Autor Wątek: Wspomaganie przy silniku Forda  (Przeczytany 2425 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wspomaganie przy silniku Forda
« dnia: Lipiec 10, 2008, 22:46:56 pm »

Fistasz

  • Gość
Ze wzgledu na to ze zakupiłem po taniosci praktycznei kompletny zestaw z Atu Plusa chce wsadzic pod maske wspomaganie kierownicy. Powiedzcie czy ktos juz to robił przy tym silniku?  Na co zwrocic szczególna uwage?

Wspomaganie przy silniku Forda
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 11, 2008, 00:04:31 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Fistasz"
Powiedzcie czy ktos juz to robił przy tym silniku

Ja i Mlody_DNB a wczesniej Harry od którego kupilem zestaw forda. Cale mocowanie to kawalek grubej wygietej w L-ke blachy przykreconej do bloku w okolicy pompy paliwa do dwóch otworow  pod rozdzielaczem zaplonu .W zaleznosci od typu bloku sa to otwory M8(transit) lub M10 sierra/poldoford. Blacha musi byc gruba okolo 5/6mm a nadlewy w bloku dobrze jest spilowac okolo 5 mm- wiecej miejsca. Problem jest z pompa - u Mlodego dalo rade przykrecic pompe wspomagania i pompe paliwa, u siebie mam inny typ pompy i niestety u mnie juz pompa paliwa nie wejdzie. Odpada tez opcja wykorzystania orginalnej pompy ohc od sierry- po zalozeniu wspornika pompy alternator jest bardziej odsadzony od bloku i alternator nie wejdzie pomiedzy silnik a podluznice. Oczywiscie aby zainstalowac pompe musisz miec dwubiezniowe kola pasowe- na jednym puszczasz pompe płynu +alternator a na drugim pompe wspomagania  :) Sam wspornik musi byc dosc pancerny gdyz pomimo 5 mm grubosci lubi sie wyginac wiec dobrze by bylo jeszcze jakos dodatkowo to usztywnic wykorzystujac inne istniejace otwory w bloku
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Wspomaganie przy silniku Forda
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 11, 2008, 17:22:10 pm »

Fistasz

  • Gość
masz jakies fotki tego? Mam praktycznie cale kompletne wspomaganie nie ma zbiorniczka. Czy moja pompa bedzie wchodzic wraz z pompą paliwa? Zestaw z plusa wiec JKC czy ZF?

Wspomaganie przy silniku Forda
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 11, 2008, 20:11:17 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Zrobie ale to dopiero najwczesniej jutro jak sie uda. Realny termin to poniedzialek Poszukaj na allegro takiej pompy jak Twoja i wrzuc tu linka to ci powiem  :P Wyglada to tak ze do bloku jest przykrecone na 2 sruby a wygiete ramie jest przykrecone do szpilek w pompie - pomiedzy pompa a kolem pasowym -tak aby kola byly w jednej lini. Pompa tez jest mocowana na 2 otwory we wsporniku a gorny jest dodatkowo rozpilowany w celu regulacji naciagu paska. Moze brzmi to skomplikowanie ale powinienes zalapac o co chodzi  :) Zbiorniczek moze byc od czegos ze wspomaganiem -opel/bmw/fiat nie ma znaczenia
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Wspomaganie przy silniku Forda
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 12, 2008, 10:49:09 am »

Fistasz

  • Gość
Rozumiem jak to moze wyglądac. A tu jest moja pompa: http://allegro.pl/item383074448_polonez_1_5_1_6_pompa_wspomagania.html
A i czy wąs do przekładni bedzie pasował od mojej starej?

Wspomaganie przy silniku Forda
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 13, 2008, 23:13:43 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Wąs moze zostac stary. Da sie chyba ta pompe zamocowac aby zmiescic pompe paliwa  :) bo moja jest duzo wieksza. Aha i kolo pasowe trzeba odwrócic o 180 stopni aby bylo blizej pompy
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Wspomaganie przy silniku Forda
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 13, 2008, 23:18:26 pm »

Fistasz

  • Gość
Mysle czy nei zamontowac jej powyzej pompy paliwa i aparatu zaplonowego. Na głowicy sa trzy otwory moze tam sie cos zamontuje a na dól da sie tylko wspornik wzmacniający.

Wspomaganie przy silniku Forda
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 13, 2008, 23:21:13 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Kazdy sposob jest dobry  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Wspomaganie przy silniku Forda
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 13, 2008, 23:22:53 pm »

Fistasz

  • Gość
Po prostu tam na dole jest dosyc ciasno i wole zeby pozniej pompa nei udezała o podłuznice. Oprócz pompy trzeba tez gdziez upchnac chłodnice. Momo ze to dwie rurki tylko to mam spory problem z tym.

Wspomaganie przy silniku Forda
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 13, 2008, 23:24:45 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Nic nie bedzie uderzac- zreszta tak jak napisalem mozna zeszlifowac nadlewy do uskoku -w bloku zapas gwintu jest duzy i wszystko sie trzyma bez problemu
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Wspomaganie przy silniku Forda
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 13, 2008, 23:26:20 pm »

Fistasz

  • Gość
no aletek tez niby sie miescil a jednak czasami stuknie o karoserie.
Zobaczymy co z tym bedzie. Najpierw załatwie sobei dwubiezniowe koło i pare czesci do zawieszenia, bo juz sie koncza powoli koncówki.

Wspomaganie przy silniku Forda
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 13, 2008, 23:33:14 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Moze poduszki lipne ?  Alternatorów  i lap do nich bylo kilkanascie rodzajow -byc moze masz taki alternator który jest grubszy lub ma inne odsadzenie od bloku i przez to uderza.  U mnie silnik podczas regulacji naprawde mocno telepal i nigdy nic nie uderzyło  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Wspomaganie przy silniku Forda
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 13, 2008, 23:46:56 pm »

Fistasz

  • Gość
No u mnei tez przy regulacjach. Nei jest to jakies kolosalne wgniecenie tylko obicie lakieru.
A i wezy wam wystarczylo bez problemów?

Wspomaganie przy silniku Forda
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 13, 2008, 23:57:27 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Fistasz"
A i wezy wam wystarczylo bez problemów?
Tak ale my nie mamy chlodnic oleju -ja mam wspomaganie z argenty(tylko pompa PN) gdzie chlodnicy nie bylo. U Mlodego chlodnica oleju byla ale ze nie bylo gdzie jej zamontowac w DF to nie montowalismy  :)  jak narazie dziala bez problemu. Weze od zbiorniczka zawsze mozna dac dluzsze, a te do przekladni wystarcza spokojnie.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG