Witajcie,posiadam silnik 1.5 GLE z rocznika 1991 chciałbym dowiedzieć się jaki posiadam typ instalacji LPG i jak mogę ją wyregulować. Spala mi teraz 14-15 l/100km gazu przy spokojniej ekonomicznej jeździe po terenie małego miasteczka i na zadupiach, silnik nie miał remontu generalnego ma przejechane 75 000 km i jest mulasty a przy wchodzeniu na obroty powyżej 3500 wyje jak zbity pies a auto nie przyspiesza. Na dwóch schodzących się wężach od gazu do jednego do parownika est duża śruba. Parownik napewno wymaga wyczyszczenia, postaram się znaleść opis jak to zrobić, chyba że dysponujecie gotowym, chętnie przeglądnę. Jaka jest wasza diagnoza dla tego typa?
Kilka zdjęć parownika prezentuję pod adresem:
http://www.mylivegallery.com/10593-2060060892-31.htmla poniżej jedno główne zdjęcie:
Czy moją instalację wyreguluję przez dwie śruby zgodnie z opisem jaki występuję na poniższej nastronie :
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=18004 I na jakich obrotach mam regulować tą instalację?
Cytat opisu z powyższej strony:
--------
Regulację zaczyna sie od:
mamy np.zupełnie rozregulowaną instalkę, odpalamy auto, (jesli nie chce, odkręcamy srubę na wezu, byle auto zaskoczylo) srubę na wezu przykręcamy powoli az auto zacznie przygasać, następnie odkręcamy o 1 obrót(potem sie dokładniej dostroi)
Następnie regulujemy parownik, srubkę najpierw przykręcamy az zacznie przygasac silnik, nastepnie wykręcamy az znowu zacznie przygasac- wyznaczamy w ten sposób "widełki" w ktorych dawka gazu jest odpowiednia by silnik chodził. ustawiamy srubę po srodku (liczymy sobie obroty jakie sruba wykonuje pomiedzy granicami,
gdy chcemy by auto mniej paliło przykręcamy srubę blizej granicy, jesli jednak zależy nam na większej dynamice odkecamy jednak bedzie to powodowało większy apetyt na paliwo
Śrubę na wezu po dokonanej regulacji parownika regulujemy znow poprzez skrecenie jej az silnik zaczyna przygasac i stopniowe odkręcanie po 1/4 obrotu, az motor bedzie ładnie reagował na dodanie gazu (na ogól wystarcza około 1 obrtót od momentu przygasania na wolnych obr)
Jest to skuteczna i powszechnie stosowana metoda regulacji instalacji bez posiadania analizatora spalin, zajmuje gora 3 minuty a mamy pewnos ze gaz jest na prawde wyregulowany blisko ideału.
---------------