Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 7 8 [9] 10
81
NA SZYBKO / Odp: Przewody paliwowe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ceva dnia Kwiecień 15, 2024, 20:05:40 pm »
Przewody paliwowe elastyczne kładłem nowe z okazji swapa ponad dwa lata temu. Zasilający do listwy, zakuwali mi w firmie z hydrauliką przemysłową, wąż był jakiś bardziej ciśnieniowy, odporny na paliwo, powrotny też tam kupowałem. Do tej pory nie dzieje się z nimi nic podejrzanego, przynajmniej po wierzchu. Jak mi się uda namierzyć nadruki firmowe na wężach to napiszę, ale to nie prędzej niż jutro, pojutrze... 
82
NA SZYBKO / Odp: Przewody paliwowe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez maniek1 dnia Kwiecień 15, 2024, 19:30:04 pm »
FAGUMIT polecam mam kilka lat i trzyma się dobrze, natomiast TEDGUM bardzo kiepska jakość.
83
NA SZYBKO / Przewody paliwowe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Maćko dnia Kwiecień 15, 2024, 19:22:55 pm »
Jakie przewody paliwowe (elastyczne) produkowane obecnie są warte uwagi? Przewód powrotny z listwy wtryskowej kładłem nowy +-2 lata temu produkcji "Agoma" i wygląda tragicznie. Chcę wymienić ale jak czytam opinie o różnych producentach to wychodzi, że co bym nie kupił to przy odrobinie szczęścia około 2 lata i do śmieci  ;-|

Kiedyś Gates miał dobre przewody, ale obecnie co czytam opinie o przewodach Gatesa to też jakość zeszła na psy...
84
NA SZYBKO / Odp: Jaka realna cena poloneza.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez banned dnia Kwiecień 15, 2024, 16:21:07 pm »
Bez przesady z tą nowoczesnością.
W nowych konstrukcjach problemem jest modułowość i problem odprowadzania ciepła. Do tego produkcja części ze spieków.
Nowe silniki wymagają skomplikowanych maszyn do obróbki . Obrócenie panewki głównej często kończy się spawaniem bloku i legalizacją bloku. Do tego nicasil i alusil , więc tulejowanie. Mocno wysilone jednostki tulejowania nie trawią. Szczęśliwie da się te powłoki nałożyć ponownie ale nie wiem jaki jest tego koszt.
Grupa WV np lubi robić głowice składane z warstw. Z czego warstwa wałków jest trudno rozbieralna (np vw Up!).
Wariatory, które często po kilku latach są niedostępne (np Kia) i producent wymaga wymiany wałków pod nowy typ wariatora - koszt zwala z nóg.
Robiłem teraz Vkę z sorento 2007. Silnik bardzo podobny do Stingera 2023-2024. Na ten moment niektóre części silnika są niedostępne w ASO. Szczęśliwie udało mi się ściągnąć zamienniki z Korei . Ogólnie FSO mnie drażni niechlujstwem wykonania. Taka prosta pompa wody, fabrycznie nie trzyma parametrów i jest błędnie wykonana . To wszystko da się poprawić, ale wydawało mi sie, że na początku lat 90 jakoś bardziej się starali, jak widać się myliłem.

Zapomniałeś dodać, że są wynalazki typu pompa wody z elektryczną blokadą przepływu (która się psuje), czy saszetki z silikatem w zbiorniczku wyrównawczym które się rozpadają w sposób przypadkowy.
W efekcie można zagotować skądinąd sprawny silnik, bo przesłona w pompie się nie otworzyła albo silikat zatkał chłodnicę.

Mam też wrażenie, że zalecane oleje to wyłącznie wymóg prawny który sporo kosztuje i jest potencjalnie niebezpieczny dla silnika. No bo jak inaczej wytłumaczyć że np. VW do silnika CHYA zaleca w jednym roczniku 5W40, a w późniejszym 0W20? Jakby były jakieś zmiany konstrukcyjne to raczej byłby inny kod silnika.

Kolejną ciekawą sprawą, jest to, że dokładnie ten sam silnik może nie mieć w EU interwałów na pewne wymiany, a w USA ma interwały takie jakich byś się spodziewał.
85
NA SZYBKO / Odp: Jaka realna cena poloneza.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mariusz# dnia Kwiecień 15, 2024, 07:10:00 am »
Ale wystawiałeś je gdzieś? Skąd takiego jelenia dorwać?
auto znane w lokalnym towarzystwie, nie wystawiałem jeszcze, rozgłosiłem wśród znajomych
86
NA SZYBKO / Odp: Jaka realna cena poloneza.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez diodalodz dnia Kwiecień 14, 2024, 17:48:24 pm »
Bez przesady z tą nowoczesnością.
W nowych konstrukcjach problemem jest modułowość i problem odprowadzania ciepła. Do tego produkcja części ze spieków.
Nowe silniki wymagają skomplikowanych maszyn do obróbki . Obrócenie panewki głównej często kończy się spawaniem bloku i legalizacją bloku. Do tego nicasil i alusil , więc tulejowanie. Mocno wysilone jednostki tulejowania nie trawią. Szczęśliwie da się te powłoki nałożyć ponownie ale nie wiem jaki jest tego koszt.
Grupa WV np lubi robić głowice składane z warstw. Z czego warstwa wałków jest trudno rozbieralna (np vw Up!).
Wariatory, które często po kilku latach są niedostępne (np Kia) i producent wymaga wymiany wałków pod nowy typ wariatora - koszt zwala z nóg.
Robiłem teraz Vkę z sorento 2007. Silnik bardzo podobny do Stingera 2023-2024. Na ten moment niektóre części silnika są niedostępne w ASO. Szczęśliwie udało mi się ściągnąć zamienniki z Korei . Ogólnie FSO mnie drażni niechlujstwem wykonania. Taka prosta pompa wody, fabrycznie nie trzyma parametrów i jest błędnie wykonana . To wszystko da się poprawić, ale wydawało mi sie, że na początku lat 90 jakoś bardziej się starali, jak widać się myliłem.
87
NA SZYBKO / Odp: Jaka realna cena poloneza.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez banned dnia Kwiecień 14, 2024, 14:40:41 pm »
Takiego auta nie trzeba nigdzie wystawiać. Sam często dostawałem propozycje na drodze, stojąc w korku, pod sklepem czy też gdy tankowałem. Jest sporo chętnych na te auta
Sam miałem do tej pory z dziesięciu chętnych na kupno i to na sam wygląd, bez oglądania, a do ideału mu brakuje, ale że lakier się błyszczy, a ludzie kupują oczami, to i się pytają. W takich chwilach mam ochotę powiedzieć coś w rodzaju, że jak były po 500 PLN, to było kupić, doinwestować i trzymać sobie, a nie dojeżdżać po lasach i parkingach. U nas tak jest ze wszystkim, że jak czegoś jest już mało, to nagle dużo ludzi chce to mieć.

Ja jednak o cenach Polonezów mam takie zdanie jak Patryk Mikiciuk.
Poza tym że globalnie jest ich mało, w stosunku np. do Łady, jakość techniczna i lawina problemów z utrzymaniem zupełnie nie uzasadniają tak wysokich cen.

Wiesz, dla niektórych jest różnica pomiędzy "sprawnym" autem, a "dobrym" autem. Innymi słowy, niektórzy mogą nie uznawać poloneza za dobre auto, pomimo tego, że jest on sprawny, czy też w bardzo dobrym, czy idealnym, stanie technicznym. Przecież już kiedyś ludzie woleli kupić zjeżdżonego gulfa z DE, niż nowego plusa. Dzisiaj, gdy tych aut jest coraz mniej, to sytuacja wygląda trochę inaczej, niemniej, jest to auto dla wybranych, cokolwiek by to znaczyło.

Tylko że ten Gulf jak nie trafił na kompletne małpy to rzeczywiście potrafił zrobić ogromne przebiegi. Dzisiaj, zapomnij. auto 6 tys. po gwarancji łapie jakieś głupie usterki czujników które w Polonezie nie zepsuły się przez 30 lat, a silnik przy 300 tys. jest do złomowania. Jeszcze jak to jest diesel, to po drodze 2-3 awarie AdBlue, każda ok. 10 tys. zł i co gorsza poza ASO mało kto potrafi sobie z tym poradzić. Nawet nie dlatego że nie umieją wymienić, tylko że jest jakieś zj**** kodowanie nowych części w ECU i musisz mieć płatne dostępy do fabrycznego OS.

Ogólnie o ile auta do 2010 roku, wyłączając jakieś premium typu BMW 7 byłbyś w stanie sam naprawić czy wyremontować, to w nowszych już nie dasz rady bo musiałbyś wydać kilka tys. na oprogramowanie i jeszcze założyć działalność gospodarczą żeby Ci w ogóle go sprzedali.
88
Szybkie pytanie / odpowiedź / Odp: Inspiracja na czujnik ciśnienia i temp oleju
« Ostatnia wiadomość wysłana przez diodalodz dnia Kwiecień 14, 2024, 13:04:22 pm »
Jest sztos.
89
Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 / Odp: Jak poprawić trwałość kompletu wałek - popychacze w hydropolonezie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez diodalodz dnia Kwiecień 14, 2024, 13:02:27 pm »
Wydaje mi się, że w erze CNC , małoseryjna produkcja wałków może być tańsza niż odkuwanie i obrabianie. Tym bardziej , że można zrobić wałek rurkowy z prasowanymi czopami i krzywkami.
90
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez pjak1 dnia Kwiecień 14, 2024, 09:03:15 am »
Odebrałem sprężarke klimatyzacji z regeneracji.


Wszedłem na ich stronkę, ale nie widze zakresu regeneracji.
Wiesz coś więcej na ten temat?
Moja sprężarka ma wyciek na łączeniu i gaz ucieka w 3-4miesięcy.
Masz jakieś zdjęcie odpakowanej?
Wyglancowana?
Strony: 1 ... 7 8 [9] 10