Autor Wątek: Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro  (Przeczytany 6631 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 06, 2010, 13:31:51 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6763
  • Płeć: Mężczyzna
No właśnie, ten samochód produkowano tylko przez rok. Kiedyś oryginalny GTI może być poszukiwanym klasykiem ,a teraz to rarytas.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 06, 2010, 15:41:09 pm »

Offline Aron

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • `91 Caro 1.5 GLE L80, `96 Caro 1.6 GLI L122
Dobra, to w takim razie zapytam o inną rzecz - czy ten szpoiler po odkręceniu pozostawia duże dziurska i czy blenda masakrycznie odstaje? :mrgreen:
Poza tym przecież wszystkie części można potem zamienić i znowu mieć plusa :)

Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 06, 2010, 17:07:08 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Spoiler po odkręceniu zostawia małe dziurska za to jest ich 10 albo 12. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 06, 2010, 20:41:37 pm »

Offline Aron

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • `91 Caro 1.5 GLE L80, `96 Caro 1.6 GLI L122
Cytat: "Grzech#1938"
małe dziurska za to jest ich 10 albo 12.
:shock:
Chyba lepiej kupić zdrową klapę od minusa i prysnąć niż ładować szpachlę na oryginał :)

[ Dodano: 06 Wrz 2010 23:40 ]
Cały czas jednak bije się z myślami, czy robić konwersje, czy zadbać o to co jest.
Nie podoba mi się w wyglądzie plusa kilka rzeczy - po primo to, że stracił troche klasycznego wyglądu i duszy Polda, z drugiej strony czytam i słyszę, że PlusoRovery są rzadkie i rzekomo w fabryce tłukli je tylko rok...

Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 07, 2010, 14:21:39 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Nie przejmuj się tylko tak zrób żeby jakby co można było natychmiast wrócić do oryginału.  :) Moim zdaniem miejsce dla aut w 100% takich jak wyjechały z fabryki to się nazywa: muzeum.  :mrgreen:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 07, 2010, 15:46:16 pm »

Offline Aron

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • `91 Caro 1.5 GLE L80, `96 Caro 1.6 GLI L122
Cytat: "Grzech#1938"
Moim zdaniem miejsce dla aut w 100% takich jak wyjechały z fabryki to się nazywa: muzeum.

W sumie coś prawdy w tym jest.
No rozumiem mieć jednego z pierwszych Borewiczów czy np. FSO Primę, to trzymać oryginał i pieścić i od niedzieli do niedzieli na wyjazd :mrgreen: a tutaj jest Plusik, więc można zrobić Minusika :)

Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 09, 2010, 19:40:24 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
Cytat: "Aron"
No rozumiem mieć jednego z pierwszych Borewiczów czy np. FSO Primę, to trzymać oryginał i pieścić i od niedzieli do niedzieli na wyjazd  a tutaj jest Plusik, więc można zrobić Minusika  
Plusik to tez Polonez jak kazdy inny ,rozumiem jakbys mial Boscha ktorych troche sie tlucze jeszcze,w jakims stanie niebardzo ,ale tak jak pisal BX Plusorover oryginal niedlugo bedzie jak Yeti ,wiec warto przemyslec sprawe ewentualnej przerobki
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 12, 2010, 11:13:05 am »

Offline Aron

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • `91 Caro 1.5 GLE L80, `96 Caro 1.6 GLI L122
To ja jeszcze nawiążę do tematu - czy zderzaki z minusa podchodzą bez problemu do plusa czy trzeba coś rzeźbić :?:

Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 13, 2010, 12:42:14 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6763
  • Płeć: Mężczyzna
Zderzaki podchodzą ale do wyglądu minusa trzeba zmienić też noski...

W klapie plusa jest pełno otworów pod spoiler i blendę, jedyna sensowna opcja to ją wymienić.

Generalnie nie wiem po co to robisz, GTI produkowano nie rzekomo tylko naprawdę przez 1 rok bo wygasł kontrakt na dostawy silników. Przez rok przepuściłem kilkadziesiąt minusoroverów bo chciałem plusa GTI i ledwie go kupiłem na ostatnią chwilę, jeszcze nie takiego jak chciałem bo z gazem ale kupiłem i cieszę że w ogóle udało się wyrwać auto w niezłym stanie.

Na minusa i tak go nie przerobisz, musiałbyś zmienić deskę na tą nachroniczną i jeszcze zmienić ogrzewanie na to stare co cieknie i zalewa podłogę. Po wszystkim uzyskasz łódkę wyprodukowaną w największej liczbie egzemplarzy która przypomina trochę Simcę z lat 70tych. Nie ma charyzmy borewicza ani elegancji plusa który ze swoimi długimi zwisami, pasem z tyłu i kołpakami Turbina przypomina trochę Trans Ama z 82roku... Z resztą ten Trans Am też siedział na kołach o nazwie Turbo :P

Moja rada: Zanim postanowisz co robić, co zmieniać, co tuningować to rozbierz wnętrze do ostatniej śrubki, zdejmij zderzaki, listwy boczne, obejrzyj na kanale, na pewno znajdziesz dużo rzeczy do zrobienia, Pozmieniaj mu płyny, przewody które parcieją, upewnij się ze wszystko funkcjonuje idealnie i jak zostaną pieniądze to dopiero zmieniaj. Poszarp mu zawieszenie, pozmieniaj gumy... Ja przeinwestowałem w bajery i potem co odkrycie albo awaria to mi brakowało kasy na części, mechaników albo lakier. W moim egzemplarzu było bardzo mało rdzy tam gdzie "powinna być" ale po rozebraniu znalazłem ją w miejscach w których "być jej nie powinno", do głowy by ci nie przyszło jaki w tym samochodzie występuje obieg wody przez zastosowane materiały i co to powoduje.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 13, 2010, 18:34:40 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Cytat: "BXMaster"
ani elegancji plusa

Hahaha! Ubawiłeś mnie na pół wieczoru :)
Kolego kapuścianą deskę mozesz zdjąć i na to da sie założyć deskę minusową. Będziesz musiał dorobić przejścia nawiewów (w - były rury, w + są uszczelniane kanały nachodzace róno na siebie), czeka Cię też dorobienie panelu konsoli środkowej aby zachować okrągłe pokrętła od sterowania nagrzewnicą. No i kastracja schowka. Piotrek DJ ma podobny mod w swoim białym analogu.
Jak napisał BMX nie baw sie w zmianę nagrzewnicy na starą.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 13, 2010, 21:37:19 pm »

Offline Aron

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • `91 Caro 1.5 GLE L80, `96 Caro 1.6 GLI L122
Jedyne zmiany jakie wprowadzam we wnętrzu to inna kiera oraz IG Standard (w dalekiej przyszłości szelki dla kierowcy). Nie było w ogóle mowy o wymianie środka, bo tak naprawdę po co? Że tak pozwolę sobie zacytować z innego forum

Cytat: "fisher"

Cytat: "SeBa"
a był taki ładny plusorover .... :roll:


nie wiem co w plusie ladnego :roll:  chyba liczniki


Coś w tym jest :D
Dużo bardziej podoba mi się kasta minusa, dlatego też dobitnie wypytuje o konwersje nadwozia, a wypytuje dokładnie, ponieważ taki urok "świeżaków" :P
Jakby się nawet udało (czyt. znaleźć na złomie w dobrym stanie) to kiedyś chciałbym przeszczepić przód i dupkę od przejściówki, ale jak wiadomo nie jest to łatwe.
Jak na razie pozostaje mi zabawa w zrobienie minusa.
Co do mechaniki to przed zimą postaram się zrobić wszystko na tip top, by móc jeszcze na suchym troche pozamiatać na mieście :) głównie szukałem tak naprawdę silnika, buda była rzeczą drugorzędną, niemniej jednak najbardziej liczyłem na caro minusa. A to, że trafił się plus w dobrej cenie to się skusiłem :mrgreen:
Sądzę, że konwersja ruszy dopiero na wiosnę, a jak na razie nalezy pozbierać części potrzebne do tej zabawy.
Obecną zagwozdką jest dla mnie demontaż nosków z przodu i z tyłu ;) jeśli ktoś wie, chętnie skorzystam z porady :mrgreen:
Oczywiście proszę się na mnie nie obrażać plusowicze, żeby nie było, że totalnie gardzę plusem itp. jednak jak dla mnie minus i starsze wyglądają znacznie lepiej :wink:

Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 13, 2010, 22:26:39 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Zakładając, że są przykręcane tak jak w zwyczajnym Caro (nie wiem czemu mieli by zmieniać), to tylny jest przykręcany nakrętkami do szpilek wystających z nadwozia. Dostęp do nakrętek jest po zdjęciu zderzaka.
Natomiast przedni wspawane ma własne szpilki i mocuje się go 8 nakrętkami do których do 2 wygodny dostęp jest jak się zdejmie atrapę, 2 kolejne są w narożnikach nadwozia koło lamp, a jeszcze 2 kolejne jakieś 5 cm niżej. Do nich dostęp jest spod spodu auta. (Wystarczy wsadzić rękę z kluczem). 2 ostatnie są dokręcone do narożników błotników.
Na tej fotce przedniego noska dość dobrze widać wystające z tyłu szpilki:

Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 13, 2010, 22:30:52 pm »

Offline Aron

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • `91 Caro 1.5 GLE L80, `96 Caro 1.6 GLI L122
A przód? Ostatnio jeden z moich kolegów rzucił hasło, że jak na jego gust są one zgrzewane i nie bardzo idzie to zdjąć :|

Konwersja Caro Plus na zwykłe Caro
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 13, 2010, 22:43:59 pm »

Offline Aron

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • `91 Caro 1.5 GLE L80, `96 Caro 1.6 GLI L122
Grzech#1938, wielkie dzięki, postaram się zastosować do twoich wskazówek.
Szkoda, że nie ma włączonej w skrypcie opcji "pomógł" na pewno poleciał by plus dla ciebie :)

[ Dodano: 20 Lis 2010 13:24 ]
Nie chcąc zakładać nowego tematu wpiszę tutaj - jaka jest procedura wymiany boczków drzwiowych z plusowycyh na minusowe?
W sensie co tam trzeba zmieniać itp.