Autor Wątek: GSI -> GLI Bosch  (Przeczytany 1859 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

GSI -> GLI Bosch
« dnia: Luty 08, 2008, 23:06:15 pm »

tebe

  • Gość
Witam,

Mam 2 poldki:
a) Plus 1.6 GLI Bosch powypadkowy, wszystkie mechanizmy dobre ale nie da się naprawic karoserii. Zawiera instalacje LPG;
b) Plus 1.6 GSI z zarznietym silnikiem (bez LPG).

Chcę to zlozyć w jedna calosc, czyli przeniesc silnik z rozwalonego poldka GLI do dobrej karoserii z GSI. No i pytanie: jak to zrobić?

Zbiornik paliwa, pompę paliwa, i zbiornmik gazu to nie problem przeniesc z GLI do GSI. Sam silnik też nie, bo jest prawie identyczny (oczywiscie razem z calym osprzetem, kompem Boscha, itd). Tylko problem co potem: jak podłączyć ten silnik z GLI wraz z komputeem Boschowym pod wyposażenie GSI, czyli całą deskę rozdzielczą, wszystkie wskaźniki na tablicy, instalacje elektryczna, itd? Robił ktos taki manewr? Dodam, że muszę rowniez zmienić wtrysk na jednopunkt (nie da sie przeniesc samego bloku silnika z GLI do GSI, bo nie bedzie z nim wspolpracowac instalacja gazowa z GLI).

Pozdrawiam.

GSI -> GLI Bosch
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 08, 2008, 23:53:16 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
masz uszkodzony wtrysk GSI ,czy poprostu obawiasz sie ,ze nie zgrasz tego ?

jezeli wtrysk GSI jest dobry ,to mozesz zalozyc sam silnik - jest problem z glowica ,albo zakladasz ta od gsi ,albo rzezbisz tak by zalozyc kolektor ssacy gsi do glowicy gli

o gaz sie nie martw - za 30pln kupisz mikser do wielopunkta ,bo tylko tym bedzie sie roznila instalacja , jeszcze mozesz potrzebowac emulatora wtryskow za 50pln
to i tak mniej roboty niz podlaczac inny wtrysk (kompy sa w innych miejscach,wiec musialbys przeciagac kable przez samochod)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

GSI -> GLI Bosch
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 09, 2008, 00:44:36 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
a dlaczego instalka gazu z GLI ma nie wspolpracowac z GSI??? widzialem GSI z gazem na srube (kolega wiciu) i tez dzialalo...

rowniez staralbym sie zostawic osprzet GSI... czyli cala elektryka z kompem, kolektorami i glowica (rozrzad chyba byl ten sam?).... czyli wymienialbym tylko dol silnika i ewentualnie skrzynie jesli jest w lepszym stanie niz obecna...

no chyba ze masz jakies problemy z gniazdami zaworowymi... to glowica wczesniej do obrobki (i tak by sie jej przydala obrobka przy takiej okazji)

bosch w poldku to jednak niezbyt udany patent... pali duzo, jedzie slabo...

jesli uprzesz sie na boscha to najprosciej byloby przelozyc cale wiazki elektryczne... zegary masz te same w GLI i GSI...
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

GSI -> GLI Bosch
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 09, 2008, 16:14:28 pm »

tebe

  • Gość
Dzieki za informacje - w GSI wszystko w porzadku oprócz skrzyni (łożyska słychac - wezmę z GLI, dobra jest po remoncie) oraz samego silnika (zatarte wały na panewkach - też przerzuce z GLI - po remoncie jest). Instalacja gazowa to Tartarini TEC 99. Ma ktoś pomysł jak ja podpiac pod wielopunkta?

GSI -> GLI Bosch
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 09, 2008, 17:11:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no napisalem ci ,ze potrzebujesz emulatora na 4cyl i miksera do wielopunkta
sciagnij sobie schemat sterownika gazowego i podpinaj zgodnie ze schematem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.