Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Elektryka / Odp: Czujnik położenia wału - GSI
« Ostatnia wiadomość wysłana przez romoo dnia Dzisiaj o 07:59:56 »
Sprawa prosta, jak  siądzie czujnik wału  to nie masz też  kluczowania wtryskiwaczy  w gsi , dioda świecąca opornik i go work.
2
Elektryka / Odp: Czujnik położenia wału - GSI
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Multec dnia Dzisiaj o 00:33:50 »
Zasadniczo nie widzę przeciwskazań. Cewka ma identyczną rezystancję - tj. ok. 550Ohm. Pin 1 i 2 we wtyczce czujnika w GSi to cewka i na to wychodzi, że w Lanosie też. A trzeci to ekran. Powinno chodzić.
3
Mechanika / Odp: wycieraczka odłącza się
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Buźka dnia Wczoraj o 22:42:14 »
Posmaruj to czymś przed montażem, to zawsze coś pomoże. Kto smaruje, ten jedzie. No i przede wszystkim, mniejsze tarcie, to mniejszy opór dla silnika, który i tak już ma co robić.
4
Elektryka / Odp: Czujnik położenia wału - GSI
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mareks#1181 dnia Wczoraj o 21:33:43 »
Czyli reasumując, to jeszcze nikt takiego doświadczenia nie robił z podmianą CPWK od nubiry/lanosa do gsi czy będzie działał.
5
Mechanika / Odp: wycieraczka odłącza się
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zakup dnia Wczoraj o 20:01:13 »
No i sprawdzone: nie rozłączyło się przy niemal V-max. Wycieraczki prawie stawały, aż silnik nie dawał rady ściągać ich w dół. Wniosek: wycierają się i miska i czop. Z drugiej strony, skoro wytarty czop działa z używaną (lecz sprawną) miską, to tym bardziej będzie ok z nową.
6
KUJAWY / Odp: Lipcowy, sierpniowo wrześniowy offtop
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mati_lecha dnia Wczoraj o 18:35:12 »
Hej
Wybieram się do planetarium w Toruniu. Gdzie najlepiej zaparkować,  żeby nie bulić? 🙂
7
Elektryka / Odp: Czujnik położenia wału - GSI
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Multec dnia Wczoraj o 17:20:18 »
Przypuszczam ze w ogóle nie da się uruchomić, bo dekoder będzie spodziewał się innego zbocza.
8
Zawieszenie i układ kierowniczy / Odp: Wspomaganie elektryczne
« Ostatnia wiadomość wysłana przez romoo dnia Wczoraj o 12:10:20 »
9
Elektryka / Odp: GSI pali i nie pali.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ceva dnia Wczoraj o 11:17:18 »
Mam ten silnik, instalacja cała z nubiry 1.

Też mnie dopadł temat niepalenia kiedys i po długich debatach podmiankach itp sprawdziłem pin po pinie wtyczke sterownika. Tam mnie spotkała jedna z największych niespodzianek w naprawianiu starych rumpli - jeden z przewodów miał przejście jednoczeście do plusa i do masy (takie prawilne zwarcie na multimetrze) no a miał być plusem. Odciąłem go zrobiłem bypass i jak ręką odjął.

powodem niepalenia był brak pracy wtryskiwaczy - nie pamiętam szczegółów bo to było lata temu. NIemniej ta instalacja miewa swoje humory hehe. Co ciekawe nie spaliło żadnego bezpiecznika, żadnego zapachu palonych kabli ani nic. Do dziś jest to dla mnie zagadką :P Sprawdź piny. Mam na dysku manual z nubiry ze schematem ele jakbyś potrzebował odezwij sie na priv. (nie chce wrzucać w internet linków do prywatnego dysku)


No wg mnie to nierozkodowane immo odłącza zarówno wtryski jak i pompe, ale dawno nie badałem tematu.

Mój silnik pochodzi z Nubiry 2, a wiązka układu wtryskowego to zmodyfikowana (długości przewodów plus dołożone okablowanie pod czujnik spalania stukowego i egr, a i jakiś mostek nazwany złącze liczby oktanowej) ) wiązka z GSI z małą modyfikacją zasilania wtryskiwaczy wzorem Nubiry czyli dodatkowy plus brany z alternatora. Dziwne mi się to wydawało to zdublowane zasilenie, ale je zrobiłem. Jeździłem z tym zasileniem podłączonym i odłączonym. Nie widziałem różnicy. Obecnie było rozłączone, czyżby tu była przyczyna? Połączyłem i zobaczę czy zobaczę różnicę.

Wiązka z GSI po spięciu ze sterownikiem Nubiry ma jedną dziwną cechę, nie wiem z czego wynikającą, bo na pewno nie ze złego podłączenia kabli we wiązce. Ta cecha to to, żeby "wymrygać" błędy we wtyczce diagnostycznej trzeba zewrzeć piny A i C, zamiast A i B, dodatkowo przy zmostkowaniu tych pinów diagnostycznych włącza się drugi wentylator chłodnicy...   

Masz rację, immo odcina zasilanie pompy paliwa i tym samym zasilanie wtryskiwaczy. Tylko nadal nie rozumiem tego zasilania od strony alternatora, no chyba że coś źle zinterpretowałem...

Dokumentację serwisową do Nubiry posiadam, dziękuję więc za Twoją propozycję.
10
Elektryka / Odp: GSI pali i nie pali.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez diodalodz dnia Wczoraj o 10:36:27 »
wysterowanie wtryskiwacza to pewność że komputer dobrze zlicza sygnały z wału i problemów trzeba szukać gdzie indziej.
Strony: [1] 2 3 ... 10