Autor Wątek: Remont silnika 1.6 GLE  (Przeczytany 2012 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Remont silnika 1.6 GLE
« dnia: Październik 22, 2007, 22:14:01 pm »

thejanek

  • Gość
Witam wszystkich mam na imię Łukasz i jestem tu nowy. Mam 24 lata i uczę się na informatyka ale raczej do mechanika mię bardziej ciągnie.  :)    No ale to tyle jeśli chodzi o przywitanie.

Mam poloneza 1.6 GLE z 1995 oraz seicento w którym przeprowadziłem kompleksowy remont całego silnika z jego całym osprzętem (szlify cylindrów, nowe tłoki, planowanie głowicy bloku, przeróbka głowicy przeze mnie,........... )

 i podobny remont chciałby zrobić w polonezie i chciałbym się was spytać (a szczególnie tych co takowy remont już w swoich poldkach zrobili)  jakie macie uwagi i wskazówki dotyczące planowanego przeze mnie zabiegu..

Dodam jeszcze że planuje założyć na gaźnik dwie rury dolotowe: na lewą przepustnice rura 50cm a na lewą 20cm. + odseparowanie odmy od dolotu.

Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi. 8)

Remont silnika 1.6 GLE
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 22, 2007, 22:55:55 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

jakie macie uwagi i wskazówki dotyczące planowanego przeze mnie zabiegu..


Jedna uwaga i wskazówka:
Taki remont przewyższy znacznie wartość SAMOCHODU a sprawny silnik w dobrym stanie kupisz za 500zł. Chyba że jesteś totalnym świrem to wtedy czeka cie mnóstwo zabawy i jeszcze więcej wydatków. A jak cierpisz na nadmiar kasy i chcesz że poldek "jakoś jeździł" to wsadź 1.6 z Rovera.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Remont silnika 1.6 GLE
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 22, 2007, 23:59:46 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "thejanek"
Mam poloneza 1.6 GLE z 1995 oraz seicento w którym przeprowadziłem kompleksowy remont całego silnika z jego całym osprzętem (szlify cylindrów, nowe tłoki, planowanie głowicy bloku, przeróbka głowicy przeze mnie,........... )

i podobny remont chciałby zrobić w polonezie


Tych silnikow  z zasady sie nie remontuje gdyz jest to nie opłacalne ekonomicznie skoro za 200-500zl mozna kupic drugi dobry. No chyba ze masz garaz czesci po dziadku i wujka w zakladzie zajmujacym sie obróbka silników to co innego. Za kase która utopisz w remont spokojnie kupisz silnik dohc fiata lub rovera ze wszystki szpejami  potrzebnymi do zapakowania. Dodatkowo trwałosc, kultura pracy i przyjemnosc z jazdy jest nieporównywalna  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Remont silnika 1.6 GLE
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 16, 2007, 10:49:59 am »

poltec#762

  • Gość
Cześć Łukasz,

Obrób sobie kanały w gaźniku, zrób sobie kolektor wydechowy na lustro - opis w necie. Jak masz zamiar cały rozbierać to daj to mycia blok, głowice (kanały olejowe i wodne) i resztę ukladu chłodzenia. Pomyśl nad zastosowaniem filtra powietrza panelowego (nic sporotwego - tylko jakiś o większej powierzchni filtrującej, obudowa + połączenie z gaźnikiem).  :wink:  Jak coś jeszcze przyjdziem mi do głowy to dam znać. Ja teraz obecnie biorę się za silniczek fiata argenty który mam w poldku, na razie zaczynam od wałków. Poźniej pójdzie podłoga, narazie taie plany. Pisz jak masz jakieś pytania chętnie pogadam.  :wink:

pzdr,

PS
Cytuj (zaznaczone)
Tych silnikow z zasady sie nie remontuje gdyz jest to nie opłacalne ekonomicznie skoro za 200-500zl mozna kupic drugi dobry

Elwood#1887 - zważysz na Twój podpis - dziwne że Ty to piszesz :lol: