Siemanko! Tak, jak juz pisalem wczesniej-cylindry byly robione na nominal (tulejowanie, pierscienie, tlokow nowych nie wsadzalem bo mialem bardzo dobre uzywane z inengo silnika). Wal ma glowne po 1 szlifie korbowe po 2. Docierany byl na benzynie, tak jak Mroziu przykazal :wink: Pozniej juz tylko gaz. W DOHC-ach siedzialem bardzo duzo a ten silnik robilem dla siebie wiec byl zrobiony dobrze i od remontu nie byl ruszany.
Skoro gubi cisnienie oleju na wolnych, to pierwsze, co bym sprawdzil to pompe oleju-moze po prostu jest przytkana albo ma juz dosc (zobacz luzy na zebatkach, sprawdz slimak od aparatu zaplonowego (Piter przez ten slimak zatarl swoje poprzednie 2.0).
Mysle, ze cylindry beda OK wiec sporo kosztow Ci odpadnie jesli koniecznie chcesz robic remont. Nie wiem, jak sie ma sprawa z panewkami i walem po tych kilkudziesieciu tysiakach.
U mnie silnikiem nie telepalo - mialem inny uklad zaplonowy niz Piter wiec pewnie to jego wina. Z wolnymi tez nie mialem problemu (choc nigdy na 900 nie chodzil ze wzgledu na mody, ktore w nim zrobilem-jak zdejmiesz glowice i kolektory, to zobaczysz o czym mowie
.
To chyba tyle z historii tego silnika.