Autor Wątek: Termostat filtru powietrza  (Przeczytany 5978 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Termostat filtru powietrza
« dnia: Kwiecień 06, 2004, 20:18:53 pm »

Piter

  • Gość
Jak wiadomo ustrojstwo to lubi sie popsuc. Czy znacie jakis sposob na sprawdzenie czy dziala prawodlowo ?

Termostat filtru powietrza
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 06, 2004, 21:29:40 pm »

Woj-o#772

  • Gość
popatrzec jak jest na zimnym silniku i potem na nagrznaym jak w którejś pozycji nieszczelne albo ciągle w jednej to zepsute :)

Termostat filtru powietrza
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 06, 2004, 22:25:55 pm »

Chudson

  • Gość
No z tym to mogą być przeboje , ja dokońca nie wyczaiłem jak to działa. Co ma niby nagrzać ten termostat  żeby się przełączył na zimne ??  

Powietrze z kolektora jest gorące już po chwili pracy gdy silnik nadal jest zimny więc nie powinien reagować nato.

Termostat filtru powietrza
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 06, 2004, 23:12:30 pm »

Mebig#489

  • Gość
Jak sprawdzić, na najprościej rozpieprzyć mu sprężynke i zblokowac na stałe, wtedy wiesz że napewno nie/działa bo sam ustawiasz, tak jak ja to robie, zimą przestawiam na ciepłe bo auto odpalam na benie, a latem na zimne bo gaz nie potrzebuje ciepłego powietrza.

Termostat filtru powietrza
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 06, 2004, 23:15:35 pm »

Wydra707

  • Gość
Cytat: "Piter"
(...) Czy znacie jakis sposob na sprawdzenie czy dziala prawodlowo ?

To zależy czy chcesz to wymontować czy nie. Jeśli tak, to wystarczy potrzymać termostat ręką w chłodny dzień przez kilkanaście minut - wyraŹnie zobaczysz, że klapka się przesuwa.

Jeśli nie chcesz wymontowywać, weŹ prosty patyk tak ze 30cm i rano, przed zapaleniem, wsadŹ od przodu przez wlot powietrza - powinieneś wyczuć zamkniętą klapkę. Ew. ściągnij rurę ciepłego powietrza i wymacaj palcem - wyczujesz, że ten kanał jest otwarty.

Po jeŹdzie powtórz eksperyment - kanał zimnego powietrza będzie otwarty, a ciepłego zamknięty lub bardzo przymknięty. I tyle.

Cytat: "Chudson"
Co ma niby nagrzać ten termostat żeby się przełączył na zimne ??

Ciepłe powietrze znad kolektora. Termostat umieszczony jest prawie na wlocie do gaŹnika i tak reguluje klapką zimne/ciepłe, aby temperatura opływającego go powietrza wynosiła jakieś trzydzieści parę stopni. Jak jest za zimno - otwiera kanał ciepłego, a przymyka zimnego, jak jest za ciepło - odwrotnie.

Pozdrawiam
Paweł Rajewski

Termostat filtru powietrza
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 07, 2004, 06:27:32 am »

sztywny13

  • Gość
Jak wiadomo zimne powietrze jest najlepsze, a do gazu zwłaszcza. Po to przecież montuje się intercoolery do turbo :). Najlepiej zablokować na zimnym.

Termostat filtru powietrza
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 07, 2004, 15:09:48 pm »

Wydra707

  • Gość
Cytat: "sztywny"
zimne powietrze jest najlepsze (...) Po to przecież montuje się intercoolery do turbo

W turbo montuje się chłodnice, ponieważ temperatura sprężanego powietrza rośnie. Chodzi tu chyba nie tyle o "wyziębienie", co odebranie ciepła powstającego w trakcie sprężania (ochłodzenie dodatkowo zagęszcza powietrze).

Jeśli w normalnym, seryjnym gaŹniku puścisz zbyt zimne powietrze, to paliwo nie będzie odparowywało prawidłowo, zużycie paliwa wzrośnie, silnik będzie się dławił. Oczywiście, gdy masz gaŹnik ustawiony "bogato" i duży margines bezpieczeństwa (a samochód pali 12...), to tego efektu nie zobaczysz nawet w zimie. Mój stary 1.5GLE był pod tym względem bardzo wrażliwy - gdy miał dziurę w rurze ciepłego powietrza, na mrozie zaczynał się dusić. Ale był wyregulowany ekonomicznie i palił malutko.

Jak jest na gazie nie mam pojęcia, bo nigdy nie jeŹdziłem.

Pozdrawiam
Paweł Rajewski

Termostat filtru powietrza
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 07, 2004, 15:48:03 pm »

kan

  • Gość
Termostat powietrza otwiera dopływ ciepłego tylko do temp ok. +17.st.C.

Termostat filtru powietrza
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 07, 2004, 18:23:12 pm »

Wydra707

  • Gość
Pamiętam, że z przebadania fabrycznie nowego termostatu wyszła mi temperatura stablizacji ok. +30 stopni... Ale od czasu rozstania z 1.5GLE to dla mnie historia, bo w 1.6GSI w ogóle tego termostatu nie ma. Co szczerze mówiąc nieco mnie zdziwiło.

Pozdrawiam
Paweł Rajewski

Termostat filtru powietrza
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 07, 2004, 19:12:20 pm »

Piter

  • Gość
Cytat: "Wydra707"

Jeśli w normalnym, seryjnym gaŹniku puścisz zbyt zimne powietrze, to paliwo nie będzie odparowywało prawidłowo, zużycie paliwa wzrośnie, silnik będzie się dławił.

A w przypadku wtrysku (Abimex) ? Można zablokować na zimne jeżeli termostat nie działa ?

Termostat filtru powietrza
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 07, 2004, 23:08:32 pm »

Chudson

  • Gość
Niewiem jak wasze poldki ale mój (odpalany na gazie ) po odpaleniu ma za bogatą mieszankę ( spowodowane jest to nienadążaniem odparowywania gazu z powodu zimnego płunu chłodzącego o po chwili robi się go nadmiar w parowniku i z wzrostem temperatury wzbogaca mieszankę aż za bardzo i silnik przygasa z "zalania" gazem.
Gdyby mi termostat działał to powietrze ciepłe (rzadsze) jeszcze bardziej wzbogacało by mieszanke ( bo było by go mniej stosunkowo niż zimnego )

Racja ??

Termostat filtru powietrza
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 08, 2004, 13:24:06 pm »

OLO35

  • Gość
Ciepłe powietrze jesdt wykorzystywane wyłącznie w celu lepszego odparowania benzyny. Jeśli podamy za zimne to benzyna sie wykropli na ściankach, samochód będzie sie dlawił i na pewno więcej palił.
W przypadku gazu termostat jest zbędny. LPG odparowuje w reduktorze - stamtąd pobiera ciepło. do gardzieli wpada już w gotowej postaci. Dlatego nie ma sensu dalszego podgrzewania mieszanki. Coś takiego spowodowałoby tylko  poghorszenei napełnienia. Dlatego jeśli sie jeŹdzi na gazie to warto zablokowac termostat na zimne powietrze, bądż wogóle go wywalić. Autko będzie żwawsze i będzie mneij paliło. Przy LPG podgrzewanie kolektora ssącego też jest zbędne. Generalnie - im zimniej tym większe napełnieie -> lepsze osiągi.

Termostat filtru powietrza
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 08, 2004, 14:31:44 pm »

Wydra707

  • Gość
Cytat: "Piter"
A w przypadku wtrysku (Abimex) ? Można zablokować na zimne jeżeli termostat nie działa ?

Nie kombinuj, tylko go wymień, jak nie działa. Gdyby nie był potrzebny, to by go w ogóle nie montowali...

W GLI chyba (?) nie ma czujnika temperatury zasysanego powietrza i stąd potrzebny jest termostat. W GSI w filtrze powietrza jest osobny termistor, na podstawie którego komputer wstępnie koryguje dawkę paliwa. Nie wiem, czy to jest szczęśliwe rozwiązanie, bo na moje wyczucie stała temperatura zasysanego powietrza jest bardzo wskazana. Ale "wtryskowego" Poloneza mam krótko, jeszcze go nie rozbebeszyłem i nie zorientowałem się co się tu naprawdę dzieje...

Co do gazu, to w tej dziedzinie nie mam żadnego doświadczenia.

Pozdrawiam
Paweł Rajewski

Termostat filtru powietrza
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 08, 2004, 15:26:13 pm »

Chudson

  • Gość
Olo35 czyli jeśli jeżdże na gazie to posunąć się nawet do tego stopnia żeby zaślepić przewód pomiędzy termostatem wodnym a kolektorem ssącym ?? Wtedy powinien się wolniej i mniej nagrzewać przez płyn ??

Termostat filtru powietrza
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 08, 2004, 16:27:19 pm »

Marek Bydgoszcz

  • Gość
Bosh ma czujnik temperatury zasysanego powietrza a abimex ??? :?:
W moim to chyba nigdy nie działało i tak wachluje raz zimne raz ciepłe ale żadnej różnicy nie widze :mad:

Termostat filtru powietrza
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 08, 2004, 18:40:14 pm »

Chudson

  • Gość
Jak masz wtrysk i instalacje gazową z kompem to trudniej (aczkolwiek możliwe ) zauważyć róŹnice w pracy silnika na gazie bo komputer dozuje gaz tak aby jego stosunek do powietrza był równy. Na gaŹniku widać to PIĘKNIE :D