Autor Wątek: Lovato - budowa - pytania  (Przeczytany 4195 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lovato - budowa - pytania
« dnia: Wrzesień 04, 2008, 00:18:25 am »

zahyr

  • Gość
Mam problem odnosnie parownika lovato - nie trzyma niskich obrotow, po puszczeniu pedalu gazu obroty gwaltownie spadaja. Po rozebraniu parownika okazalo sie ze membrany sa praktycznie nowe.

Na zdjeciu http://arbiter.pl/files/g/2_3464_193_9305.jpg zauwazylem ze jest jeszcze jakas mala membrana (na pierwszym planie, lewy dolny róg). W moim parowniku jej niema. Pozostałe dwie membrany (duza cienka od gazu oraz gruba gumowa od wody są). Do czego służy i gdzie jest umiejscowiona (pod duza cienka membrana?)? Czy moze byc powodem ze przez to nie trzyma wolnych obrotow? Jak zamocowana jest ta membrana?

Lovato - budowa - pytania
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 04, 2008, 09:57:43 am »

WKLIW

  • Gość
jeśli dobrze łapie o co Ci chodzi to ta mała gumka średnicy około 1 cm  to nie membrana tylko gumka uszczelniająca takiego zaworka w środku.  jak jej nie masz to będą jajca się działy :D

Lovato - budowa - pytania
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 04, 2008, 10:31:45 am »

zahyr

  • Gość
Źle łapiesz ;) Chodzi mi o ta mala membrane (na oko z 8cm srednicy) z czterema otworami

Lovato - budowa - pytania
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 04, 2008, 10:58:21 am »

marcij

  • Gość
prawdopodobnie zestaw ze zdjecia jest do redukora sterowanego podcisnieniowo , stosowanego w gaznikowcach. Ty zapewne masz "elektronika" i w Twoim typie reduktora ta membrana ne wystepuje

Lovato - budowa - pytania
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 09, 2008, 20:12:37 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
tak jest zestaw jest od lovato pneumatic a ty masz lovato elektronic i membranki nie ma choć w odlewie jest ślad gdzie powinna być z tego co pamiętam . jest ona montowana pod duża cienką membraną i przykręcana pod żelazny krążek na kilka śrubek . Membrana duża od niższego ciśnienia ma być w dotyku jak aksamit .  jeśli jest inaczej to lipa . Jak wsadzisz ten zestaw co wysłałeś foto to go zaraz wyjmiesz bo to jest podróbka . Chociaż pewności nie mam bo jest instr. montażu ale nie ma loga lovato .
Sprawdź czy twój układ dolotowy nie stracił szczelności ( odkręcona podstawa gaźnika) albo uszkodzona uszczelka miedzy patelnią a gaźnikiem .

Lovato - budowa - pytania
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 12, 2008, 21:35:47 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
na porowniku lovato elektonik masz dwie sruby regulacyjne.... duza plastikowa reguluje napicie sprezyny dociskajacej zawor sterowany membrana II stopnia i odpowiada za to ile gazu jest puszczane do silnika w zaleznosci od podcisnienia w ukladzie dolotowym...

druga sruba, mosiezna odpowiada za otwarcie kanalu obejsciowego i pozwala regulowac ilosc gazu dostajacego sie do dolotu bez udzialu membrany II stopnia... tak zdrowa, stala dawka gazu niewrazliwa na to jak wielkie jest podcisnienie w dolocie silnika

reasumujac.... jesli mosiezna sruba jest za bardzo odkrecona silnik bedzie zalewany gazem... jesli zakrecisz ja calkiem to na mocniejszych zakretach silnik bedzie gasl

dodatkowym problemikiem jest attuator (zwor proporcjonalny z silnikiem krokowym)sterowany komputerkiem... jesli komputer jest zle ustawiony lub attuator zaciera sie to dynamika pracy calego ukladu zostaje mocno zaklocona....

rozkrec attuator, na koncu rdzenia silnika krokowego jest osadzony aluminiowy walec... wyczysc go i sprawdz czy jest dobrze nakrecony na trzpien!

mam nadzieje, ze sprawdziles takie duperele jak filtr gazu i powietrza?

PS
mam do sprzedania cala instalacje lovato z mojego poldka plusa... komputerek, attuator, parownik z elektrozaworami i filterkiem gazu, butla z wielozaworem, mieszlanik, przelacznik STAG do kabiny... sprzedam w calosci lub na czesci... mam do tego papiery :)
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)