Autor Wątek: Dwa duże miksery VS jeden mały.  (Przeczytany 5211 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dwa duże miksery VS jeden mały.
« dnia: Sierpień 24, 2008, 12:54:12 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Uwaga. Głoszę kolejną herezję.
Jak wiadomo I i II generacja LPG działa na zasadzie zwężki w mikserze. Jej rozmiar jest bardzo istotny. np ja mam średnicę 30mm a przepustnica ma 56mm. to prawie połowę mniejszy przelot.

A jakby tak zamiast 1x30mm zastosować 2x40mm np czy coś. Wtedy może podciśnienie wytworzone przez jeden mały będzie porównywalne z podwójnym wiekszym.

Jak tam widzicie sprawę szacowni koledzy.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Dwa duże miksery VS jeden mały.
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 24, 2008, 14:59:13 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
znaczy się chodzi Tobie by jeden za drugim zamontować?

ciekawy pomysł- spróbuj, jesli masz takowe pod ręką i przetestuj.

powiem tak przy wdepnięciu pedału do dechy może odczuje sie jakies efekty, ale na dobrą sprawe nie wiadomo jak to sie zachowa i racze trzeba bedzie przeregulowac instalacje, jesli nie bedzie trzeba-znaczy ze to nic nie dało, roznica moze wystąpić na benzynie

próbuj :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Dwa duże miksery VS jeden mały.
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 24, 2008, 23:34:29 pm »

WKLIW

  • Gość
hmm jeśli myślisz o 2 połączonych "równolegle" jak np przy gaźniku to wydaje mi się że bedzie lepiej bo przecież wszyscy wiedza że gaźniki lepiej sobie radzą na LPG ze swoimi 2 przelotami niż monowtryski

Dwa duże miksery VS jeden mały.
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 24, 2008, 23:43:57 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "WKLIW"
hmm jeśli myślisz o 2 połączonych "równolegle" jak np przy gaźniku to wydaje mi się że bedzie lepiej bo przecież wszyscy wiedza że gaźniki lepiej sobie radzą na LPG ze swoimi 2 przelotami niż monowtryski

CO? Chłopaku gdzie w roverze zamontować okulary? Jedyne wyjsćie to największy mikser np zrobony jeden na sobie (jak pisz Zoltanno).
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Dwa duże miksery VS jeden mały.
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 24, 2008, 23:56:35 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop

chodzi ci pewnie o takie cos
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Dwa duże miksery VS jeden mały.
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 25, 2008, 07:35:22 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tak dokładnie o to mi chodzi.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Dwa duże miksery VS jeden mały.
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 25, 2008, 07:55:26 am »

Offline Adim

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 128
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mazda 626 GE 1.8 1994
Ale czy takie rozwiązanie nie bedzie pogarszać jazdy na benzynie, ponieważ będzie utrudniać przypływ powietrza??
Moje auta: FSO Polonez 1.5 SLE 1989, FSO Polonez Caro 1.6 GLE 1995, FSO Polonez Caro Plus 1.4 MPi 1997,  FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 2001 :)
Aktualnie: Mazda 626 GE 1.8 1994

Dwa duże miksery VS jeden mały.
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 25, 2008, 08:10:39 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Adim"
Ale czy takie rozwiązanie nie bedzie pogarszać jazdy na benzynie, ponieważ będzie utrudniać przypływ powietrza??


No właśnie chodzi o to by nie ograniczać tak przepływu powietrza!
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Dwa duże miksery VS jeden mały.
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 25, 2008, 08:16:15 am »

Barnii

  • Gość
A to nie prościej założyć blosa? Wtedy będzie średnica przelotu 70mm a nie jak w mixerze 35mm :)

Dwa duże miksery VS jeden mały.
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 25, 2008, 10:52:03 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Barnii"
średnica przelotu 70mm
Chyba kolega jest za bardzo optymistyczny.

Cytat: "Barnii"
A to nie prościej założyć blosa?

Może i prościej ale czy taniej. trzebaby to sprawdzić...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Dwa duże miksery VS jeden mały.
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 26, 2008, 11:51:19 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1215
To nei ma sensu. POdcisnienie sterujace reduktorem i tak będize takie samo.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Dwa duże miksery VS jeden mały.
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 26, 2008, 12:04:58 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
przelot w blosie ma 55x60 jak dobrze pamietam, wiec wg mnie Bocian chcesz wywazac otwarte drzwi

Dwa duże miksery VS jeden mały.
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 26, 2008, 14:34:22 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
może i macie rację. Zatem nie zostaje nic innego jak zbierać kasę na blosa
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Dwa duże miksery VS jeden mały.
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 26, 2008, 21:41:48 pm »

sztywny13

  • Gość
Mam 2 miksery w moim carburatorze. Pierwszy do LPG, a drugi do CNG. 2 paliwa gazowe więc 2 miksery. Do CNG średnica musi być mocno zawężona, więc LPG pali więcej niż powinien, ale chodzi o ekonomię, więc LPG służy aby dojechać do stacji z CNG. 2 miksery nic nie polepszą osiągów ponieważ, podciśnienie w układzie dolotowym będzie nadal bez zmian co do jednego miksera. Blos to już jakaś poprawa.

Dwa duże miksery VS jeden mały.
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 27, 2008, 07:25:37 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tak BTW to ile CNG pali ci ten carburator (caro rozumiem ;)) i na ile starcza jedno tankowanie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Dwa duże miksery VS jeden mały.
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 29, 2008, 10:17:08 am »

sztywny13

  • Gość
7,5m3 trasa, 12m3 miasto. Jedno tankowanie mam na 120 km średniego zużycia. 100 km w trasie kosztuje mnie 16,50 pln  :mrgreen:  Przebija ktoś?  :mrgreen:

Dwa duże miksery VS jeden mały.
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 29, 2008, 12:10:26 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Chyba tylko maluch na CNG  :lol:  :lol:  :lol:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Dwa duże miksery VS jeden mały.
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 29, 2008, 20:49:11 pm »

sztywny13

  • Gość
Maluch na lpg to już konkurencja  :mrgreen: . Szwagier miał ale sprzedał.

Dwa duże miksery VS jeden mały.
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 29, 2008, 21:13:50 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Bocian a może zamiast palnikowego miksera wstawić kawałek rurki uciętej pod kątem może troszkę mniej będzie zwężało średnice układu a powinno działać dobrze, ja tak miałem rozwiazane zasilanie w gaźniku i naprawdę świetnie się sprawdzało  :wink:

a może by tak dwie zastosować  :P