Autor Wątek: Caro Plus 1,6 GSI - odpala za drugim razem  (Przeczytany 3426 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Caro Plus 1,6 GSI - odpala za drugim razem
« dnia: Luty 09, 2008, 20:34:21 pm »

Frogulus

  • Gość
Witam.

Od dwóch lat mam Caro Plus 1,6 GSI. Nigdy nie miałem problemów z odpalaniem. Od pewnego czasu, po dłuższym postoju zdarza mu się nie odpalić za pierwszym razem. Rozrusznik kręci ładnie, obroty skaczą do 10 tys (i powinny tam zostać). Cofam kluczyk - obroty spadają niemal do zera i często gaśnie. Czasami uda się "wybronić" przed całkowitym spadkiem obrotów, ale sam fakt iż traci obroty świadczy o tym, że coś jest nie tak. Za drugim raz odpala już ładnie.

Ponieważ wszelkie usterki i niedociągnięcia staram się eliminować od razu (chcę aby był w jak najlepszym stanie technicznym), chciałbym poradzić sobie i z tym.

Caro Plus 1,6 GSI - odpala za drugim razem
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 10, 2008, 02:04:16 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
trzeba bylo poszukac
sprawdzanie zacznij od czujnika temperatury cieczy - tego od kompa wtrysku
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Caro Plus 1,6 GSI - odpala za drugim razem
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 10, 2008, 08:18:27 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
o stary jak obroty skaczą do 10 tys i powinny tam zostać hm..... podejrzana sprawa chyba jednak nie ten silnik. co znaczy cofam kluczyk to znaczy że go gasisz? chyba raczej puszczam kluczyk, z tego stwierdzenia wynika że chcesz żeby pracował przy wyłączonej stacyjce. Napisz dokładnie o co chodzi!!! a ja ci powiem żebyś sprawdził sobie świece.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Caro Plus 1,6 GSI - odpala za drugim razem
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 10, 2008, 10:49:49 am »

Frogulus

  • Gość
Cytat: "Mariusz#1926"
o stary jak obroty skaczą do 10 tys i powinny tam zostać hm..... podejrzana sprawa chyba jednak nie ten silnik. co znaczy cofam kluczyk to znaczy że go gasisz? chyba raczej puszczam kluczyk, z tego stwierdzenia wynika że chcesz żeby pracował przy wyłączonej stacyjce. Napisz dokładnie o co chodzi!!! a ja ci powiem żebyś sprawdził sobie świece.


Cofam = puszczam - odłączam rozrusznik. Stacyjki nie wyłączam.

Co do obrotów, to gdy odpalam bez dodawania gazu, obrotomierz wskakuje na około 10tys. obrotów i w tej okolicy zostaje.

Caro Plus 1,6 GSI - odpala za drugim razem
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 10, 2008, 10:53:25 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
kolego wsiądź do auta i spójrz jeszcze raz na obrotomierz i zobacz mnożnik taki mały napisik pod wskazówką  potem spójrz na to co pokazuje wskazówka i pomnóż to poprzez ten mnożnik, i niepisz że jest to 10 tys obrotów. :D
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Caro Plus 1,6 GSI - odpala za drugim razem
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 10, 2008, 14:31:42 pm »

Bolo

  • Gość
Tak sie dolacze, ja mam odwrotnie odpala ladnie bez problemow ale wskakuje na 1.5k obr/min, a jak sie juz dogrzeje i przejdzie na gaz to gasnie lub nadal trzyma owe 1.5k obr/min. Gdy przejdzie na gaz i zdechnie po odpaleniu wszystko OK, czyli obroty w granicach 1k, podobnie gdy trzyma te 1.5k obr/min po przejsciu na gaz gdy wylacze i odpale wsio OK...No i  czasem sporadycznie po przejsciu na gaz ma falowanko od 1k - 1.5k obr/min, oczywiscie po wylaczeniu i odpaleniu jest OK. Tego typu "zonq-i" sa czeste (srednio co 5-10 odpalen gdy zimny silnik) w czasie zime, w lato moze raz sie tak zdarzylo.

Caro Plus 1,6 GSI - odpala za drugim razem
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 10, 2008, 14:51:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a masz gsi czy gli ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Caro Plus 1,6 GSI - odpala za drugim razem
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 10, 2008, 15:06:29 pm »

Mateoos

  • Gość
Z moich obserwacji wynika, że Abimex lubi sobie potrzymać obroty na poziomie 1.5krpm. Jednopunkt Boscha, zarówno jak i wielopunkt, w największe nawet mrozy nie przekraczają 1100 obrotów.

Wnioskuję tak na podstawie obserwacji dwóch Abimexów, jednego Boscha i własnego GSi.

Frogulus, skoro silnik ma problemy na zimno, to obstawiałbym właśnie ssanie. Jeśli masz jakiegoś posiadacza GSi pod ręką to wymieńcie się czujnikami temp. i poczekajcie na wystudzenie silników.

Caro Plus 1,6 GSI - odpala za drugim razem
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 10, 2008, 15:25:47 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
przecież pisze że odpala za 2 razem to nie wina czujników!!!! mówię że zasyfione świece. albo już padaki z przepaloną elektrodą Przekręci raz nastąpi zapłon świeca sie przeczyści w wyniku dużej temp w komorze spalania i potem pali bez problemów. jakby czujniki to by wogole nie palił. albo żłopie gdzieś borygo do komory spalania która odparowuje na nagrzanym silniku po jego wyłączeniu   w komorze i osadza sie na elektrodzie i mamy to co mamy nie szukajcie w czujnikach, jak już sie upieracie że to czujniki to sprawdż błędy będziesz wiedział. jak nic nie wyskoczy poza  nr 12 to znaczy że moje zdanie jest prawdziwe.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Caro Plus 1,6 GSI - odpala za drugim razem
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 10, 2008, 16:05:45 pm »

tebe

  • Gość
Miałem identycznie - czujnik temperatury powietrza do wymiany...

Caro Plus 1,6 GSI - odpala za drugim razem
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 10, 2008, 16:35:22 pm »

Frogulus

  • Gość
Hehe. Widze rozbieżności w zeznaniach.
Najpierw obejrzę świece (chociaż wymieniałem na NGK pół roku temu). Jeżeli będą OK, a problem będzie się powtarzał - poszukam zakładu z komputerkiem...

PS. Ile kosztuje czujnik temp. i czy łatwo można go wymienić samemu?

[ Dodano: 2008-02-10, 16:36 ]
Cytat: "tebe"
Miałem identycznie - czujnik temperatury powietrza do wymiany...


Piszesz o moim problemie, czy o problemie Bolo??

Caro Plus 1,6 GSI - odpala za drugim razem
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 10, 2008, 19:37:17 pm »

Arnold

  • Gość
Po opisie Bolo#928 wydaje mi się, że ma Roverka :)

Caro Plus 1,6 GSI - odpala za drugim razem
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 10, 2008, 21:48:10 pm »

Bolo

  • Gość
Dlatego pisze w tym a nie innym temacie bo mam GSI ;) Swiece wymienione, ja wiem z tydzien temu, tak jak olej, filtry...Nowe Borygo zalane z rok temu, bo mialem dziure w chlodnicy to trzeba bylo wymienic, auto nie bierze ani oleju ani Borygo, bynajmniej takie moje zdanie jak wymienialem olej to "starego" bylo tyle co zwykle (a mam jedno "ala" wiaderko do zlewania oleju), a poziom Borygo jest jaki jest od zeszlorocznej wymiany... Acha ktos mi tam kiedys powiedzial jak bylem na wymianie filtra gazu ze sonda Lambda chyba do wymiany (powiedzial tak po podlaczeniu kompa do auta po wymianie filtra), jest to mozeliwe, aby ta sonda byla przyczyna moich problemow ??

Caro Plus 1,6 GSI - odpala za drugim razem
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 10, 2008, 22:46:38 pm »

karol-1987

  • Gość
Mariusz#1926, niekoniecznie same przewody albo jak ktos tam sie cyba upierał przy czujniku... czujnik temperatury wspolpracuje z czym? silnik krokowy. w nubirze mi padl i dopiero za 3 razem zapalał przy dlugim chełstaniu. przeanalizowalem zachowanie silnika i pare innych rzeczy i najpierw kupilem to drozsze - silniczek, i sie nie pomylilem...
owszem czujnik zwykle jest przyczyna ale ogolnie trzeba myslec kreatywnie :mrgreen: rownie dobrze kolega ma zapchany filter powietrza (moze nawet glupi przyklad) i zapala i gasnie, a drugi raz to juz prawie zawsze zapali :P

Caro Plus 1,6 GSI - odpala za drugim razem
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 10, 2008, 23:48:08 pm »

tebe

  • Gość
Sa 3 czujniki temperatury:

a) czujnik temperatury płynu chłodzącego koło termostatu przekazujący informacje do wtrysku (złe wskazania mogą powodować powyższe objawy);

b) kolejny czujnik temperatury płynu chłodzącego koło termostatu przekazujący informacje jedynie do wskaźnika na tablicy rodzielczej (nic nie grozi uszkodzenie tego, oprócz niepoprawnych wskazac tamperatury);

c) czujnik temperatury powietrza w obudowie filtra powietrza przekazujący informacje do wtrysku (złe wskazania mogą powodować powyższe objawy).

U mnie szwankował ten ostatni :-) Tego się nie dało wychwycić na diagnostyce w ASO - po prostu czujnik losowo tylko przy zapalaniu za pierwszym razem pokazywał +80 stopni, mimo że tempaeraturra była wręcz minusowa. Potem jego wskazania były dobre. Usterka wyszła przy zapalaniu samochodu w polaczeniu z podlaczonym autem do komputera i od razu obsewacja parametrow pracy :-)

Pozdrawiam.