Autor Wątek: Wyłącza pompę paliwa na 30s (zmieniony temat)[solved]  (Przeczytany 2392 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wyłącza pompę paliwa na 30s (zmieniony temat)[solved]
« dnia: Kwiecień 20, 2008, 23:52:47 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Bezpiecznik numer 11
w morawskim którego posiadam ten bezpiecznik nie jest oznaczony. rożłacza mi zapłon, obrotek opada i silnik natychmiast gasnie. bezpiecznik ten się przegrzewa. po założeniu mniejszego (8A) czasem wyskakuje. jak założe tam 20A jest gorący i potrafi rozłaczyc pompę paliwa na ok30s (czyżby przekaznik stygł??) po czym znowu mogę jechać. założyłem maleńki bezpiecznik do pompy paliwa i z nim jest wsio ok czyli wina pompy i jej zasilanie odpada.
pytanie co jest pod tym bezpiecznikiem ???

EDIT:

Jak się okazało metodą prób i błedów pod numerkiem 11 kryje się bezpiecznik nr 17 (wtrysk)
co ciekawe pod 17 też coś jest. instalacja fabryczna.
Ale mniejsza o to.
Po przejechaniu jakiś tam km (więcej jak 30) zaczynają się harce czyli wyłącza mi pompę paliwa na 30s po czym moge jechać dalej. ale im dłużej jade tym czesciej,
Dając zasilanie bezpośrdnio na bezpiecznik pompy efekt ten sam. wyłacza i w momencie rozłączenia brak poboru prądu na tymże bezpieczniku, po czym po ok30s nagły pobór i pompę słychać.

Czy między bezpiecznikiem a pompą są przekaźniki ?? czy to już prosty kabelek??

Zaznaczam że mam imo FOX który HGW jak jest wpięty.
Sądząc że pompą raczej gdyby była uszkodzona-zatarta (Walbro 255HP) pobierała by stale prąd (bo raczej przekaźników własnych nie ma)
więc jezeli jest tam tylko kabelek odpadnie podejrzenie na przekaźniki pod kompem i trzeba bedzie imo pruć

Wyłącza pompę paliwa na 30s (zmieniony temat)[solved]
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 21, 2008, 17:47:12 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Van#1860, a spróbowałeś podmienić przekaźnik na inny? U mnie się kiedyś tak fajnie popsuł, że robił zwarcie i wywalał bezpiecznik, ale na światłach :)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Wyłącza pompę paliwa na 30s (zmieniony temat)[solved]
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 23, 2008, 15:56:16 pm »

Arnold

  • Gość
Van#1860, a może wina kompa? U mnie było cały czas napięcie na przekaźniku silniczka krokowego - jak wiesz uwalony był właśnie komp. Ale żadne bezpieczniki się nie paliły i nie grzały.

Wyłącza pompę paliwa na 30s (zmieniony temat)[solved]
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 23, 2008, 16:34:21 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
tyle że to nie przekazniki obok bezpieczników
prawdopodobnie te.z nie te pod kompem. zaraz sprawdze gdzie jest kolejny ukryty

[ Dodano: 2008-04-28, 12:22 ]
to nie jest alarm, nie sa tez przekazniki pod kompem. w miejsce bezpiecznika wpięty mam amperomierz u w momencie przerwy pompa nie pobiera pradu.
podczas normalnej pracy pompa pobiera
od 7,5 do 8,5 A

[ Dodano: 2008-05-19, 08:49 ]
Okazało się, że przyczyną była upalona kostka w dekielku pompy. Całkowicie wypalone gniazdo. Widoczne dopiero po rozkręceniu. Auto smiga :)

Wyłącza pompę paliwa na 30s (zmieniony temat)[solved]
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 23, 2008, 18:24:25 pm »

marcij

  • Gość
To ja sie podlacze pod temat. Gdzie w roverku umieszczony jest przekaznik pompy paliwa ? I jak wogole wyglada jej zasilanie , konkretnie to czesc do bezpiecznika. Bo na bezpieczniku pompy paliwa nie mam napiecia.
Problem pojawil sie podczas cyrkow z zpalaniem, tj. po przekreceniu kluczyka kontrolki przygasaly , i nic sie nie dzialo. Wtedy wyjalem bezpiecznik od pompy, nie pomoglo , przeczyscielm klemy aku , poruszalem kostka stacyjki , zapalil , ale pompa juz nie pracowala.

Wyłącza pompę paliwa na 30s (zmieniony temat)[solved]
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 24, 2008, 11:36:10 am »

marcij

  • Gość
EDIT: Ostatnio ten samochod , oraz ja sam siebie zaskakuje , niestety zazwyczaj niemile. Wylacznikowi bezwladnosciowemu sie nie przygladalem , bo nie bylo powodow zeby "wyskoczyl", oraz to ze pompa na poczatku problemow raz dzialala , a raz nie nie wskazywalo raczej na niego. Jednak wcisnalem , kliknal i pompa dziala. Z jakiego powodu nagle sam z siebie sie rozlaczyl nie mam pojecia.

Dziekuje za pomoc !

Wyłącza pompę paliwa na 30s (zmieniony temat)[solved]
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 11, 2008, 08:48:16 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Starczy dobra dzura na drodze czy przyjazne klepnięcie auta w bok...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Wyłącza pompę paliwa na 30s (zmieniony temat)[solved]
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 21, 2009, 23:18:31 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Witam, mam problem właśnie z zailaniem popmy paliwa w 1,4.
W piątek zgasiłem auto, za jakieś 2 minuty odpalam i lipa - nie zapale.
W sobote po odholowaniu do domu zaczolem szukać. Okazało sie ze nie chodzi pompa paliwa. Powodem wydaje się brak zasilania, bo nie ma napięcia ani na wstrząsówke, ani na bezpiecznik.
Jak podłączyłem pompe ne krótko to pompuje, ale i tak nie mogłęm zapalić.
Następnie zauważyłem ze bezpiecznik od cewki WN jest spalony (na 99% przepalilem go jak grzebałem w elektryce już w sobote, bo w piątek jeszcze chodził mi silnik krokowy a w sobote zorientowałem sie ze nie chodzi więc sprawdziłem bezpieczniki jeszcze raz)
Po wymianie bezpiecznika odpalił :)
Dziś przekręcam kluczyk - nowu nie odpale, nie działa pompa paliwa - nie dostaje napiecia.
Jak podłączyłem ją na krotko od aku prosto do kostki od wstrząsówki to dziś już nie chodzi.
Zastanawia mnie dlaczego wstrząsówka nie dostaje napięcia.. Tak jakby komputer nie włączał przekaźników silnika albo przekaźniki nie dostawały napięcia. Może to wina alarmu? Mam fabrycznego FOX-a

Wyłącza pompę paliwa na 30s (zmieniony temat)[solved]
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 21, 2009, 23:20:35 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Też miałem to samo z FOXem  :!:  Jedyny Plus tego alarmu to to, że wystarczy wyjąć z niego wtyczkę z centralki i już nie działa. Odepnij go po prostu.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Wyłącza pompę paliwa na 30s (zmieniony temat)[solved]
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 21, 2009, 23:32:36 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Wiec obstawiasz ze to wina alarmu? Wiec rano zejde na dol i odepne, zobaczmy co bedzie :)