(...) Czy znacie jakis sposob na sprawdzenie czy dziala prawodlowo ?
To zależy czy chcesz to wymontować czy nie. Jeśli tak, to wystarczy potrzymać termostat ręką w chłodny dzień przez kilkanaście minut - wyraŹnie zobaczysz, że klapka się przesuwa.
Jeśli nie chcesz wymontowywać, weŹ prosty patyk tak ze 30cm i rano, przed zapaleniem, wsadŹ od przodu przez wlot powietrza - powinieneś wyczuć zamkniętą klapkę. Ew. ściągnij rurę ciepłego powietrza i wymacaj palcem - wyczujesz, że ten kanał jest otwarty.
Po jeŹdzie powtórz eksperyment - kanał zimnego powietrza będzie otwarty, a ciepłego zamknięty lub bardzo przymknięty. I tyle.
Co ma niby nagrzać ten termostat żeby się przełączył na zimne ??
Ciepłe powietrze znad kolektora. Termostat umieszczony jest prawie na wlocie do gaŹnika i tak reguluje klapką zimne/ciepłe, aby temperatura opływającego go powietrza wynosiła jakieś trzydzieści parę stopni. Jak jest za zimno - otwiera kanał ciepłego, a przymyka zimnego, jak jest za ciepło - odwrotnie.
Pozdrawiam
Paweł Rajewski