Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
2
Szybkie pytanie / odpowiedź / Odp: Polonez niekręci na ciepłym
« Ostatnia wiadomość wysłana przez lesor#1973 dnia Dzisiaj o 10:40:26 »
Miałem taki objaw w borewiczu, przyczyną była kostka stacyjki. (nie było napięcia na elektromagnes)
Po dwóch latach mam ten sam objaw w tym samym borewiczu, tym razem zawodzi ów elektromagnes/automat rozrusznika. Kiedyś rozbierałem taki, były zimne luty na przyłączu uzwojenia.
Podłącz żaróweczke na + elektromagnesu, i przeciągnij do kabiny, będzie świecić w momencie rozruchu. Pół dnia jazdy i namierzysz problem.
3
Szybkie pytanie / odpowiedź / Odp: Polonez niekręci na ciepłym
« Ostatnia wiadomość wysłana przez wrb#1974 dnia Dzisiaj o 07:37:26 »
trzeba sprawdzić czy w momencie przekręcenia kluczyka na elektromagnes idzie prąd. podejrzewam zły styk na elektromagnesie- bo nie cyka. elektromagnesy też wymieniałeś?
4
Szybkie pytanie / odpowiedź / Odp: Polonez niekręci na ciepłym
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Żbiku dnia Dzisiaj o 06:20:28 »
błąd czy jaki? źle poprowadzony? Ja zmieniłem go ale na grubszy i nic niedało
5
Szybkie pytanie / odpowiedź / Odp: Polonez niekręci na ciepłym
« Ostatnia wiadomość wysłana przez wrb#1974 dnia Dzisiaj o 05:46:15 »
błąd w kablach, szczególnie kabel włączający elektromagnes.
6
Mechanika / Odp: Wyważenie tłoka w OHV
« Ostatnia wiadomość wysłana przez wrb#1974 dnia Dzisiaj o 05:43:16 »
nie ścinaj tłoka na gładko. ten silnik i tak ma marny stopień sprężania.
7
Szybkie pytanie / odpowiedź / Polonez niekręci na ciepłym
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Żbiku dnia Dzisiaj o 05:41:39 »
witam już nie wiem gdzie szukać przyczyny już trzeci rozrusznik z rzędu. Po nagrzaniu silnika w ogóle silnik niekręci rozrusznikiem nawet nic nie cyka. Wyczytałem że stacyjka wymieniłem i żeby przekaźnik dodać też dodałem nic nie pomogło .Kable zasilające do rozrusznika i masowe nowe dałem oczyściłem połączenia.Na zimnym albo jak ostygnie zawsze odpali.
8
Mechanika / Odp: Wyważenie tłoka w OHV
« Ostatnia wiadomość wysłana przez daniel22 dnia Dzisiaj o 01:48:11 »
Ważenie z pierścieniami ma największy sens, w końcu z nimi tłok pracuje w silniku :). Sworznie i zabezpieczenia mają równą wagę, więc odpuściłem ważenie z nimi. Korbowody wyważa kolega Morfina oddzielnie.
9
Mechanika / Odp: Wyważenie tłoka w OHV
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KGB dnia Dzisiaj o 01:42:24 »
ta ilość materiału w denku pozwoli po rozgrzaniu osiągnąć właściwy wymiar. inaczej będziesz miał tłok tłukący się o ścianę cylindra.
typowy blad zalozen dla rozszerzalnosci cieplnej !
nie ma znaczenia czy podgrzewasz pierscien,czy kolo - srednica bedzie taka sama,

mozna jedynie gdybac, ze ciensze denko mocniej sie nagrzeje i tlok rozszerzy sie mocniej, albo cienkie denko latwiej wypalic,ale
nie oszukujmy sie, ze to wyjdzie poza teoretyczne MOŻE,
w praktyce to wyglada tak, ze ścięcie denka o 2mm nie robi na tloku wrazenia przy podwojonej mocy silnika,
a nawet przy  potrojonej mocy u Vspeca, jakos sie nie chwalil,ze mu tloki poplynely


1 tłok marki lucas: 375,2g
2 tłok gorzyce: 378,0g
3 tłok gorzyce: 385,4g, widoczny na zdjęciu po ściągnięciu materiału ma 380,0g
4 tłok gorzyce: 374,0g
niestety wazysz je z pierscieniami, wiec trudno w ogole sie nawiazac do danych, ktorych i tak nie ma dla zmodernizowanych +0.4,
ale stare 1.6 to +5g dla tego nadwymiaru, a w 1.5 to +4g.
1.6 po modernizacji to 345g i nawet +5g (a pewnie mniej,bo jest najlzejszy) i tolerancja daje wynik nie wiekszy niz 353g

10
Mechanika / Odp: Wyważenie tłoka w OHV
« Ostatnia wiadomość wysłana przez diodalodz dnia Dzisiaj o 01:01:20 »
ja ryłem wnętrza  tłoków głównie .
Strony: [1] 2 3 ... 10