Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Zawieszenie i układ kierowniczy / Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KGB dnia Wczoraj o 19:57:54 »
dlugosc rozciagnietego amora jest malo wazna, lepiej pokazalbys roznice w scisnietych,
z przodu to wiadomo od dawna,ze pajero jest caly krotszy i generalnie pasuje,
ale z tylu to wazne, zeby po zaladowaniu bagaznika nie zabraklo ugiecia, bo most to przezyje, ale gorna belka i amory moga miec ciezko
2
Szybkie pytanie / odpowiedź / Odp: GSI ECU Pinout
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Sławek#1978 dnia Wczoraj o 19:56:56 »
Dobra, jako że po tym schemacie ciężko coś wywnioskować wygrzebałem wiązkę z mojego dawnego Atu Plusa (co prawda to był Bosch, ale ze schematu wychodzi, że wiązki wnętrza są identyczne) i wziąłem się za pomiary. Wyniki są takie:
Jeżeli chodzi o przekaźnik główny to cudów nie ma - załączany jest po zapłonie bez udziału ECU. W stanie wyłączonym na jeden ze styków 87 doprowadzone jest stałe +12V z akumulatora, a z drugiej nóżki 87 przewodem czerwono-zielonym do pinu nr 7 złącza trzynastokrotnego, dalej do złącza Z119 wiązki silnika, która rozgałęzia to stałe +12V do gniazda diagnostycznego (styk F) i do układu immobilisera. Po załączeniu przekaźnika głównego na styku 30 pojawia się 12V które przewodem czerwono-czarnym przez pin nr 5 złącza trzynastokrotnego zasila złącze Z112 wiązki silnika. Stąd 12V po stacyjce jest rozdzielany na komputer (styk C16 ECU), zawór pochłaniacza par paliwa, cewkę, immobiliser i VSS. Pompa paliwa natomiast załączana jest następująco: styk A12 ECU ---> pin nr 4 złącza 13-stykowego ---> pin nr 12 złącza 13-stykowego ---> wyłącznik bezwładnościowy --->  pin nr 13 złącza 13-stykowego ---> przewód żółto-czarny ---> cewka przekaźnika pompy paliwa. Styk 30 przekaźnika pompy paliwa bierze stałe +12V ze skrzynki bezpieczników, a dwa styki 87 przekaźnika obsługują odpowiednio: 87-1 - pompa paliwa - niebieski przewód, 87-2 - zasilanie wtryskiwaczy również niebieski przewód idący do złącza 13 pin do styku nr 1. Dodatkowo do ECU do pinu A6 przewodem czerwono-żółtym przez styk nr 3 złącza 13-pin doprowadzone jest stałe 12V ze skrzynki bezpieczników - zapewne podtrzymanie pamięci sterownika.
3
CAŁA POLSKA / Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Morfina dnia Wczoraj o 18:31:53 »
Fajnie się bawią jak tak kasują, 250 zł to ja płaciłem za generalny remont alternatora w A6 łącznie z nowym kołem i robocizną
4
Zawieszenie i układ kierowniczy / Odp: jakie- które, amory gazowe na tył.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Maćko dnia Wczoraj o 18:18:54 »
W końcu udało mi się zabrać za temat amortyzatorów. Podzielę się w razie gdyby ktoś się zastanawiał nad zmianą.

Amortyzatory przód:
Kayaba Excel-G 344222 (Przednie z Mitsubishi Pajero II)

Modyfikacje:
- obcięcie metalowej osłony tłoczyska i stoczenie pozostałego pierścienia do wymiaru ~48mm
- dorobienie tulejek poszerzających dolne mocowanie amortyzatora z 34mm na 68mm, jednocześnie zmniejszając średnicę otworu na śrubę z 12mm na 10mm (2 tulejki na 1 amortyzator, łącznie potrzebne są 4)
- opcjonalnie montaż gumowej osłony tłoczyska, ja dopasowałem gumowe osłony drążków kierowniczych z Renault 19, SASIC 4006075



Tulejki dorobione u tokarza, poszerzające dolne mocowanie do wymiaru 68mm, czyli taki jak ma amortyzator poloneza.


Po lewo amortyzatory Monroe z Poloneza, po prawo z Pajero w trakcie i po modyfikacji.


Amortyzatory tył (Polonez Plus/skośne amortyzatory):
Kayaba Excel-G 344056 (Tylne z Volvo 740/940)

Modyfikacje:
- skrócenie tulejek mocujących do 33mm
- wstawienie tulejek redukujących średnicę otworów na śruby z 12mm na 10mm

Ja zastosowałem tulejki stalowo-brązowe o wymiarach 10x12x20. Dokładnie takie: https://allegro.pl/oferta/tuleja-slizgowa-stalowa-braz-ptfe-tulejka-10x12x20-9756709264


Po lewo amortyzator z Volvo już po modyfikacjach, po prawo amortyzator Monroe z Poloneza.


Auto prowadzi się o niebo lepiej. Jest bardziej przewidywalne i pewne w zakrętach, mniej nurkuje przy hamowaniu i ogólnie lepiej trzyma się drogi. Wydaje mi się też, że jest trochę mniej podatne na boczne podmuchy wiatru. Ogólnie polecam <spoko>
5
CAŁA POLSKA / Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mruk1313 dnia Wczoraj o 18:05:20 »
Napisałem powyżej że koszty zaczynają rosnąć w momencie oddania altka do zakładu naprawczego. Regulator to mały wydatek -faktycznie, ale za sprawdzenie altka krzyknęli w moich stronach ok 200zł, dla mnie to lekka przesada z ceną...

Mimo wszystko dziękuję koledze Mrukowi, i KGB za porady i wsparcie duchowe.... :-) :-)

Nie ma problemu ale 200zł to tak jak piszesz gruba przesada....... U mnie max 100zł taka usługa ale brakuje fachowców którym się chce to robić....
6
Zawieszenie i układ kierowniczy / Odp: Maglownica
« Ostatnia wiadomość wysłana przez -Marcin- dnia Wczoraj o 17:26:13 »
No i co z tym klubowiczem od zestawu do montażu magla? 😋😋
7
Zawieszenie i układ kierowniczy / Odp: Łożyska kół - Polonez
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kleofas dnia Wczoraj o 14:04:59 »
Witam, podpytam czy łożyska przedniej piasty od Lady 2107 podejdą do Poloneza ?

Takie samo jest tylko łożysko zewnętrzne (CBK087)
Rosyjskie części są losowej jakości, nie polecam.
8
Kupię / Odp: [K] tuleję łożyska oporowego rover
« Ostatnia wiadomość wysłana przez maciejowski dnia Wczoraj o 13:30:10 »
Zajrzyj do skrzynki  :d
9
CAŁA POLSKA / Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Maćko dnia Wczoraj o 12:43:39 »
wkładałeś jakieś ironmany czy coś, czy coś?
Nie, na pierwszy "przymiarkowy" montaż założyłem zwykłe gazowe Kayaby. Może w przyszłości, jak te się zużyją pomyślę o czymś lepszym.

Przód Kayaba 344222
Tył Kayaba 344056

Napiszę później w odpowiednim temacie co i jak, bo nie są to amortyzatory Plug&play - konieczne drobne modyfikacje ;)
10
CAŁA POLSKA / Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mariusz# dnia Wczoraj o 12:33:23 »
wkładałeś jakieś ironmany czy coś, czy coś?
Strony: [1] 2 3 ... 10