Autor Wątek: regulacja zaworów + wymiana świec = ZONK  (Przeczytany 3014 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

regulacja zaworów + wymiana świec = ZONK
« dnia: Lipiec 14, 2008, 22:18:37 pm »

WKLIW

  • Gość
wreszcie znalazłem dziś czas żeby zająć się swoim autem. Wyregulowałem zaworki wymieniłem świece odpalam i....  coś tak rypie (stuka) że masakra no to jeszcze raz przepatrzyłem zaworki (i jeszcze raz i jeszcze raz)  i w końcu zgłupiałem. Nie miałem dziś więcej czasu na zajęcie się tym. Ale co to może być?? stuka tak jakby coś biło zgodnie z obrotami silnika czasem na moment cichnie aby za 2...3 s znów zacząć taki głuchy stuk jakby coś uderzało o jakiś stały element. Słychać to wyraźnie w okolicach 3, 4 cylindra. Nie mam pojęcia co to jak odpaliłem po raz 1 po regulacji to było ok przegazowałem i się zaczęło. Silnik pracuje normalnie tylko się tłucze. Na myśl mi przychodzi tylko ze coś do niego wpadło ale jak ?? zawsze uważam na takie rzeczy narzędzia, wszystkie nakrętki itp zawsze z daleka w gardzieli gaźnika szmata. Chyba ze poprostu zbieg okoliczności że akurat teraz coś padło tylko co ??

regulacja zaworów + wymiana świec = ZONK
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 14, 2008, 22:26:06 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Gdyby coś wpadło do cylindra... prawdopodobnie już by nie chodził.

Czy podczas regulacji NA PEWNO dobrze podokręcałeś wszstkie nakrętki ?
Na pewno w DOBREJ KOLEJNOŚCI ustawiałeś luz zaworowy ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

regulacja zaworów + wymiana świec = ZONK
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 14, 2008, 22:38:18 pm »

WKLIW

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
Gdyby coś wpadło do cylindra... prawdopodobnie już by nie chodził.
chodził w sumie kiladziesiąt sekund (kila razy odpalałem na moment)
Cytat: "Stingerek"
Czy podczas regulacji NA PEWNO dobrze podokręcałeś wszstkie nakrętki ?
Na pewno w DOBREJ KOLEJNOŚCI ustawiałeś luz zaworowy ?

 na 200% nawet jak już głupawki dostałem to zawołałem ojca zeby sprawdził. Pozatym nie robiłem tego 1 raz robiłem to wielokrotnie i nie tylko w polonezach. Ale przecież każdy kiedyś popełnia błędy tymbardziej że już zmęczony byłem

regulacja zaworów + wymiana świec = ZONK
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 15, 2008, 00:05:45 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Czy robiłeś coś innego jeszcze przy silniku niż tylko regulacja i wymiana świec ? Próbowałeś pokręcić rozrusznikiem po wykręceniu świec - może jeśli faktycznie coś tam wpadło to tak byś to usunął...
I jeszcze jedno głupie pytanie jak obracałeś wał do przestawiania zaworów ?
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

regulacja zaworów + wymiana świec = ZONK
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 15, 2008, 10:47:01 am »

WKLIW

  • Gość
Cytat: "DF"
Czy robiłeś coś innego jeszcze przy silniku niż tylko regulacja i wymiana świec ?
nie nic nie robiłem. No chyba ze wliczyc w to umycie porywy zaworów :D
Cytat: "DF"
Próbowałeś pokręcić rozrusznikiem po wykręceniu świec - może jeśli faktycznie coś tam wpadło to tak byś to usunął...
tak próbowałem
Cytat: "DF"
I jeszcze jedno głupie pytanie jak obracałeś wał do przestawiania zaworów ?

normalnie jak zawsze ściągałem kopułke rozdzielacza patrzyłem który gar mam aktualnie i regulowałem. Potem jak już sprawdzałem to sprawdziłem jeszcze obracając wał od "znaków"

regulacja zaworów + wymiana świec = ZONK
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 15, 2008, 11:01:33 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Ja się pytałem czy obracałeś wał przetaczając auto na biegu czy kluczem - sprawdź nakrętkę - może jest luźna - znam z autopsji...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

regulacja zaworów + wymiana świec = ZONK
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 16, 2008, 00:05:57 am »

WKLIW

  • Gość
Cytat: "DF"
Ja się pytałem czy obracałeś wał przetaczając auto na biegu czy kluczem

przetaczając auto

dziś rano postanowiłem olać ten silnik. Miał nakręcone 200kkm miał po 9atm ciśnienia w garach  nie trzymał cisnienia oleju na gorącym silniku. ale chodził całkiem ładnie i cicho choć słaby był. Mam w domu drugi silnik po przebiegu 60kkm więc  rozebrałem go dziś przeglądnąłem dotarłem zaworki wymieniłem uszczelniacze, wszystkie uszczelki pierścienie  dałem wał do szlifu wymieniłem panewki, zamontuje mu nówke pompe oleju poskładam ładnie i jeszcze myślę sporo posłuży. Tym bardziej że ma do niego też skrzynie biegów z tym samym przebiegiem. I tak miałem w planach tego lata to zrobić  tak  wiec to tylko przyspieszyło sprawe. A tamtego z ciekawości rozbiorę jak go wyjmę bo ciekaw jestem co tak wali :D

regulacja zaworów + wymiana świec = ZONK
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 16, 2008, 17:52:33 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
To jak silnik i tak na złom to może weź odpal na dłużej żeby ewentualne szkody powstałe od tego walenia były bardziej widoczne i pochwal się potem dla wiedzy potomnych...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

regulacja zaworów + wymiana świec = ZONK
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 16, 2008, 22:39:36 pm »

WKLIW

  • Gość
ee nie bede go w ten sposób katował bo może jakieś części mi się jeszcze przydadzą. Np gowica bo w tamtym nie jest przystosowana do bezołowiówki.
a tak przy okazji od którego nr silniki były już pod NoPb?

regulacja zaworów + wymiana świec = ZONK
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 17, 2008, 23:31:50 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
WKLIW, aż mnie ciekawi co to... ja podejrzewam, że uszcelka pod głowicą zaczyna podać na 3-4 cyl :?
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

regulacja zaworów + wymiana świec = ZONK
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 18, 2008, 23:19:25 pm »

Grzesiek

  • Gość
Zapożycze temat jaki miałby luz być na zaworach pod osiągi kolega polecił 0,15 na obydwa

regulacja zaworów + wymiana świec = ZONK
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 19, 2008, 07:42:14 am »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

regulacja zaworów + wymiana świec = ZONK
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 21, 2008, 22:49:53 pm »

WKLIW

  • Gość
Cytat: "DF"
To jak silnik i tak na złom to może weź odpal na dłużej żeby ewentualne szkody powstałe od tego walenia były bardziej widoczne i pochwal się potem dla wiedzy potomnych...

no i dziś go rozebrałem. Heh chyba jednak coś do niego wpadło ( tylko co ??) 4 cylinder miazga  zrobie fotki to wstawie. Ale dalej nie wiem jak z tymi głowicami jes? od kiedy nadawały się do NoPb?

regulacja zaworów + wymiana świec = ZONK
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 22, 2008, 00:48:02 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Jeśli się nie mylę to były oznaczane literą W, że niby wzmacniane. Nie mylę się ?
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

regulacja zaworów + wymiana świec = ZONK
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 24, 2008, 17:06:41 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
na FSOAK rozwiązali problem z gnaizdami zaworowymi: http://www.forum.fsoautoklub.pl/viewtopic.php?p=69464
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...