Autor Wątek: dohc+wspomaganie  (Przeczytany 2240 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

dohc+wspomaganie
« dnia: Maj 16, 2008, 22:02:20 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Witam, czy silniki fiata dohc 1.6 1.8 2.0 przewidują wspomaganie ?, a jeśli nawet trzeba robic samorobke (mocowanie+pompa+podwojne kolo pasowe) z poloneza to czy zawieszenie 125p na szerokosc zmieści pompę z silnikiem dohc ? A jak bedzie w przypadku silnika GLI ?

dohc+wspomaganie
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 17, 2008, 15:31:40 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
I pomyslec ze kolega ma wlasnie taki silnik z kółkiem 3 bieżniowym...
:)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

dohc+wspomaganie
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 30, 2008, 09:09:46 am »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
A jeszcze jedno pytanie, od ktorego roku silniki poloneza w bloku posiadaja juz gotowe dziury na ewentualna pompe wspomagania, jezeli jeszcze jej tam nie ma ?

dohc+wspomaganie
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 30, 2008, 11:49:12 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
okolice 1995
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

dohc+wspomaganie
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 30, 2008, 13:03:18 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Dodam ze montujac silnik z rodziny DOHC z kolem pod wspomaganie musisz rozpilowac mocowanie poduszek pod silnik, tak aby silnik poszedl okolo 1-1,5 cm do tylu samochodu. Jest to konieczne poniewaz inaczej nie zmieszcisz klucza nasadowego 38 pomiedzy kolem  a nadwoziem aby poluzowac nakretke trzymajaca kolo pasowe. Nie jest to wymagane ale wowczas podczas wymiany paska rozrzadu trzeba poluzowac silnik na poduszkasz i podlewarowac do gory tak aby wlozyc klucz.
Pompa ZF musi byc od 132 natomiast reszta pasuje od poloneza ze wspomaganiem ZF- gwinty sa takie same. Pompy zarowno od 132 czy polonezowskie mieszcza sie bez problemu.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG