Autor Wątek: Remont DOHC-a??  (Przeczytany 3014 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Remont DOHC-a??
« dnia: Marzec 08, 2009, 02:07:23 am »

Offline Pudzian#1942

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 215
  • Tył napęd rządzi :D
    • C+, Omega BFL, Borat TDI XD
Panowie stalem sie posiadaczem dohca od pita i zastanawiam sie na remontem tylko bylem w sklepach wmoim miescie i nie udzielili mi zadnych konkretnych informalcji... Ilemoze kosztowac mnie pierscieniowanie szlif walu panewki walki nie wiem czy do wymiany czy do regeneracji?? Moze ktos z was robil i wie??
Jest C+ 1.6 GLI "97 :D
Full opcja bez skóry, klimy, grzanych foteli.
Opel Omega
B FL 2.5td Caravan
Borat 1.9 TDI

Remont DOHC-a??
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 08, 2009, 10:35:54 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Wal od razu do jimo#1921 , on robił remont swojego DOHCa, to powie Ci co ile go kosztowało. Poza tym są inni na forum co z fiatem mieli i mają do czynienia. Z tego co pamiętam to kapitalny remont DOHCa robił też Kolega HEMIGTX w swoim borku.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Remont DOHC-a??
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 08, 2009, 12:16:57 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Na kompletny remont na nowych częściach to lekko licząc 3000zł trzeba przygotować jak się samemu składa.

Pierścienie do 2.0 ~200zł nominały Goetze, Prima ~150zł norminały (piszę ~ bo ceny się ostatnio zmieniły i musiałbym przejrzeć katalogi).

Panewki Glyco to koszt w sumie ~150/180zł (główne i korbowodowe).
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Remont DOHC-a??
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 08, 2009, 12:33:06 pm »

Offline Pudzian#1942

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 215
  • Tył napęd rządzi :D
    • C+, Omega BFL, Borat TDI XD
No słyszałem ze kapitalny to około 3000 trzeba wyłożyć ale tulejowany był wał  na nominał to był motor robiony przez SERU którym on jeździł troche, a poźniej przejol go PIT... Rozmawiałem z kolega odemnie z miasta co ma też 2 z przodu i powiedział ze pewnie pierścienie i panewki ale dojrzał tez ze jedna krzywka na wałku jest ruszona i tez cos trzeba będzie zrobi... Nigdy nie wiadomo co będzie w środku... A czy warto robić?? Odpala bez problemu tylko wolnych obrotów nie ma, a jak sie go rozgrzeje to gubi ciśnienie oleju...  :(
Jest C+ 1.6 GLI "97 :D
Full opcja bez skóry, klimy, grzanych foteli.
Opel Omega
B FL 2.5td Caravan
Borat 1.9 TDI

Remont DOHC-a??
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 10, 2009, 20:46:49 pm »

Offline pit

  • dawny Piotrek#389
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 79
Pudzian_Puławy, najlepiej rozbierz go, sprawdz wymiary i ustal co jest do roboty i w jakim wymiarze
FSO Padlina '95 2.0 8V - było :(
Sprinter max 2.3D - był
Sprinter max 2,9TD - był
BMW E34 540 V8 - jest :]
Opel Combo 1.4 B+G - jako skuter :D

Remont DOHC-a??
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 16, 2009, 15:15:51 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Wolnych to on chyba nie ma przez lżejsze koło zamachowe. Spokojnie wszsytko zrobisz po kolei, jak coś to druga rundka do Wrocka po części. U nas w sklepach wszystko jest.
Szlify i tulejowanie to chyba jakiś zakład u Ciebie umie robić, nieważne czy to DOHC czy nie. Krzywki na wałku musisz zmierzyć, na oko sie nic nie dowiesz. Szukaj regeneracji wałkó wtedy, niech Ci robią nowe krzywki. Mozna to też w paru firmach załatwić wysyłkowo. U nas Heinrich to robi, ale bardoz nieporządnie, chociaż raczej trwale. Podobno ktoś robi dobrze w Krakowie.

Remont DOHC-a??
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 16, 2009, 15:44:36 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
w Krakowie Rewar zajmuje się wałkami.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Remont DOHC-a??
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 17, 2009, 00:00:29 am »

Offline pit

  • dawny Piotrek#389
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 79
Cytat: "Cyneq"
Wolnych to on chyba nie ma przez lżejsze koło zamachowe.


Niewykluczone, że też przez zapłon wprost przeniesiony z OHV-ki. Tamten motor też się telepał, a obecny u Sera chodził równo..
FSO Padlina '95 2.0 8V - było :(
Sprinter max 2.3D - był
Sprinter max 2,9TD - był
BMW E34 540 V8 - jest :]
Opel Combo 1.4 B+G - jako skuter :D

Remont DOHC-a??
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 25, 2009, 14:48:10 pm »

Offline Pudzian#1942

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 215
  • Tył napęd rządzi :D
    • C+, Omega BFL, Borat TDI XD
Zbieram fundusze na uwentualne czesci ale jesli ma przekroczyc 1000 to nie jestem bardzo za ale czas pokaze...
Jest C+ 1.6 GLI "97 :D
Full opcja bez skóry, klimy, grzanych foteli.
Opel Omega
B FL 2.5td Caravan
Borat 1.9 TDI

Remont DOHC-a??
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 25, 2009, 15:30:07 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Nie no tym mnie rozwaliłeś :lol:
Cytuj (zaznaczone)
Zbieram fundusze na uwentualne czesci ale jesli ma przekroczyc 1000 to nie jestem bardzo za ale czas pokaze...
od razu pomnóż razy trzy minimum, a jak nie chcesz zrobić remontu za tyle, to lepiej nie rób go wcale.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Remont DOHC-a??
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 25, 2009, 16:09:41 pm »

Offline Pudzian#1942

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 215
  • Tył napęd rządzi :D
    • C+, Omega BFL, Borat TDI XD
Cytat: "BARTEK#1925"
Nie no tym mnie rozwaliłeś :lol:
Cytuj (zaznaczone)
Zbieram fundusze na uwentualne czesci ale jesli ma przekroczyc 1000 to nie jestem bardzo za ale czas pokaze...
od razu pomnóż razy trzy minimum, a jak nie chcesz zrobić remontu za tyle, to lepiej nie rób go wcale.



Wiem ze 3 tysie trzeba zeby zrobic od podstaw i zeby juz jeździl na dlugo...
Zobaczymy pozyjemy narazie musze zadbac o bude i reszte a silnik na koncu...
Jest C+ 1.6 GLI "97 :D
Full opcja bez skóry, klimy, grzanych foteli.
Opel Omega
B FL 2.5td Caravan
Borat 1.9 TDI

Remont DOHC-a??
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 25, 2009, 23:44:11 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
żeby zrobić porządnie i żeby jeździł długo to w 3k pln ciężko się będzie zmieścić.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Remont DOHC-a??
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 29, 2009, 22:30:11 pm »

SerU#408

  • Gość
Siemanko! Tak, jak juz pisalem wczesniej-cylindry byly robione na nominal (tulejowanie, pierscienie, tlokow nowych nie wsadzalem bo mialem bardzo dobre uzywane z inengo silnika). Wal ma glowne po 1 szlifie korbowe po 2. Docierany byl na benzynie, tak jak Mroziu przykazal :wink: Pozniej juz tylko gaz. W DOHC-ach siedzialem bardzo duzo a ten silnik robilem dla siebie wiec byl zrobiony dobrze i od remontu nie byl ruszany.

Skoro gubi cisnienie oleju na wolnych, to pierwsze, co bym sprawdzil to pompe oleju-moze po prostu jest przytkana albo ma juz dosc (zobacz luzy na zebatkach, sprawdz slimak od aparatu zaplonowego (Piter przez ten slimak zatarl swoje poprzednie 2.0).

Mysle, ze cylindry beda OK wiec sporo kosztow Ci odpadnie jesli koniecznie chcesz robic remont. Nie wiem, jak sie ma sprawa z panewkami i walem po tych kilkudziesieciu tysiakach.

U mnie silnikiem nie telepalo - mialem inny uklad zaplonowy niz Piter wiec pewnie to jego wina. Z wolnymi tez nie mialem problemu (choc nigdy na 900 nie chodzil ze wzgledu na mody, ktore w nim zrobilem-jak zdejmiesz glowice i kolektory, to zobaczysz o czym mowie :).

To chyba tyle z historii tego silnika.