Witam!
Mam problemy z moim do nie dawna nowym poldkiem MPI z 2000 roku.
Silnik pracuje nie równo - tak, że często wolę wcisnąć sprzęgło i jechać jak na hulajnodze... zasprzęglając raz na jakiś czas i dodając gazu
problem pojawił się podczas jazdy na trasie na lpg przy prędkości ok. 120-140 km/h
coś stuknęło... dalszą część trasy (200km) kontynuowałem na benzynie
w drodze powrotnej - popróbowałem na nowo LPG... i znowu coś stuknęło (dwa razy)
od tego momentu w sposób stały przy małych prędkościach szarpało już również na benzynie... jednak przy prędkości 80-90km/h jakoś dało się jechać...
poszukuję rozwiązania problemu... szukam przyczyn
byłem u paru magików - ale cudów nie dokonali.... przyglądali się... analizowali
podczas tych analiz - i ja zaczynam już coś kumać na temat działania silnika
niestety - rozwiązania problemu niema... a szarpanie się pogłębia
wygląda na to, że prawdopodobnie to zawory w głowicy - tak mi się wydaje również na podstawie analizy paru wątków z tego forum...
co można z tym zrobić?
jak dodatkowo potwierdzić tę smutną hipotezę zaworową?
proszę o jakieś rady...
co sprawdzić?
jak?
jak to naprawić?
----
dane:
silnik MPI (polonez kombi) rocznik 2000
przebieg ok. 160tys km
nowe świece i kable... świeżo zmieniany olej (mobil 0w40) i filtry powietrza i paliwa
nowy pasek rozrządu...
[ Dodano: 11 Maj 2007 15:26 ]wygląd pompy strażackiej - tj. parownika:
jeden z kabli od świec dałem dłuższy... ale na krótrzym z kompletu jest to samo