Autor Wątek: zaplon  (Przeczytany 2957 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zaplon
« dnia: Październik 02, 2007, 09:08:10 am »

danio-1979

  • Gość
mam pytanie . czy w polonezie ma jakis wplyw przesuniecie czujnika polozenia walu w lewo lub w prawo chodzi mi konkretnie o wyprzedzenie zaplonu. czy mozna na jakims uzadzeniu to dobrze ustawic np analizator spalin

zaplon
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 02, 2007, 20:38:01 pm »

bruns

  • Gość
Cytat: "danio-1979"
czy mozna na jakims uzadzeniu to dobrze ustawic
tylko lampa stroboskopową . W starych układach z przerywaczem do ustawienia kąta statycznego wyprzedzenia zapłonu wystarczyła zwykła żaróweczka 12V

[ Dodano: 2007-10-02, 20:42 ]
Cytat: "danio-1979"
przesuniecie czujnika polozenia walu w lewo lub w prawo
Nie sadź łapek gdzie nie trzeba nic tam nie poprawisz .

zaplon
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 03, 2007, 10:25:28 am »

-Automatic-

  • Gość
Cytat: "danio-1979"
czy w polonezie ma jakis wplyw przesuniecie czujnika polozenia walu w lewo lub w prawo chodzi mi konkretnie o wyprzedzenie zaplonu.

jeśli mówimy o Twym 1,8 DOHC  zapewne z fiata  :mrgreen:
i masz tam abimexa - to jest wykonalne ,ale co Ci  niepodoba się w obecnych nastawach - spalanie stukowe ? czy ,,brak zrywu'  :wink:  
od tego trzeba zacząć - silnik ten ma inną nieco harakterystykę optymalnej mapy zapłonu niźli 1,6 ohv  więc pozostaje żmudne regulowanie na czuja ,albo hamownia i testy kilku nastaw .
Gdzie problem ? a to że zakresy np 800rp do 2000rpm  ustawisz na zgodność to
3500rpm do 6000 się sknoci !
tak na prawdę to tylko badanie hamowanego silnika  da jakieś optimum .

zaplon
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 03, 2007, 12:09:41 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
Usaw możę tak aby na wolnych obrotach miał 10 stopni wyprzedzenia - jak seryjny aparat. Warto też sprawdzić jak jest ustawiony seryjny pold z 1.6 OHV na abimexie - ale kołacze mi sie że ma właśnie 10 stopni wyprzedzenia na wolnych obrotach.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

zaplon
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 03, 2007, 12:17:09 pm »

danio-1979

  • Gość
pytam dlatego ze jak mialem ten silnik we fiacie125 i zaplon ustawilem na sluch to mialem jakies 10stopni przed znakiem i lepiej wchodzil na obroty niz jak byl ustawiony na lampe. przypuszczam ze tak sie dzieje dlatego iz mam glowice w 1.8 od silnika 2.0

zaplon
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 03, 2007, 12:42:02 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Abimex 1600 ma 12 stopni wyprzedzenia- polecam Morawskiego. Mozna troche przyspieszyc- silnik lepiej sie kreci. Generalnie jednak nalezy odpowiednia wartosc dobrac organoleptycznie. U mnie w 1800 gdy byl ustawiony na 12 stopni do 3500 tys była malina a powyzej 4000 tys jakby go dławiło cos. W ohv 1600 na wtrysku po zamianie zapłonu na rozdzielaczowy na module zdecydowanie lepiej jest powyzej 3 tys ale dól obrotow jest gorszy. Charakterystyka momentu przypomina bardziej ta na gazniku
Glowice 1,8 i 2,0 róznia sie minimalnie i w normalnej eksploatacji jest to niewyczuwalne. Nawet dobrze ze masz glowice od 2,0 -maja one wałki o dluzszych czasach otwarcia. Niewiele ale zawsze cos  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

zaplon
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 03, 2007, 14:36:14 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
Cytat: "Elwood#1887"
Abimex 1600 ma 12 stopni wyprzedzenia

 :shock: Powiedz na której stronie to znalazłeś.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

zaplon
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 04, 2007, 18:04:38 pm »

danio-1979

  • Gość
w tej chwili mam ustawiony czujnik polozenia walu tak jak elwood opisywal w poscie dotyczacym montazu dohc do poloneza. moje pytanie jest nastepujace. w moim przypadku zmieni cos przesuniecie czujnika polozenia walu w lewo(przyspieszenie) czy pozostawic bez zmian. konkretnie chodzi mi o to ze jest troche mulowaty i slabo sie wkreca na obroty.

zaplon
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 04, 2007, 22:40:07 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13858
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
morawski pisze zdaje sie o 10*+/-1

co do ustawienia to na poczatek warto ustawic te 10* geometrycznie ,a pozniej dostroic jednak metoda prob
JA u siebie mam przyspieszony zaplon o ~4* ,ale poza gorszym zapalaniem to efektow zbytnio nie widac
takie ustawienie geometryczne czujnika ma coraz mniejszy wplyw im obroty sa wyzsze
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

zaplon
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 05, 2007, 08:35:20 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
Wyjaśnij termin ustawienie geometryczne!
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

zaplon
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 05, 2007, 13:47:42 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13858
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ustawiasz wal korbowy GMP i przekrecasz o 10* do przodu - czujnik mocujesz pionowo z gory
jezeli czujnik jest w innym miejscu ,co wynika z mocowania lub kola to ustawiasz analogicznie tak by sygnal byl dawany o 10* przed GMP
to w abimexie powinno dac przyspieszenie poczatkowe 20* i w zaleznosci jak silnik bedzie chcial zapalic to trzeba dostroic to ustawienie (czyli defakto zmniejszyc wyprzedzenie)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

zaplon
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 05, 2007, 14:43:17 pm »

bruns

  • Gość
Cytat: "KGB"
warto ustawic te 10* geometrycznie
 OLO chyba chodziło o statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu . Czyli 10 stopni przed GMP