Autor Wątek: Montaż Elektrycznych szyb w polonezie  (Przeczytany 9709 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Montaż Elektrycznych szyb w polonezie
« dnia: Luty 24, 2008, 10:51:13 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Przedstawiam parę cennych wskazówek jak zamontować elektryczne szyby w polonezie CARO/ATU +
Pierwszym krokiem w moim przypadku było zdjęcie osłony zegarów oraz wyjęcie zegarow i zlokalizowanie kostki pod którą można by podpiąć zasilanie szyb.

Z racji że szyby które kupiłem były gołe jak święty turecki zaistniała konieczność dorobienia wszelkiej maści przewodów między innymi zasilającego.

W  momencie gdy już mamy taki przewód należy go przeciągnąć  przy ściance bocznej wewnątrz słupka w niżej wskazany sposób

tak aby wyszedł w miejscu zaślepek na przełączniki zaślepki należy wcześniej wyjąć:)

po przeciągnięciu przewodów należy je wpiąć do kostki mamy w niej 2 plusy z czego jeden stały 2 po przekręceniu stacyjki( podświetlanie ideogramów) oraz oczywiście masa

gdy już się z tym uporamy zabieramy sie za demontaż drzwi, o sposobie zdjęcia boczku nie pisze bo chyba każdy wie jak to zrobić

 Przystępujemy do wyjęcia starej prowadnicy jest to trochę kłopotliwe z racji że po odkręceniu z niej szyby, szyba zaczyna nam wpadać do środka drzwi przez co skutecznie uniemożliwia wyjęcie prowadnicy. Radze zblokować szybę w położeniu górnym wkładając pomiędzy nią a blachę poszycia drzwi kawałek styropianu. Po wyjęciu starej prowadnicy czas na włożenie prowadnicy  z silnikiem elektrycznym. Robi się to bardzo przyjemnie wchodzi bez problemów. w miejsce śrub po starej prowadnicy wkręcamy nową trzyma się ona tylko na 2 śrubach, góra i dół za pomocą których regulujemy prowadzenie szyby przy zamykaniu i otwieraniu, przesuwając mocowanie prowadnicy w lewo lub w prawo w zależności jak szyba się domyka czy opuszcza. Należy przed regulacją pamiętać  o wcześniejszym zamocowaniu szyby. ja jeszcze owinąłem silnik gąbką w celu zmniejszenia jego hałasu oraz wyeliminowania zjawiska obijania się o blachy drzwi.

Postanowiłem trochę ulepszyć projekt i zamocować trochę inaczej osłonę spirali przez co silnik wypycha ją pod mniejszym kątem.

Gdy już mamy wyregulowana prowadnicę przystępujemy do przeciągnięcia przewodów do słupka w aucie. Wszystkie przewody moim zdaniem należy puścić w peszlu z racji iż mogą się one nagrzewać, bowiem układ ten nie jest wyposażony w żaden wyłącznik termiczny.


należy założyć boczek drzwiowy a w miejsce otworu po korbce od szyb wedle uznania zamocować zaślepkę, jak ktoś nie ma pomysłu to podsuwam taki

wygląda i prezentuje się to tak

Wszystkie przewody od silników el. szyb ciągniemy do słupka w sposób analogiczny jak przewód zasilający. gdy już mamy wszystkie przewody czas podłączyć je pod sterowanie. W moim przypadku były to przełączniki od Renault 19 -  są lepsze od FSO z racji że mają mocniejsze styki  problem jest tylko z podświetlaniem z którym też sobie poradziłem

efekt końcowy przedstawia się następująco

efekt razem z zegarami


proszę moderatora o zamknięcie tematu i umieszczenie go w dziale artykuły po 28 lutego z racji może jakiś sugestii lub spraw o których zapomniałem napisać.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem