Autor Wątek: 1.4 16v Rover - układ chłodniczy  (Przeczytany 3607 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1.4 16v Rover - układ chłodniczy
« dnia: Lipiec 17, 2023, 22:51:25 pm »

Offline wyszyn

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 5
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4 16v 1995 L-114 -> Caro 1.4 16v 1994 L46
Witam, mam problem z moim Roverem, mianowicie od zakupu (mam go 3 miesiące) na postoju wskazuje mi temperaturę 130°C. Zmieniałem chłodnicę (ponieważ stara ciekła), termostat 3 razy, czujnik w chłodnicy także 3 razy, (mam zrobiony wentylator na krótko z przycisku włączanym od środka przez poprzedniego właściciela, da się go podpiąć pod czujnik, ale za późno się załącza, więc zostawiłem tak jak było, z przycisku). Robiliśmy test na upg po zakupie, czyli 3 miesiące temu kilkukrotnie i nic nie wskazało, kilka dni temu powtórzyliśmy proces także kilkukrotnie i dopiero za bodajże 3 razem przy mocnym "pałowaniu" tester niechętnie, no ale zmienił swój kolor. A od przedwczoraj ciągle ubywa mi bardzo duże ilości płynu (w wężach gdy je ścisnę czuję że jest, za to w zbiorniczku Sahara). Czy przygotować się na najgorsze i zaczynać remont pieca? Dodam że silnik miał już robione upg przez poprzedników, jak było zrobione to nie mam pojęcia.

Odp: 1.4 16v Rover - układ chłodniczy
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 19, 2023, 10:32:59 am »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 603
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Jak ubywa płynu to uszczelka poszła na 100%. Te silniki są wrażliwe na przegrzanie, jak wskazówka na postoju wychodzi za 90' a wentylator nie daje rady zbić temperatury to już jest coś mocno nie tak. 130 o ile czujnik działa prawidłowo to gotowanie silnika. Tu masz test dobrze działających włączników wentylatora https://www.youtube.com/watch?v=gmbpH9Z2Lmc

Odp: 1.4 16v Rover - układ chłodniczy
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 19, 2023, 16:00:38 pm »

Offline Tumek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
Jeśli faktycznie dostał 130 stopni to  uszczelka na bank została uszkodzona, nawet jeśli była dobra. Inna kwestia że w tych silnikach rzadko się zdarza żeby przez upg silnik się gotował. Olej masz czysty ? Sprawdź wycieki - porządnie odpowietrz.