Autor Wątek: Rover - Swap na 1.4 z 1.5Gle  (Przeczytany 2123 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - Swap na 1.4 z 1.5Gle
« dnia: Wrzesień 06, 2008, 01:25:35 am »

Grzesiek

  • Gość
Witam na szukajce w tematach  nie znalazłem na niektóre pytanie odpowiedzi wiec się zapytam.
1.Co dokładnie trzeba przerabiać aby wsadzić silnik rovera  słyszałem o tym ze belka stabilizator i chyba most ja mam wąski może coś jeszcze.
2.Jak sprawa z elektryka wygląda jak to podpiąć pod zegary, czy to jest w jednej wiązce czy te wiązki są podzielone jedna od wtrysku druga od zegarów konkretnie obrotek temperatura itp.
3.Co konkretnie potrzebne jest prócz: silnika, komputera ,wiązki, skrzyni, kolektorów,przepustnicy, filtra powietrza, układu wydechowego

Ew.Jakbym sobie coś przypomniał i nie znalazł w szukajce opisze to tutaj

Rover - Swap na 1.4 z 1.5Gle
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 06, 2008, 13:32:46 pm »

polofix

  • Gość
temat swapu na 1,4 byl poruszany.
okazuje sie ze jest to za duzo roboty i kosztow,czyli jest calkiem nieoplacalne.
masz mr 91,czyli waski,to musial bys;
- zmienic przednia belke z drazkami itp
-przespawac podstawe akumulatora z prawej na lewa
-zmienic linki gazu i sprzegla
-wymienic skrzynie biegow
-przydaloby sie wymienic most.tylko ze ten bedzie szeroki i sa male problemy z przykreceniem.powiedzmy ze tryby w moscie.
-zegary calkiem niepasuja do kostek i calej instalacji
-jezeli zmienisz zegary to linka predkosciomierza tez.
-cala instalacja z 1,4 musi byc przeszczepiona i nic nie pasuje do tego modelu,to jest juz za duzo roboty
-chlodnica na szersza od mr 93
-poczatkowy uklad wydechowy musi byc od poloneza 1,4 i trzeba dorobic od spodu lapy trzymajace ten wydech.
-masz gle,czyli gaznik.musisz wtedy zalozyc bak z elektryczna pompa paliwa
-jezeli zalozysz most od 1,4 to na 90% bedzie ze szczekami.czyli kombinacje z linka recznego.
zeby przelozyc silnik musisz miec kompletnego sprawnego dawce.w tym silniku jest tyle osprzetu i pierdol ze skompletowanie reszty majac silnik to nielada wyczyn.

Rover - Swap na 1.4 z 1.5Gle
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 06, 2008, 13:52:01 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
http://witryna.fucio.pl/ptk/forum2/showthread.php?t=267

tutaj masz wkladnie roverka do boscha, ale niewiele wiecej trzeba zrobic przy wkladaniu do GLE, tzn u ciebie problemem bedzie waski zawias bo roverowa belka jest szeroka

Rover - Swap na 1.4 z 1.5Gle
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 09, 2008, 09:10:09 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
polofix,
Co ty piiiiii.
Cytat: "polofix"
zegary calkiem niepasuja do kostek i calej instalacji
-jezeli zmienisz zegary to linka predkosciomierza tez.

Na 99% da się zostawić stare zegary bo obrotomierz działa na tej samej zasadzie. Cały jeden kabelek spod cewki WN jak w gaźniku.

Cytat: "polofix"
-cala instalacja z 1,4 musi byc przeszczepiona i nic nie pasuje do tego modelu,to jest juz za duzo roboty

Aby podłączyć silnik wystarczy kilka kabelków i zabangla. Jedyny plus instalacji z 1,4 to nowsze rozwiazania i dodatkowe kabelki do podświetlania klawiszy czy urządzenai mikroprocesorowego.

Cytat: "polofix"
przydaloby sie wymienic most.tylko ze ten bedzie szeroki i sa male problemy z przykreceniem.powiedzmy ze tryby w moscie.
Jakie problemy z przykręceniem?? rozstaw mocowań mostu do nadwozia jest standardowy dla każdego PN/DF...

Cytat: "polofix"
przespawac podstawe akumulatora z prawej na lewa
Jak się uprzesz to nie trzeba. Storzek albo rura z diesla i filtr z GSI. Widziałem na Czerniewicach taki patent.

Cytat: "polofix"
-chlodnica na szersza od mr 93
W fiatach jakoś sobie radzi mniejsza. Ale większa będzie lepsza to oczywiste.

Cytat: "polofix"
zmienic przednia belke z drazkami itp
W borkostworku mam wąską belkę z dospawanymi samymi wspornikami pod poduszki rovera więc się da i bez zmiany zawieszenia.

Cytat: "polofix"
zeby przelozyc silnik musisz miec kompletnego sprawnego dawce
Najlepiej ale niekoniecznie...

Więc życzę powodzenia w swapowaniu...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.