Autor Wątek: Problem z wrzuceniem pierwszego biegu.  (Przeczytany 2281 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z wrzuceniem pierwszego biegu.
« dnia: Luty 18, 2008, 23:25:45 pm »

mariusz_u

  • Gość
Jak w temacie. Pierwszy bieg ciasno wchodzi czasem trzeba na 2-gi i dopiero na 1 zeby wskoczył. Co do wymiany i ile ok. kosztuje?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2013, 12:05:07 pm wysłana przez BARTEK#1925 »

Pierwszy bieg
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 18, 2008, 23:29:30 pm »

-Automatic-

  • Gość
kierowca - to najczęściej zawodna część !
jak skrzynia stoi w bezruchu to normalne !
popuść sprzęgło na moment na luzie to samo się ustawi !

Pierwszy bieg
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 18, 2008, 23:46:47 pm »

karol-1987

  • Gość
no czasem zmiana na dwie tury pomaga, wysprzeglic (luz) puscic sprzeglo, wcisnac i wlozyc bieg. ja jak jezdze to zawsze wrzucam wszystkie biegi przez luz ale bez wysprzeglania i calkiem ok chodzi.
ewentualnie pomaga puszczenie troche sprzegla, zeby nie do podlogi i wtedy wsadzic bieg.

wymiana oleju w skrzyni.

Pierwszy bieg
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 21, 2008, 16:48:17 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
U mnie wymiana pomogła. Tak samo miałem problem z 2 biegiem (tylo z 2). Gdy na 1 wszedłem na wyższe obroty to 2 zgrzytała przy wrzucaniu. Po wymianie oleju wszystko wróciło do normy.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Pierwszy bieg
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 21, 2008, 18:00:16 pm »

cypekm

  • Gość
Ciasno wchodzi czyli co ze zgrzytem czy poprostu ciezko JEsli ciezko to kiedy Podczas ruchu czy przy ruszaniu z miejsca
W polonezach jest blokada i nieda sie (jesli skrzynia w dobrym stanie) wrzucic na jedynke przed wyzuceniem w polozenie luzu (oczywiscie jest to teoria z ksiazki ale czasami dziala)
Gdy samochod stoi czasami czola zębów  tulei przesuwnej  i kola zebatego synchronizatora ustawia sie naprzeciwko siebie i pomimo sciec (ktore z czasem rowniez ulegaja starciu)  nie beda chcialy sie przesunac aby wejsc w zazębienie Dlatego po wybraniu np 2 (a tym niewielkim przesunieciu walu glownego lub posredniego) lub wlaczeniu i ponownym wylaczeniu sprzegla udaje sie wlaczyc 1
Gdy samochod jedzie jest zaduza roznica predkosci walu glownego i posredniego aby mozna bylo wlaczyc bieg (synchronizacja nie nastapi) Dopiero przy malych predkosciach gdy roznica jest niewielka mozna wlaczyc 1

MATUCHA w twoim przypadku winny byl synchronnizator ktory przez zbyt gesty olej poprostu sie skleił lub sprezyne masz slaba