Dziękuję za szybką reakcję i porady.
No wlasnie pytanie jak wyszedl czujnik. Ma on tendencje do zapieczenia sie w korpusie i czesto przy wyciaganiu mozna go uszkodzic. Jesli masz mozliwosc podmienic czujnik to zaczalbym od tego.
Zacznę od przyglądnięcia się na czujnik w samochodzie , po oględzinach zobaczę co dalej.
[ Dodano: 27 Gru 2008 21:33 ]Witam.Nie pisałem w temacie z braku czasu na zajęcie się problemem.
Dzisiaj zabraliśmy się za samochód
Przekopaliśmy cały samochód tzn.połączenia(kostki),ponowne wyjęcie czujnika położenia wału (oporność 1.4 kΩ),sprawdzeniem ciśnienia paliwa , łącznie z oględzinami wieńca na kole zamachowym .
Powodem nieodpalania jest okresowy brak napięcia na pompie paliwa (stwierdzone na złączu przekaźnika pod komputerem).
Po przekręceniu zapłonu jest napięcie i pompa podaje paliwo, a przy próbie uruchomienia silnika napięcie gdzieś znika (oczywiście nie zawsze).
Problemy występują zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku.
Zaznaczam ,że silnik po uruchomieniu pracuje bez zarzutu niezależnie od temperatury .
Jeśli ktoś potrafi to proszę o wyjaśnienie dlaczego tak się dzieje,ewentualnie co jeszcze sprawdzić.
[ Dodano: 22 Sty 2009 11:03 ]c.d. nadal występują problemy z uruchomieniem silnika.Czy ciepły ,czy zimny zależy od jego kaprysu .Kilkukrotnie pod rząd odpala raz za razem,a jak mu odbije to za moment kilkukrotne startowanie nie uruchamia silnika.
Dodatkowo sprawdziłem świece(bez zarzutu) ,w chwili gdy nie odpala jest iskra na świecach , czy to eliminuje awarię czujnika PWK?
Będę próbował ze znajomym podłączyć komputer do testera ST-6000,kombinując z kablem.
Może któryś z kolegów już próbował diagnozować roverka tym testerem?