Autor Wątek: Aparaty 1.6 i 1.5  (Przeczytany 2775 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Aparaty 1.6 i 1.5
« dnia: Sierpień 12, 2008, 13:29:03 pm »

Grzesiek

  • Gość
Witam który aparat jest lepszy pod gaźnikowca chodzi tu mi konkretnie pod kątem przyśpieszania I czym tak naprawdę sie różnią i jak to jest tak naprawdę czy lepsze ma przyspieszenie na opóźnionym czy przyśpieszonym zapłonie?

Aparaty 1.6 i 1.5
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 12, 2008, 13:41:23 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
na przyśpieszonym zapłonie auto lepiej zbiera. aparty róznia się tylko i wyłącznie kątem wyprzedzenia zapłonu. nie zauwazyłem róznicy zmieniając jeden na drugi

Aparaty 1.6 i 1.5
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 17, 2008, 22:57:32 pm »

Grzesiek

  • Gość
Małe pytanie czy jest jakoś możliwość relacji zapłonu bez lampy tak aby dobrze chodził??

Aparaty 1.6 i 1.5
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 18, 2008, 21:34:51 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Wszystko zależy od tego jakie kto ma czucie. Ja po złych doświadczeniach z twz "mechanikami" którzy mieli lampy i musiałem po nich poprawiać sam na słuch i "czucie" właśnie ustawiam i nie interesuje mnie wcale ile tam naprawdę jest stopni tylko jak jeździ...
 :mrgreen:
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Aparaty 1.6 i 1.5
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 18, 2008, 22:02:52 pm »

WKLIW

  • Gość
nie wiem ale jeszcze nigdy nie widziałem 125p/poldka który by chciał dobrze chodzić na ustawieniach "na lampę" każdy silnik ma swoje fantazje i trzeba do niego dostroić ciut wcześniej ciut później. na lampę można wstępnie wyregulować żeby mieć jakąś bazę do późniejszych eksperymentów

Aparaty 1.6 i 1.5
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 18, 2008, 22:59:15 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Ja dohca ustawiłem na słuch to mi wyszło przeszło 20 stopni :D i stukowe, jakby pociąg jechał.
Kupiłem sobie na alledrogo taki niby stroboskop, przy pomocy tego ustrojstwa ustawiłem na ~13 stopni, doregulowałem obroty i lpg - działa wyśmienicie i spalanie spadło ;)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Aparaty 1.6 i 1.5
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 19, 2008, 16:09:22 pm »

Grzesiek

  • Gość
Chym mam 1.5 kanały po polerce 40mm gaźnik na 120 i 170 bardzo bogato kolektor od df kanały w głowicy mają łagodniejsze zejście splanowana głowica w sumie to dopiero jest progres a i mam aparat od 1.6 to czy przypadkiem nie lepiej ustawić zapłon jak na silnik 1.6??Bo jest minimalnie wyprzedzony

Aparaty 1.6 i 1.5
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 28, 2008, 23:08:55 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Powracajac do tematu, na allegro duzo ludzi sprzedaje aparaty nie wiedzac do konca ze roznia sie miedzy soba 1.5 a 1.6. Pytanie z wygladu, czym dokladnie sie one roznia ? W sensie jakies haslo, napis, numer czy coś, ktoś wie ?

Aparaty 1.6 i 1.5
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 28, 2008, 23:57:18 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "bisz"
Powracajac do tematu, na allegro duzo ludzi sprzedaje aparaty nie wiedzac do konca ze roznia sie miedzy soba 1.5 a 1.6. Pytanie z wygladu, czym dokladnie sie one roznia ? W sensie jakies haslo, napis, numer czy coś, ktoś wie ?

1.5 masz 10*, 1,6 masz 12*
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Aparaty 1.6 i 1.5
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 30, 2008, 21:41:17 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Jestem po swiezych wrazeniach jazdy silnikiem 1.6 plusa w kancie, na aparacie zaplonowym 1.5. Silnik ogolnie chodzi jak marzenie, totalnie inna kultura pracy, ale do aparatu zaplonowego chyba musze sie przyczepic, wlasnie do faktu, iz jest to aparat 1.5 w silniku 1.6 Otóż... Gdy jade rownym tempem powiedzmy 60 km/h na 4-ce, chodzi jak pszczolka, ale w momencie gdy dociskam mocno gaz, slysze zgodnie z zaplonami w garach cyk cyk cyk. Moja teoria jest jedna. Jak wiadomo Aparat 1.6 ma charakterystyki regulatora cisnieniowego bardziej idace do gory, tzn bardziej opoznia zaplon gdy sie go gazuje, anizeli 1.5. Z kolei Regulator odsrodkowy 1.6 bardziej przyspiesza zaplon anizeli 1.5. Wniosek moj jest taki, ze o ile obroty obrotami, o tyle podczas gwaltownego naciskania pedalu gazu, panuje jakiestam podcisnienie, ktore odpowiedzialne jest za opoznienie zaplonu, w efekcie w moim przypadku opoznienie to jest za male wzgledem silnika 1.6 tym samym silnik w danych warunkach czyli obroty + polozenie przepustnicy, dostaje iskre zbyt wczesnie, stad ten cyk cyk. Dobrze to rozumuje ? Na allegro widze sam regulator cisnieniowy 1.6 za 30 zl. Mysle czy by zrobic moze tak aby zaopatrzyc sie w ten regulator, a zwiekszenie czulosci odsrodkowego zrealizowac wlasna rzezba np jakos zwiekszeniem masy ciezarkow odsrodkowych. CO myslicie ?

aparat zaplonowy 1,5 a 1,6
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 07, 2009, 17:41:15 pm »

markus15021959

  • Gość
Oznaczenie na nodze aparatu 1500 - 4497 , do silnika 1600 oznaczenie 4498.

Aparaty 1.6 i 1.5
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 17, 2009, 15:19:33 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Mam dwa pytania.
1. W którym momencie zmieniła się konstrukcja aparatu zapłonowego i zamiast magnesu z czterema wypustkami pojawiły się cztery grube pionowe blaszki? (Foty porobię to dodam później).
2. Czy zmienia to coś w pracy aparatu?

A oto fota. Ten po lewej ma magnes z 4 wypustkami, a ten po prawej cosik ze stali.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap