Przyznaję, że może nie znam się za bardzo ale w bloku chyba nie ma takich małych przelotów dla wody, żeby kamień mógł je ograniczyc. Kamień i brud zalepia zwykle chłodnicę i wtedy silnik się przegrzewa. Są jakieś specjalne środki do czyszczenia układu chłodzenia albo zwykły ocet. Chłodnicę to lepiej zdemontowac i przepłukiwac w kierunku odwrotnym niż zwykle płynie w niej woda. Tak samo z nagrzewnicą. Nie wiem co zakamieniony blok miałby wspólnego z niedogrzaniem parownika. Jeśli przewód doprowadzający wodę do reduktora jest podłączony do krócca wychodzącego z obudowy termostatu to może jest przytkany. Jest o małym przekroju i koroduje wewnątrz. Ale tak było chyba tylko w gaźnikach. Jeśli do tej metalowej rurki od pompy do nagrzewnicy to tak samo może byc cała skorodowana wewnątrz. Ten boczny wylot też jest malutki i może się przytkał. Musisz troszkę porozkręcac...
No.