Autor Wątek: Dopasowanie (polerowanie) kolektora - jak to zrobić?  (Przeczytany 3144 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dopasowanie (polerowanie) kolektora - jak to zrobić?
« dnia: Październik 09, 2006, 23:52:24 pm »

e_gregor

  • Gość
Chciałbym dopasować kolektor dolotowy do głowicy. Jak mógłbym to zrobić? Chodzi mi o to  jak sprawdzać gdzie jest przesunięcie otworów i gdzie trzeba podpiłować? Czym najlepiej piłować? Czy pilnik okragły jest dobry?

Proszę o opisy ludzi którzy maj? taki zabieg za sob?, bez zbędnego teoretyzowania i OT

Dopasowanie (polerowanie) kolektora - jak to zrobić?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 10, 2006, 10:02:40 am »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
Ja robiłem u siebie taki zabieg w OHV .Nakładasz uszczelke na kolektor i widzisz jak sie maj? kanały do uszczelki póżniej frez na wiertarke i powoli piłujesz kanał, a potem reszta to już papierami dla wygladzenia powierzchni i polerki

Dopasowanie (polerowanie) kolektora - jak to zrobić?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 10, 2006, 12:22:18 pm »

e_gregor

  • Gość
O to poszukam artykuł :D Dzięki

Dopasowanie (polerowanie) kolektora - jak to zrobić?
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 10, 2006, 16:58:52 pm »

karol-1987

  • Gość
osobi?cie? nie wiem czy warto sie bawić dla "3KM"... ale jesli bys chcial to od razu poleruj wtedy te kanaly, tez bedzie lepiej (teoretycznie).

Dopasowanie (polerowanie) kolektora - jak to zrobić?
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 10, 2006, 18:13:40 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
nie wiem czy warto sie bawić dla "3KM


Dla 3 koni nie ale dla lepszego wkrecania sie na obroty oraz  wiekszego uci?gu od dolu mysle ze warto .Mocy nie daje to duzo ale poprawia bardzo kulture pracy jednostki napędowej. Zamiast 2Cv proponuje twinwebery  :D

http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=63155
to samo co u nas ale ma wszystkie zdjęcia  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Dopasowanie (polerowanie) kolektora - jak to zrobić?
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 10, 2006, 21:27:45 pm »

e_gregor

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
Cytuj (zaznaczone)
nie wiem czy warto sie bawić dla "3KM


Dla 3 koni nie ale dla lepszego wkrecania sie na obroty oraz  wiekszego uci?gu od dolu mysle ze warto .Mocy nie daje to duzo ale poprawia bardzo kulture pracy jednostki napędowej. Zamiast 2Cv proponuje twinwebery  :D

http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=63155
to samo co u nas ale ma wszystkie zdjęcia  :)


O to mi własnie chodziło. Gdyby mi zależało na mocy kupiłbym polda z 2.0 DOHC fiata bo ma więcej koników. Ja chcę tylko dopie?cić ten silnik, wygłaskać go. Nie chce robić monstera 200KM. Chcę dopie?cić to przy czym fabryka się nie popisała (ope i ford gówno wort)

A co do TwinWeberów... to jest kosmicznie drogie!!!

Dopasowanie (polerowanie) kolektora - jak to zrobić?
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 10, 2006, 21:41:20 pm »

n/z Van#1860

  • Gość
Ja po?więciłem troche czasu by spasowac ręcznie wydech. Troszkę szło topornie ze względu że nie posiadam frezów. Ale auto po spasowaniu i zaokr?gleniu zakrętów dostało na elastycznosci. Czy dostało na mocy tego nie wiem ale elastycznio?ć znacznie się poprawiła. I gdy tylko bede miał troszkę czasu zajmę się przerabianiem koncowego tłumika bo w wydechu tylko to jedno nie jest spasowane. Spiłowałem wszelkie połaczenia rur by nie było ani jednego zawirowania. Gdy bedzie okazja zwalić głowice to też się ni? zajmę  :mrgreen:
bedzie szło lżej niż w żeliwie i tych głupich rurach  :twisted: