Autor Wątek: Głowica Poldoroverowa do VVC  (Przeczytany 1806 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Głowica Poldoroverowa do VVC
« dnia: Kwiecień 17, 2022, 16:20:07 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Cześć panowie pytanie do Roverowców . Czy na dół silnika od 1.8 VVC mogę posadzić sztywną głowice bez mechanizmu VVC bez żadnych przeróbek ? Pytam bo w sumie moje 1.8 w ATU jest mocno średnie a patrząc na ceny silników praktycznie identyczne a w cenie  zostaje mi głowica i jej osprzęt do opchnięcia co mi się finansowo bardziej by opłacało a wiadomo że i tak przy zmianie silnika lepiej profilaktycznie dać tą nową uszczelkę żeby się szybko nie zdziwić więc i tak motor do rozebrania po zakupie . Żeby posadzić VVC jednak jest multum przeróbek włącznie z całym wydechem co mi średnio leży żeby zmieniać w aucie dlatego myślę żeby kupić takie VVC i dać swoją głowicę która 2 lata temu była po kapitalce  tak więc czy osprzęt na blok jak i góra pasuje PnP czy jest jakaś rzeźba ?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 17, 2022, 16:23:25 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Głowica Poldoroverowa do VVC
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 17, 2022, 20:50:22 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
W 1.8 zmiana wydechu też jest konieczna, bo jest za ciasny i powoduje powolne przegrzewanie głowicy od strony wydechowej.
Wszystko pasuje, nie ma żadnych różnic w dole silnika, szczególnie w wersji 145. 160tka ma inne tłoki, ale to również nic nie zmienia w kwestii kompatybilności głowic.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...