Autor Wątek: Ładowanie alternator !!!  (Przeczytany 2229 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ładowanie alternator !!!
« dnia: Grudzień 28, 2007, 00:41:03 am »

marti25x

  • Gość
Witam mam problem z poldem a dokładniej z alternatorem mierzyłem napięcia na aku 12,8v z ładowaniem 15,5v + wszystkie światła długie halogeny 13,4v.Niewiem co mam Zrobić a niechcę żeby mi akumulator rozsadziło proszę o pomoc.Polda mam od 5 dni jestem nowy w tym temacie.PZDR.

Ładowanie alternator !!!
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 28, 2007, 00:53:57 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Sprawdz naciąg paska klinowego na początek - moze zakres  sie skonczyl i sie slizga lub trzeba podciągnac, jak sie nie poprawi sprawdz szczotkotrzymacz- moze sie skonczyl własnie. Jezeli jedno i drugie jest ok podmien regulator napiecia


 I napisz jakie masz auto rover/diesla/ czy 1.5/1.6 kazdy miał inny alternator a nikt tu nie jest jasnowidzem !
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Ładowanie alternator !!!
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 28, 2007, 01:17:01 am »

marti25x

  • Gość
Posiadany samochód to poldek 1,6 gli rocznik 96`

Ładowanie alternator !!!
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 29, 2007, 22:42:12 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
ładowanie bez obciążenia 15.5V to za dużo. Ja stawiałbym na walnięty regulator napięcia. Jak spojrzysz od strony ściany grodziwej na alternator to będziesz miał taką jakby kostkę do której wchodzą kable (2 cienkie), ta kostka jest połączona ze szczotkami. Trzeba wykręcić całe to ustrojstwo - regulator napięcia i podmienić z innym - jeśli miałbyś kupować nowy (koszt od ~50-70zł) to nie bierz wyrobów Magnetti Marelli (możesz poczytać na forum jakiej jakości produkują regulatory do poloneza) najlepsze są nasze polskie Elotowskie.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Ładowanie alternator !!!
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 30, 2007, 03:45:55 am »

karol-1987

  • Gość
jimo#1921, przegiąłeś... owszem, jeśli napięcie skacze aż po 15,5 to za duzo i moim zdaniem tez to regulator napięcia... ALE regulator do 1,6 GLI kosztuje 27/24zł i ma dwa kabelki - jeden zółty jeden zielony. maxymalne ladowanie powinno wynosic 14,5V, a dobry alternator ma minimum 13,9V. i tego sie trzymajmy.
rozumiem oczywiście, że to regulator nie do poloneza plusa tylko zwykłego caro. jesli spojrzysz na alternator od tyłu to taki srebrny prostokąt (jak napisalem) z kabelkiem zoltym i zielonym.

Ładowanie alternator !!!
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 30, 2007, 11:50:02 am »

karol-1987

  • Gość
no ale to sa zbedne dane. a naciag paska nie ma nic do rzeczy ze ladowanie jest za duze.

[ Dodano: 2007-12-30, 11:50 ]
kupuj regulator do poloneza i szerokiej drogi :wink:

Ładowanie alternator !!!
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 30, 2007, 13:25:13 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "karol-1987"
a naciag paska nie ma nic do rzeczy ze ladowanie jest za duze


Wczesniej autor tematu napisal to troche innymi słowami  :roll:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Ładowanie alternator !!!
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 31, 2007, 11:02:46 am »

karol-1987

  • Gość
moze i tak, wybaczcie bo akurat tej nocy bylem mocno skuty i rano moglem niedoczytac :P  :wink:

Ładowanie alternator !!!
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 31, 2007, 14:40:17 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "karol-1987"
moze i tak, wybaczcie bo akurat tej nocy bylem mocno skuty i rano moglem niedoczytac :P  :wink:

to nie siadaj do komputera jak "jesteś skuty"
 :x  :idea: myślę, że nie masz się czym chwilić.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Ładowanie alternator !!!
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 01, 2008, 01:50:50 am »

karol-1987

  • Gość
o jezu, straszne rzeczy. nie napisałem nic złego, więc nie wiem o co chodzi. z resztą nie ja mam problemy z czytaniem, bo wyraźnie napisałem, że tej nocy byłem po kilku, ale ja to pisalem RANO jak juz sie troche wyspałem... jeśli chodzi o mnie temat zakończony.

moderatorze proszę usunąć zbędne posty z tematu.