Autor Wątek: Obróbka i porting głowicy.  (Przeczytany 5278 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Obróbka i porting głowicy.
« dnia: Kwiecień 14, 2008, 10:03:07 am »

Grzesiek

  • Gość
Witam zamierzam przerobić kolektory i głowicę kompleksowo od czego powinnem zacząć i co robić.Co do części to słyszałem że lepiej dać głowicę od 125p ,i kolektor ssący też od 125,a wydechowy od gsi mam wszystko itp.Tylko brakuje mi informacji ile max powiększyć kanały itp...Za wszystkie odpowiedzi dziękuję szukałem ale nie mogłem się doszukać tego tematu wyniki szukania  .Miło widziane są też pomocnicze strony internetowe.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2013, 13:45:28 pm wysłana przez BARTEK#1925 »

Przerobienie głowicy
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 14, 2008, 10:51:52 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1183
Fiat 125p Sport miał chyba 34mm. Po prostu dopasuj do siebie kolektor i głowicę. To daje najwięcej. Dodatkowo warto zjechać przełamanie kanałów przy zaworach (zakręcają o ok 45 stopni w ostry sposób).
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Przerobienie głowicy
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 14, 2008, 12:10:25 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Przerobienie głowicy
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 14, 2008, 12:51:21 pm »

Grzesiek

  • Gość
Dzięki dzięki przyda się super opis

Przerobienie głowicy
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 17, 2008, 23:13:42 pm »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Jaka jest dokładnie różnica w kształcie komór spalania w głowicy GSI a resztą polonezowskich? Jakby ktoś miał zdjęcie byłoby super.

Przerobienie głowicy
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 18, 2008, 02:13:09 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13853
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a czym maja sie niby roznic
podobno powierzchnie sa gladsze ze wzgledu na odlewanie ,a nie obrobke skrawianiem ,ale kto ich tam wie ile w tym prawdy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Przerobienie głowicy
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 18, 2008, 19:28:57 pm »

wiciu

  • Gość
tutaj są zdjęcia głowicy z mojego gsi
http://www.osi.pl/~waniol/rozne/polonez/

Przerobienie głowicy
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 18, 2008, 20:30:01 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13853
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no na zdjeciach widac ,ze nie ma ostrych krawedzi
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Przerobienie głowicy
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 18, 2008, 21:30:05 pm »

elektrokiler

  • Gość
Jeśli przerobie głowicę i dolot w gaźnikowcu to czy później nie będą się działy jakieś dziwne rzeczy typu dziura w obrotach itp w związku ze zmienioną pojemnością dolotu ?

Przerobienie głowicy
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 19, 2008, 01:16:09 am »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Dzięki Wiciu za fotki.

Przerobienie głowicy
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 19, 2008, 01:16:53 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13853
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
elektrokiler,
nie beda sie dzialy dziwne rzeczy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Przerobienie głowicy
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 18, 2008, 19:34:53 pm »

elektrokiler

  • Gość
Grzesiek32211, przerobiłeś już ? jakie efekty ?

Przerobienie głowicy
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 19, 2008, 16:27:59 pm »

Grzesiek

  • Gość
Na razie splanowana i poprawione kanały przybyło sporo na przyśpieszeniu bardzo i znikła mi ta dziura a może to przez regulacje na analizatorze.

Przerobienie głowicy
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 25, 2008, 12:36:45 pm »

elektrokiler

  • Gość
Czyli gra warta zachodu ?

Przerobienie głowicy
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 25, 2008, 23:07:14 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Pewnie ze warta w kazdym starszym konstrukcyjnie silniku  :)  im starszy motor tym wiecej daje.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG