Autor Wątek: Przełożony most w polrowerze.  (Przeczytany 3131 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przełożony most w polrowerze.
« dnia: Październik 10, 2006, 14:02:43 pm »

glus

  • Gość
Po przeczytaniu tutaj sugestii o możliwości zmienionego mostu, doszedłem co mam zrobione w poldku.. Poprzedni właściciel zmienił most na 100%. Na początku wydawało mi się, że cholenie szybko jeŹdzi to moje nowe cacko. W poprzednim poldku przy 100 na godzine wydawało sie, że stoi. A teraz w tym nowym dostaje przy stówie lęku szybkości. Sprawdziłem gadzine. Na 100 km drogi przekłamuje o ok. 18 km, na szybkości na pewno, bo przy 120 na godzine ja dostaje gęsiej skórki... na oko śmiga ok 140 km/h. Sprawdziłem w tabeli prędkości ile km /h powinien mieć przy 4000 obr/min silnika na piątym biegu, i nijak mi nie wychodzi, że jechałem 115 jak pokazywał mi prędkościomierz, a poldek śmigał jak F-16.
I teraz pytanko - co mam zrobić żeby pokazywał na prędkościomierzu tyle, ile naprawdę jedzie ?
Chodzi mi o moją żonę, ona jeŹdzi "na prędkościomierz" i cholernie się o Nią boję i o dzieci. Jedzie niby 90 a naprawdę śmiga 110 albo i więcej - wchodzi w zakręt....i spuśćmy zasłonę miłosierdzia na skutki takiej jazdy.

Aha felgi i opony mam standartowe.

Czekam na sugestie.

Pozdrowienia dla poldposiadaczy.

Przełożony most w polrowerze.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 10, 2006, 14:04:53 pm »

Russell

  • Gość
zmienic most / zmienic napęd prędkościomierza.      


niepotrzebne skreślić

PS. oczywiście zeby dobrac dobry napęd musisz znac przełożenie swojego mostu, a zakładając ze poprzedniemu włascicielowi nie chciało sie wymieniac samych bebechów to przełożenie masz wybite na obudowie mostu.  ewentualnie mozesz policzyc ilość zębów w dużym kole zebatym

???
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 10, 2006, 14:07:41 pm »

glus

  • Gość
Ale gdzie zmienić ten napęd prędkościomierza .Skrzynia czy on sam ? (prędkościomierz znaczy :)))

Przełożony most w polrowerze.
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 10, 2006, 14:09:59 pm »

Russell

  • Gość
w skrzyni jest takie małe ustrojstwo.  idz za linką prędkościomierza.

w moim było tu :)

Przełożony most w polrowerze.
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 10, 2006, 14:14:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13902
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przeklamanie o 18km  :shock:
co w tym roverze musialbys miec most z diesla (3.73)
na moscie od 1.6 (3.91) bedziesz mial zawyzanie o 10%
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Przełożony most w polrowerze.
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 10, 2006, 14:27:06 pm »

glus

  • Gość
Mówie ok. 18. Mogłem się dziabn?ć. Sorry. Zreszt? sprawdzę co mam wybite na tym mo?cie.

Przełożony most w polrowerze.
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 10, 2006, 14:31:18 pm »

alex1916

  • Gość
Cytat: "glus"
Mówie ok. 18. Mogłem się dziabnąć. Sorry. Zresztą sprawdzę co mam wybite na tym moście.

"FSO Netherlands Ren Afwisseling" :mrgreen:

Przełożony most w polrowerze.
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 11, 2006, 12:43:48 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
no i tu musze dołożyć co? od siebie. Aby zmienić napęd prędko?ciomierza potrzeba aż 2 rzeczy. Po pierwsze ?limacznicy/reduktorka innymi słowy tego co wystaje ze skrzyni jak na zdjęciu powyżej i do tego przykręca się linkę a po drugie potrzebujemy trybu współpracuj?cego z ww. elementem który niestety jest umieszczony na wałku skrzyni biegów. Aby się do niego dobrać niestety trzeba zdj?ć od tyłu skrzyni kilka elementów. Jak co? odrazu radzę zaopatrzyć się w glęboki klucz nasadowy 32.

Co do przełożenia mostu to jak już kolega zdejmie dekielek to samo przelożenie jest nabite na kole talezowym więc nic nie trzeba liczyć tylko znale?ć odpowiednie cyferki nabite np 11/43.
Metoda bezinwazyjna to przetaczanie auta o pełen obrót koła z liczeniem obrotów wału.
ilo?ć obrotów wału (z dokładno?ci? do jednego miejsca po przecinku  ;) ) odpowiada przełożeniu mostu
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Przełożony most w polrowerze.
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 11, 2006, 19:06:35 pm »

Arnold

  • Gość
Przy 4000 RPM na V biegu jest 120 km/h wg tabeli u mnie też, więc za wiele to nie przekłamuje...

Przełożony most w polrowerze.
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 12, 2006, 13:09:54 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Arnold#1910"
Przy 4000 RPM na V biegu jest 120 km/h wg tabeli u mnie też, więc za wiele to nie przekłamuje...

To ty moze też sprawd? przełożenia w mo?cie bo moze ci kto? podmnienił i wcale nie masz 4,55. To by tłumaczylo gorsze osi?gi...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Przełożony most w polrowerze.
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 13, 2006, 21:43:47 pm »

Arnold

  • Gość
Mój licznik to wogóle jest kozak, bo jak było 100 km/h to g-tech pokazywał 14 sekund, a było 11,79 :?
Ale przecież tabela Mrożka tak wła?nie pokazuje - 100 km/h na IV biegu przy 4000 RPM i 120 km/h na V (dla 4,55).

Przełożony most w polrowerze.
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 13, 2006, 23:33:59 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Po przesiadce z ohv prawie kazde dohc zasuwa :)  Zonie powiedz ze sa załozone inne opony i predkosciomierz kłamie- niech pamieta ze jak na liczniku ma 60 to w rzeczywistosci jest cos koło 72Km/h. Pamietaj ze przekłamanie NIE JEST TAKIE SAMO w zakresie predkosci .Zwykle jest tak ze w miare wzrostu predkosci przekłamanie maleje i od pewnej predkosci pokazuje juz np z błędem 5 Km co mozna zaakceptowac. Najlepiej pojedz z kims kto ma pewny licznik  na trase i sprawdz co 10Km/h jakie masz wskazania . U mnie zawyza o około 12% ale od 80 pokazuje juz w miare dokładnie az do okolo 170(wiecej nie sprawdzałem narazie)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG