Autor Wątek: hałas w tylnym moście  (Przeczytany 5976 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

hałas w tylnym moście
« dnia: Maj 15, 2004, 15:27:25 pm »

warr

  • Gość
*

Od pewnego czasu pojawił się hałas w tylnym moście. Na początku był niewielki prawie niezauważalny. Ale od kilk dni coraz baredziej natarczywy. Słychać go w pełnym zakresie prędkości. Praktycznie od momentu ruszenia do zatrzymania. Intensywność narasta wraz ze wzrostem prędkości, chociaż przy 120 km/h jakby natężenie malało. Hałas występuje bez względu czy jadę na biegu, czy wyrzucam na luz, jego natężenie jest takie same.
Oczywiście zamierzam podjechać do warsztatu, ale może ktoś na forum mi zasugeruje przyczynę. Mam Poloneza Caro Plus GLI i przejechane 57 tys. km. Czy to awaria przykładni w moście, a może łożyska.
Za udzieloną pomoc z góry dziękuję.

hałas w tylnym mo?cie
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 15, 2004, 15:48:59 pm »

kan

  • Gość
SprawdŹ czy masz olej w tylnym moście.

hałas w tylnym mo?cie
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 15, 2004, 16:28:39 pm »

warr

  • Gość
Mam, bo wymieniałem olej w kwietniu br, pół roku temu uszczelnienia w moscie.

hałas w tylnym mo?cie
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 15, 2004, 18:28:51 pm »

marek1

  • Gość
czas na nowy most

hałas w tylnym mo?cie
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 15, 2004, 18:54:13 pm »

Levis

  • Gość
Cytat: "marek1"
czas na nowy most


Niestety, wszystko wskazuje na to, że to prawda, ale po 57 kkm?? Albo słaby most Ci się trafił, albo koreańczycy wprowadzili jeszcze jakieś poprawki. Mosty z FSO (a nie Dełu) wytrzymywały ok. 100-150 kkm.

hałas w tylnym mo?cie
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 15, 2004, 21:04:00 pm »

Bodzioo

  • Gość
ja proponuje obejrzeć łożyska bo mogły się zużyć i "zjeść" troche półosi. Sam to przerabiałem miesiąc temu, łożysko miało 2 lata i padło  :( Objawy były takie same. Dodam że most ma już 160kkm i jest po tamtym zabiegu cichutki :)

hałas w tylnym mo?cie
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 15, 2004, 22:17:27 pm »

Ajsza#1678

  • Gość
a ile taka przyjemnosc???

hałas w tylnym mo?cie
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 15, 2004, 22:22:22 pm »

Bodzioo

  • Gość
jaka?? most, półoś czy łożyska?? most podobno ok 600zl, półoś 400zł nówka ( 50 zł używka w doskonałym stanie) łozyko(zestaw na jedno koło) ok 20zł

hałas w tylnym mo?cie
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 15, 2004, 22:24:57 pm »

Ajsza#1678

  • Gość
moj mi zaczyna wyc przy ponad 100 i tez sie zastanawiam co to jest i czy jakos da sie to zlikwidowac

hałas w tylnym mo?cie
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 15, 2004, 22:44:30 pm »

Bodzioo

  • Gość
wszystko da się zlikwidować tylko wszystko zależy od tego co wyje

hałas w tylnym mo?cie
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 15, 2004, 22:49:24 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Cytuj (zaznaczone)
wszystko da się zlikwidować tylko wszystko zależy od tego co wyje

oto jedna ze złotych mysli PTK - kurde - musimy zacząć je spisywać i publikować  :smile:
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

hałas w tylnym mo?cie
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 15, 2004, 22:56:43 pm »

Bodzioo

  • Gość
dlaczego to jest złota myśl  8)??  chodziło o to że zależy co wyje bo od tego zależy koszt pozbycia się "efektów specjalnych"

hałas w tylnym mo?cie
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 17, 2004, 08:39:01 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A powracając dp tematu to niech ktoś mi powie czy da się zmniejszyć luz na satelitach. Ostatnio odkręciłem tylną pokrywę mostu i z przerażeniem stwierdeziłem że praktycznie cały luz na moście skupia się właśnie w okolicy satelitó i mechanizmu różnicowego. Da się to jakoś wyregulować czy odrazu mam jechać po nowy do sklepu.

Druga sprawa czy dużo jest roboty z wyjęciem półosi w LUCASIE.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

hałas w tylnym mo?cie
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 17, 2004, 09:39:05 am »

Bartrek

  • Gość
Z tym duzo pracy to bez przesady... Najbardziej skomplikowane (jak dla mnie :-) ) to chyba byly szczeki :)

Ale po kolei.
1. zdejmujesz kolo
2. zdejmujesz beben
3. zdejmujesz szczeki
3. odkrecasz 4x imbulsy - dosyc dlugi klucz jest potrzebny jesli sie nei myle... i troche sily (mlotek)

To tak z pamieci...

PS. Ja tego nie robilem, a tylko patrzylem (drogo to patrzenie wyszlo :-[ )
PS2. Jesli to lozysko, to z reguly wyrobiona jest takze polos (nowa jest bbaaaaardzooo droga)

Pzdr

hałas w tylnym mo?cie
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 18, 2004, 17:32:55 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
U mnie jest to samo, a "jazda" z tyłu zaczyna sie już od 30km/h. Oprócz normalnego wycia występuje charakterystyczne harczenie, tak jakby nie było oleju. Olej jednak jest bo ostatnio wymieniałem.
Skoro półoś kosztuje 400 a most 600 złociszy to jaki jest sens kupowania półosi, chyba ze to cena za most nie zawiera ceny za poloski??
Najchetniej kupilbym nowy most, ale skoro kolega mowi ze po 57 tys ma takie objawy to kurde nie wiem czy jest sens.
Zastanawia mnie caly czas fakt, ze po tak dlugoletniej produkcji poloneza nie potrafiono zrobic porzadnego mostu. Od czego to zalezalo? Przeciez mamy w kraju wielu znakomitych mechanikow, projektantow, a w tej kwestii nie zrobiono nic. Nie sadze zeby tu chodzilo o kase bo moim zdaniem wiecej fabryka tracila na nie podejmowaniu prac nad poprawa mostu. Jestem pewien ze wielu zrezygnowalo z kupna poloneza, wlasnie z powodu wycia mostu, bo i dla mnie jest to mocno wkur...jące.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

hałas w tylnym mo?cie
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 18, 2004, 18:01:42 pm »

warr

  • Gość
No i wyjaśniło się, było zużyte, aż z wżerami łożysko wałka atakującego w moście.
Koszt naprawy 390zł.
Dzięki za porady, pozdrawiam.