Autor Wątek: Kilka pytań odnośnie DOHC  (Przeczytany 3101 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kilka pytań odnośnie DOHC
« dnia: Sierpień 30, 2007, 23:45:13 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Ponieważ akcja swap jest zakończona w 60%, zatem pojawiły się jak to zwykle bywa problemy - po pierwsze mam problem z wałem z argenty - złożyłem pierwszą część z argi i drugą z polonez. Po założeniu wszystkiego wał okazał się za krótki o ok 5 cm, w takim razie ile powinna wynosić krótka część wału z argenty/132 żeby pasowała do poldka - skracanie wału to ostateczność (moja od łożyska do końca grubej rury ma jakieś 38 cm)

Po drugie skręciliśmy to na siłę i stuka coś w karoserię - na razie holowaliśmy auto. Co jest - skrzynia za wysoko czy wał za bardzo naciągnięty wali o podłogę ??

Proszę o pomoc bo muszę poszukać wału o właściwej długości
"jest ryzyko , jest zabawa"

Kilka pytań odnośnie DOHC
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 31, 2007, 16:25:25 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Wał na pewno jest z argenty (sam wykręcałem) , za to skąd jest skrzynia tego nie jestem pewien - jest to ta długa, bez blachy u spodu , most jak cos to mam z poldrovera wiec to odpada.Na skrzyni pisze chyba 131AB cos tam.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Kilka pytań odnośnie DOHC
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 31, 2007, 16:44:50 pm »

-Automatic-

  • Gość
no to cuda - panie cuda ... a wszystkim do tej pory pasowało .... i z 132 i argenty .... ja mam ostatnią przeróbkę przednia część z 132 a tylna z131 i .... pasi (no lekko jest przepuklowana harmonia podpory ) :P
pomierz odległości pomiędzy spawami na wale - ja też zmierzę i coś się dowiemy ! :wink:

Kilka pytań odnośnie DOHC
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 31, 2007, 17:37:52 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
No to musze zmierzyc, tyle że pasi mi się wczołgać pod auto bo stoi u kumple , gdzie nie ma kanału. Dziś jeszcze musze obdzwonić 2 osoby - może ktoś będzie miał taki wał jak mi jest potrzebny.

A tak przy okazji bo nie chcę się zgrzać ale czy dam radę odkręcić kolektor wydechowy na aucie - tak jest zajebiscie mało miejsca??? (mam już pospawanego barana i pasuje przełożyć)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Kilka pytań odnośnie DOHC
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 31, 2007, 18:01:07 pm »

-Automatic-

  • Gość
dasz radę ! bez problemu założyłem w poldu przerobiony kolektor gsi

Kilka pytań odnośnie DOHC
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 31, 2007, 18:35:44 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Nie będzie na pewno tak łatwo bo motor jest strasznie zgrzebany ale myślę że dam radę
"jest ryzyko , jest zabawa"

Kilka pytań odnośnie DOHC
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 01, 2007, 14:59:34 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Właśnie pochwalę się kolektorem wydechowym do DOHC - na razie trzeba przymiarke zrobić żeby sprawdzić jak się zejdzie z resztą wydechu.Fotki kolektora:




"jest ryzyko , jest zabawa"

Kilka pytań odnośnie DOHC
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 01, 2007, 19:09:55 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
jak to zrobiles ze sie nie pomarszczyly po wewnetrznej rurki ? grzanie  i piach w srodek czy  trzpieniowka ?:>

Kilka pytań odnośnie DOHC
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 02, 2007, 09:35:07 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Akurat jest to przerobiony kolektor od BMW E36 (dopiero się dowiedziałem z allegro).
W sumie kupiłem go przez przypadek na skupie surowców wtórnych - jako kainer i kosztował mnie 15 zł (leżał w kontenerze). Obciołem flanszę, dorobiłem flanszę do głowicy DOHC , dopasowałem rury, rozlejowałem je.Potem obspawaliśmy z kumplem z zewnątrz, poprawiłem rozlejowanie od wewnątrz, obspawałem oraz zrobiłem lejki na wlocie w głowicy. Nieco zabawy ale efekt wyśmienity, mam mieć fotki jak to wygląda na aucie.
Teraz trzeba coś wymyślić na dole - najśmieszniejsze jest to że końcówka seryjnej dwururki z GLi wchodzi w rury i rozstaw się zgadza , ale muszę pomierzyć wszystko na aucie i dopiero potem obspawać - jeszcze pozostaje problem sondy lambda - czy wejdzie .... (dwururka idzie inaczej niż w serii)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Kilka pytań odnośnie DOHC
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 02, 2007, 09:50:03 am »

pluton_14

  • Gość
Foty kolektora:










PZDR Pluton

Kilka pytań odnośnie DOHC
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 02, 2007, 13:46:54 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
mam fachowców z giętarką, są w stanie wygiąć wygiąć każdą rurę w dowolny sposób.  wymagają jednak dokładnego rysunku technicznego. czy ktoś dysponuje takim  rysunkiem? chodzi mi o kolektor wydechowy do silnika fiat dohc 1,6.

[ Dodano: 2007-09-02, 13:52 ]
kolego Święty, nie zamontowałeś go jeszcze?  masz  możliwość zmierzenia jaką średnicę i grubość ścianki mają te rurki?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Kilka pytań odnośnie DOHC
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 02, 2007, 14:11:02 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
jaka to giętarka ? czy taka prosta do giecia rur np w hydraulice ?

Kilka pytań odnośnie DOHC
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 02, 2007, 14:46:41 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
giętarek jest dużo, żona pracuje w zakładzie remontowym energetyki. najważniejsi są ludzie, gną rury pod każdym kątem i w każdej płaszczyźnie.

[ Dodano: 2007-09-02, 14:48 ]
no i umieją to robić zgodnie z podanymi wymiarami.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Kilka pytań odnośnie DOHC
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 02, 2007, 14:49:58 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
grubość rurek to ok 1.5mm a średnica wewnętrzna to 34mm, wyjściowa po łączeniu 2 w 1 to ok 38 mm
"jest ryzyko , jest zabawa"