Autor Wątek: Reczny nie lapie  (Przeczytany 6034 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Reczny nie lapie
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 02, 2008, 22:08:18 pm »

Offline Cobi!@#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez atu+
eeee nie napewno wymieniana była była i u mechanika taz był
bo w tych sprawach to jestem leszcz totalny ale sie ucze

Reczny nie lapie
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 05, 2008, 07:24:41 am »

jankiel

  • Gość
jak nie z linka to z samoregulatorem  jesli to sa na bębnach

Reczny nie lapie
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 05, 2008, 09:58:36 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
W hamulcach bębnowych nierównomierność hamowania z reguły oznacza problem z samoregulatorem. Samoregulator utrzymuje "pozycję początkową" szczęk w ten sposób, aby zadziałanie rozpieracza hydraulicznego (ham. zasadniczy) lub mechanicznego (ręczny) spowodowało docisnięcie szczęk do bębna.
Samoregulator to z reguły para zębatek (plus spręzynka), i te zębatki zwyczajnie potrafią się zjechać.
Efekt bywa dość śmieszny, bo podciąganie linki ciagle nic nie daje, za to wewnątrz bębna cięgno od rozpieracza mechanicznego potrafi być o pare cm od pozycji spoczynkowej (a reczny dalej nie hamuje).
Ostatnio z powodyu nirównomiernosci hamowania tylu wymieniłem "wkład" w obu bębnach (w escorcie zony, nie w poldku). Taki zestaw składa sie ze znontowanych już szczęk, samoregulatora, rozpieracza i spręzyn. Robi sie to na zasadzie - wyjmujesz jedno , zakładasz drugie  i gotowe.
wiem że niektórzy kombinują jakoś szlifując te zębatki,a le to robota głupiego. Mnie takie zestaw do escorta wyniósł 180 zł, firmy TRW (w komplecie były jeszcze nowe tłoczki), sądze że jak na kompeksowoć takiej naprawy warto było. Same porządne szczęki to połowa tej kwoty.

Naprawnie zaś ręcznego na tarczach to jest po prsotu całkowite rozebranie, nasmarowanie i zlozenie zacisku. ale naprawdę CAŁKOWITE, z rozkręceniem tłoczka, wybiciem płytki ze sworznia z tyłu itp.

Reczny nie lapie
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 08, 2008, 19:45:50 pm »

Yachoo

  • Gość
zauważyłem że na nowych szczękach lukas brakuje takich malutkich podkładek sprężynujących które na  starych szczękach były nasadzone na tulejki, które trzymają blaszkę samoregulatora. Nie mam pewności co do działania tych podkładek ale podejrzewam, że dzięki nim odsadzają one trochę blaszkę samoregulatora od powierzchni bocznej szczęki. W ten sposób blaszka ustawiona jest pod delikatnym kątem i ma możliwość zazębiania się z kółkiem zębatym. Jeżeli nie ma tych podkładek blaszka może zwyczajnie mijać się z zębatką i hamulce nie będą działać prawidłowo a po pewnym czasie przestaną wogóle ponieważ samoregulator nie będzie działał. Wieczne podciąganie linki nie przyniesie rezultatu.

Reczny nie lapie
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 21, 2008, 11:55:30 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Wymienilem wczoraj wszystko co moglem w tylnych bebnach, poczawszy od linki poprzez samoregulatory, sprezynki i szczęki a recznego jak nie bylo tak nie ma.
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650