Autor Wątek: Wymiana uszczelki pod głowicą  (Przeczytany 10105 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wymiana uszczelki pod głowicą
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 05, 2008, 12:20:19 pm »

spike 201

  • Gość
meyron oczywiscie ze moja naprawa nie gwarantuje tego ze bedzie mi ta uszczelka słuzyła przez kilkaset kilometrów,ale chodziło mi o to ze nawet własnorecznie mozna cos zrobic samemu jesli sie chce i wie gdzie szukac wskazówek.Oczywiscie człowiek uczy sie na błedach i jesli coś sie stanie z tą uszczelka to może ktos potraktuje to jako wskazówke i podpowie jakis inny pomysł.Pozdrawiam

Wymiana uszczelki pod głowicą
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 05, 2008, 13:02:28 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kiedys dawalem smar grafitowy ,ale to tez nic nie daje  ,wiec najlepiej wyczyscic powierzchnie bloku i glowicy i zakladac uszczelke na czysto

a te czerwone linienie na uszczelce to nie miejsce na silikon tylko sa to linie nalozonego silikonu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Wymiana uszczelki pod głowicą
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 06, 2008, 18:15:45 pm »

wiciu

  • Gość
Cytat: "KGB"
mozesz zdjac kolektor razem z wtryskami


no tak ale i tak trzeba odkręcić węże powrotu i dopływu paliwa?
wiesz może jaka jest kolejność demontowania poszczególnych elementów?
bo tak: chcę odkręcić pokrywę zaworów ale nie wyciągnę jej bo w gsi przeszkadza kolektor ssący, więc muszę najpierw odkręcić kolektor ssący, ale żeby to zrobić, to trzeba odkręcić chyba ze 2 śruby bodajżę 13 od spodu kolektora, gdzie dostęp jest delikatnie mówiąc słaby, więc najpierw pewnie trzeba odkręcić coś jeszcze ...

krótko mówiąc proszę o rady praktyczne dotyczące wymiany uszczelki w gsi, co demontować (a co nie) i w jakiej kolejności, tak, żeby zrobić dobrze, ale żeby nie robić niepotrzebnej roboty

hmm, przy gaźnikowcu to było takie proste ... :)

Wymiana uszczelki pod głowicą
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 06, 2008, 20:03:29 pm »

karol-1987

  • Gość
ja u siebie w gli zdejmowalem glowice razem z kolektorami i wtryskiem. odlaczalem jak leci co sie da po kolei co przeszkadzalo a pozniej byla wielka zagadka co gdzie szlo, takie puzzle, "tu pasuje gruby wąż a tu chudy" :mrgreen:  :mrgreen:  :P nie no mniej wiecej pamietam gdzie co idzie a zdejmuje glowice razem z kolektorami i wtryskiem. :wink:

Wymiana uszczelki pod głowicą
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 28, 2008, 19:03:27 pm »

Meyron

  • Gość
Witam.Teraz mnie prawdopodobnie dopadnie wymiana uszczelki pod głowicą.Choć silnik pracuje zupełnie normalnie i nic specjalnego się nie dzieje,to jednak od pewnego czasu masełko uporczywie zalega pod korkiem oleju,troszkę w odmie oraz delikatnie ubywa płynu chłodniczego.Prawdopodobnie powstała jakaś mikro nieszczelność z tąd te dolegliwości.W związku z tym iż nie chcę czekać aż wystąpi pełnoobjawowe walnięcie uszczelki a samochód rozkraczy mi się na środku drogi,planuję profilaktyczną wymianę.I tu pojawia się moje pytanie;co jeszcze przy okazji można zrobić by na przyszłość zaoszczędzić zbędnych wydatków a i silnik coś z tego zyskał?

Wymiana uszczelki pod głowicą
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 28, 2008, 21:25:02 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Meyron, jak już będziesz miał głowicę na wierzchu, to warto zrobić kilka rzeczy (poza jej planowaniem :!: ):
1. sprawdzić stan zaworów i gniazd - ew. dotrzeć na nowo,
2. ja osobiście od razu zrobiłbym portowanie - pasowanie kanałów dolotowych/wydechowych z kolektorami,
3. można też wyrównać komory spalania - jak chcesz się bawić to na lustro, ale wystarczy wyrównać :wink:
4. Warto oczyścić zarówno kanały jak i zawory z nagaru,
5. można się pokusić o obróbkę kanałów dolotowych/wydechowych.

Co prawda wiele tym nie zyskasz, ale mimo tego warto :wink:  :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Wymiana uszczelki pod głowicą
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 29, 2008, 07:39:35 am »

lotoja

  • Gość
zawsze warto wymienić uszczelniacze i prowadnice zaworów lub same uszczelniacze plus ewentualne zrobienie tego co wyżej opisał kolega BARTEK

Wymiana uszczelki pod głowicą
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 29, 2008, 11:13:41 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "lotoja"
warto wymienić uszczelniacze i prowadnice zaworów lub same uszczelniacze


wymiana prowadnic jest nieopłacalna, o ile już są wyrąbane - duży luz, a o uszczelniaczach zapomniałem :oops:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja