Autor Wątek: wspoma z polda w df  (Przeczytany 3117 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wspoma z polda w df
« dnia: Sierpień 29, 2008, 14:54:36 pm »

Michael

  • Gość
witam mianowicie mam pytnie jak zamontowac wspomaganie z polda do fiata 125p kiedy pod maska mam silnik dohc czy to jest w ogole mozliwe bez ciec blacharskich czy musze ciac blache moze mi ktos powiedziec jak to zamontowac i gdzie zeby nie rozbierac polowy auta pozdrawiam

wspoma z polda w df
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 30, 2008, 21:44:39 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
z tego co wiem, bo juz kiedys pytalem jest to mozliwe jak najbardziej

coprawda to akurat nie dohc ale polecam link

http://www.polonez16gle.republika.pl/

wspoma z polda w df
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 31, 2008, 00:00:49 am »

Michael

  • Gość
no wlasnie w polonezowskim silniku jest ok a w dohc to chyba troche kiepawo tym bardziej ze wspoma jest z polda

wspoma z polda w df
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 31, 2008, 10:48:17 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Musisz mieć Fiatowską pompe i koło pasowe. Może być problem ze zmeiszneinem tego kola w 125. Do pompy pasują przewody od ZFa, w JKC są inne. PRzekładnie mają takie same podłączenie do przewodów, wieć neizależnie która wybierzesz musisz mieć przewód ZFowy (oczka z dwóch stron), lub taki dorobić (mi dorobili w zakładzie co robi osprzęt do cieżarówek).
Ciąć musisz przegrode, najwygodniej robi sie to od wewnątrz. Duzo ułatwia posiadanie wspornika lukasowskiego z pedałami, inaczej wspornik też trzeba ciąć. Nie jest to aż tak trudne jak niektorzy mówią, mi poszło gładko, ale cialem od kabiny, z zewnatrz nie ma szans. No i oczywiscie przydadza sie tarczki roznej wielkosci.
Koniecznie musisz mieć dolną część wału taką samą jaka była z przekładnią. Pasek do pompy do DOHC zamówisz w każdym sklepie, gates takie robi, nie mam na wierzchu numeru niestety, moze potem sie uda podać.

wspoma z polda w df
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 31, 2008, 23:10:43 pm »

Michael

  • Gość
masz moze jakies zdjecia z tego procesu ?? pozdro

wspoma z polda w df
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 01, 2008, 17:05:22 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
z procesu nie, ale jak chcesz cos miec ofocone napisz co to jakos zrobie telefonem :P

wspoma z polda w df
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 01, 2008, 22:32:51 pm »

Michael

  • Gość
chetnie zobacze jak to wszystko bylo ciete chodzi mi o przegrode i jak to jest zamontowane w ktorym miejscu i jak wyglada zlozona ta pompa pozdro

wspoma z polda w df
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 02, 2008, 00:02:30 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Najlepiej ciac kiedy silnik jest wyjety  :)
Tak jak napisal Cyneq,  musisz miec orginalna pompe, kolo i wspornik filtra do silnika dohc oraz pompe ZF z poloneza/Argenty- przewody pasuja bez problemu jezeli jest to ZF. Musisz miec tez krotszy walek przekladni kierowniczej od ZF-a. W kwesti montazu to po wycieciu dziury, trzeba to zasmarowac jakis  swaksem zeby uszczelnic, przykrecic zbiorniczek mozliwie wysoko i skrecic wszystko do kupy i odpowietrzyc(na poczatku po zalaniu pompa bedzie glosno wyla, potem przestanie wiec nie pekaj ze cos nie tak) Dziure musisz wyciac tak zeby czesc przekladni schowala sie w kabinie a przekladnia dała sie przykrecic w orginalne otwory. Uwazaj podczas ciecia na przewody hamulcowe i paliwowe oraz na wygluszenie wewnatrz -moze sie zapalic
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

wspoma z polda w df
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 02, 2008, 16:39:09 pm »

Michael

  • Gość
tylko to jest ten problem ze ja mam silnik juz gotowy wlozony a teraz odnalazlem zagubiona wspome i jest to pompa z polda a tak w wontlej scislosci jestem lewy na temat wspomagan i co to jest ten ZF caly i jaki filtr jest mi potrzebny od dohca pozdro

wspoma z polda w df
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 02, 2008, 17:13:23 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Wspoma z podlka, ZF, tak? To przynajmniej przewody masz ok
To niestety musisz wywalić pompe, a znaleśc pompę od DOHCa i wspornik pompy i filtra oleju od dohca (który dodatkowo rozwiazuje walenie filtra oleju poldkowego o stabilizator - nie trzeba dawać od skody/escorta tego wąskiego).
Pompe polonezowską mozesz spróbować jakoś zamontować, wyrzeźbić jakiś wspornik i napędzać z wolnej bieżni paskowej  (jak masz koło pasowe na 4 bieżnie) zrobie dziś fote koła pasowego i pompy jak sie da, ale czy z kabiny cos wyjdzie tak zeby bylo widac

wspoma z polda w df
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 04, 2008, 22:14:35 pm »

Michael

  • Gość
a moze po prostu lepiej bedzie jak kupie sobie cala wspome z dohca moze bedzie z tym mniej zabawy ??

wspoma z polda w df
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 05, 2008, 10:11:23 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Jeśli DOHC ze 131 (tak jak ja wyszarpałem), to niewiele mniej (131 nie ma przekąłdni osobnej lecz listwe, pasuje tylko jeden przewód, i to w odwrotnym kierunku).
Przekłądnia z argenty powinna pasować, nie wiem tylko jak z wałkami, czy też trzeba przekładać którąś część itp. w najgorszym razie przekładasz wszystko od samej kierownicy.
Ja wychodziłem z założenia że przekładnia z plusa jest prawie 20 lat młodsza od przekładni z Argi, więc jest lepszym wyjsciem.
Zdjecia ciagle mam zamiar porobić :)

wspoma z polda w df
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 06, 2008, 00:33:02 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2144
mogę mieć prośbę do kogoś kto ma wspome w DF . Niech zrobi fotkę wyciętej ściany grodziowej pod przekładnie bo i mniej wiecej zbierze wymiary od charakterystycznych punktów . Nie chce uchlastać za dużo podłogi . Swoją drogą to czy da się po takim zabiegu założyć uszczelniacz z Caro wałka przekładni , bo ostatnio robiłem tracka i tam jest jakaś taka szeroka ta guma .

wspoma z polda w df
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 09, 2008, 21:33:55 pm »

Michael

  • Gość
ja tez mam prosbe o to zdjecie bo nie za bardzo wiem jak sie do ciecia tej grodzi zabrac pozdro

wspoma z polda w df
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 10, 2008, 11:01:52 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Zdjęcia porobiłem pare dni temu ale ciągle mam w tel, cierpliwosci, chyba ze ktoś chce to na MMSa.
Niestety od strony grodzi nie chciało mi sie wszystkiego rozbierać, wieć nie wiem na ile zdjecie pomoże.

Ile wyciąć i tak się dowiesz jak przekładnie przyłożysz do podłużnicy. Jak mówiłem wyjątkiem jest posiadanie wspornika do lukasokwich pedalów - wtedy wycinasz w grodzi dokładnie tyle co we wsporniku jest wycięte (taki porstokąt bez kawąłka jednego rogu), wtedy naprawdę sie zmieści, chcoiaż w praktyce wystarcza odrobina mniej.
Jeszcze jedna sprawa: nie ma ktoś tej gumy od przekładni? Podobno do ZFa była nie do zdobycia i kiedys FSOAK organizowało zakupy. Tyle że ja mam JKC (guma jest inna) i wszyscy twierdzili że sokojnie kupie w każdym sklepie - niestety nie ma w żadnym.

wspoma z polda w df
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 10, 2008, 12:11:01 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2144
to jest poniekąd problem ale myśle nad zastosowniem uszczelniacza drążka zmiany biegów od jakiegoś auta . w miare szeroki tak żeby główka przekładni weszła i najwyżej poszerze otwór na wałek .