według mnie , nie ma takiego kondensatora który by się lepiej spisywał w aucie w roli filtra od akumulatora....
rozumie, ze audiovoodoo to taka wojenka miedzy tym co mozna zmierzyc technicznie, a tym co ludzie jakoby twierdza, ze slysza... ja jestem calym sercem TECHNIKIEM ze stopniem doktora nauk technicznych i mozecie mi wierzyc, ze jestem ostatnim czlowiekiem, ktory popieralby naciagane teorie czy wywody "zlotouchych"...
z cala odpowiedzialnoscia stwierdzam, ze stosowanie kondensatorow o duzych pojemnosciach jako filtrow napiecia zasilajacego ma sens NAMACALNY i SLYSZALNY (w przypadku audio), a rozwiazanie to jest stosowane od setek czy tysiecy lat (od kiedy czlowiek intuicyjnie wyczul czym jest inercja)
za komuny, kiedy budowano niescalone wzmacniacze mocy, kondensatory byly u nas w kraju na etapie technologicznym "kondensatora lupanego" i w zasadzie zasilacz wzmacniacza wygladal imponujaco przez ilosc i wielkosc zastosowanych elektrolitow.... ktore wszystkie razem, polaczone rownolegle dawaly pojemnosci do 500uF :mrgreen:
kondensator o pojemnosci 1F byl dla mnie wtedy czyms niemozliwym do wyobrazenia
jesli chodzi o akumulator to nie mozna go porownywac do zadnego filtra w sytuacji kiedy sam jest zrodlem zasilania.... owszem, kiedy pracuje silnik i alternator dostarcza prad do instalacji to jedna z najwazniejszych rol akumulatora jest FILTROWANIE i niech nikt w samochodzie z elektronika nie proboje odpalac go bez akumulatora!
jesli natomiast mamy w samochodzie zrodlo zasilania w postaci akumulatora i wylaczony silnik, a sluchamy naprawde silnego audio to duzy kondensator umieszczony na zasilaniu wzmacniacza (najlepiej wpiety do jego zaciskow krotkimi przewodami) spelnia swoja role kompensujac spadki napiec wywolane duzym pradem i rezystancjami: wew. akumulatora oraz przewodow zasilajacych