompresor był jak w plusie.
Swoją drogą powyższe nagranie jest wyjasnieniem dlaczego części zamienne do klimy plusa, czy w ogole PN są już niemal nieosiągalne - wyginęły wraz z samochodami drugiej połowy lat 80, z których z pewnością pochodziły. Montaż sprężarki w tym miejscu to też ciężka partyzantka...
Postęp i innowacyjność z FSO, kolejna odsłona...
9
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Buźka dnia Dzisiaj o 10:01:35 »
zakombinować jakiś mikrostyk sterowany ruchem linki ( lub dźwignią) sterowania klap ogrzewania, zaczynasz kręcić pokrętłem od temperatury powietrza i cyk zawór się otwiera
Może trochę przesada, bo niema co komplikować prostych spraw. Równie dobrze, można by zrobić na zasadzie całkowicie mechanicznej, by zawór był sterowany linką, razem z uchylaniem klap w nagrzewnicy. Tylko musiałoby wszystko być ładnie ustawione i przede wszystkim, chodzić lekko. Wszystko da się zrobić.
problem tylko w dotarciu do tego, a to wynika po pierwsze z czasu jaki trzeba poświęcić na takie poszukiwania, a po drugie z nazewnictwa fachowego i nazewnictwa potocznego nie zawsze wynika że to czego szukasz to akurat tak się nazywa i jest tym czego szukasz
No i właśnie dlatego ja to znalazłem przez przypadek, bo wszedłem w link do tego zaworu "tańszego od lublinowskiego" a potem z niego na inny, jeszcze tańszy, bo za 16 pln, a tam już pod spodem w propozycjach był ten zawór. Tak to właśnie jest. Jest naprawdę tyle różnych rozwiązań w autach, że chyba łeb by eksplodował, gdyby to wszystko miało się wiedzieć.
10
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ceva dnia Dzisiaj o 08:58:49 »
Pobawić się trochę i jak ktoś niem klimy, to pewnie można by wstawić przycisk w zaślepione miejsce na panelu i mieć taki trochę oyginał. Albo po prostu podłączyć to zamiast obiegu wewnętrznego, jeśli ktoś nie używa.
Albo zakombinować jakiś mikrostyk sterowany ruchem linki ( lub dźwignią) sterowania klap ogrzewania, zaczynasz kręcić pokrętłem od temperatury powietrza i cyk zawór się otwiera.  :]
Jak wcześniej pisałem, na allegro jest wszystko, cuda na kiju, a przecież w różnych autach są różne rozwiązania, o których niekoniecznie trzeba wiedzieć.
Może nie wszystko, a dużo, problem tylko w dotarciu do tego, a to wynika po pierwsze z czasu jaki trzeba poświęcić na takie poszukiwania, a po drugie z nazewnictwa fachowego i nazewnictwa potocznego nie zawsze wynika że to czego szukasz to akurat tak się nazywa i jest tym czego szukasz.
Strony: [1] 2 3 ... 10