Autor Wątek: rezystancja cewki czujnika magnetoindukcyjnego w aparacie  (Przeczytany 1757 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

rezystancja cewki czujnika magnetoindukcyjnego w aparacie
« dnia: Czerwiec 22, 2009, 22:01:15 pm »

elektrokiler

  • Gość
Ostatnio mam problemy z odpalaniem, gaśnie na wolnych obrotach. Jestem przekonany, że to sprawa zapłonu. Bo jak nie chce odpalić to widze po obrotomierzu, że nie ma WN na cewce. Jak już odpali to na niskich obrotach pracuje dziwnie, chyba nie na wszystkich garnkach, ma tendencję do gaśnięcia, jak się wkręci na wyższe obroty to juz normalnie pracuje. Jak nie chce odpalić to napięcie 12 V na cewce jest, moduł sprawny (podmieniałem), jeszcze nie podmieniłem zielonego kableka (juz zakupiłem). Ostatnio również  bardzo obroty mi falowały na luzie. Jak jest zimny zapali łatwiej ale też jakoś długo trzeba kręcić. Jak było dobrze to od strzała odpalał.

rezystancja cewki czujnika magnetoindukcyjnego w aparacie
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 23, 2009, 10:39:59 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Zrób podmiankę, nie baw się miernikiem.
Z ciekawości zaraz sprawdzę rezystanjcę w generatorze apartatu z Argenty, u mnie (mimo ostrzeżen że to nie bedzie działało) taki generator pracuje z poldkowym zapłonem bez problemu.

Rezystancja cewki nie jest zbyt ważna. Jest taki ładny artykuł gdzieś na sieci, relacja  z badań różnych modułów. Okazuje się że one i tak reagują  tylko na dwa punkty w przepływie napięcia indukowanego w generatorze.
Poza tym jak już coś mierzysz to sprawdz czy podczas kręcenia aparatem w cewce indukuje sie zmienne napięcie. Tyle że cieżko powiedzieć jaki przebieg jest okej bez oscyloskopu.

rezystancja cewki czujnika magnetoindukcyjnego w aparacie
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 23, 2009, 11:37:10 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
U mnie też ostatnio były problemy z gubieniem zapłonów na luzie i gaśnięciem - Maxiu#1935 osobiście słyszał i widział - pomogło ustawienie przerw na świecach według literatury (dla 2.0 OHC 0,75 ) i regulacja obrotów na biegu jałowym na parowniku.
Teraz ładnie trzyma 850 obr/min.
Mi próbowali wmówić gazownicy, że mam uszkodzony układ zapłonowy.
Na wysokich obrotach autko nie przerywało i ładnie ciągnęło.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

rezystancja cewki czujnika magnetoindukcyjnego w aparacie
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 23, 2009, 19:24:50 pm »

elektrokiler

  • Gość
Zajebiaszczo: dzisiaj już nawet pierdnąć do mnie nie chce :/ Kupie mu świeczki i kopułke nowe. Iskre niby ma, chociaż jakaś słaba mi się wydaje (sprawdzałem na świecach).

rezystancja cewki czujnika magnetoindukcyjnego w aparacie
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 24, 2009, 00:07:03 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Nie sprawdzaj na świecach, tylko ustaw końcówkę przewodu 1-1,5 cm od jakiegoś elementu podpiętego do masy. Jak na powietrzu będzie wtedy ładna iskra, to git.

rezystancja cewki czujnika magnetoindukcyjnego w aparacie
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 24, 2009, 06:33:48 am »

elektrokiler

  • Gość
Dokładnie tak sprawdzałem, tylko, że końcówke musiałem ustawiać 2-3 mm od elementu zmasowanego bo przy większej nic nie przeskoczy- dlatego napisałem, że iskra słaba.

rezystancja cewki czujnika magnetoindukcyjnego w aparacie
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 25, 2009, 14:59:44 pm »

elektrokiler

  • Gość
Już pali. Wymieniłem kopułke, ustawiłem przerwy na świecach i pali.

Jako ciekawostkę powiem, że mierzyłem rezystancję nowej cewki czujnika magnetoindukcyjnego i ma 1600 Ohm, moja też tyle ma, u kolegi w polonezie 900 Ohm. Wniosek z tego taki, że nie należy się sugerować rezystancją. W morawskim są błędy np podaje on, ze rezystancja uzwojenia WN cewki zapłonowej 4226 powinna mieć 8,4 do 11,5 kOhm a już od dawna zelmot produkował te cewki z rezystancją strony WN 6,4 kOhm.

rezystancja cewki czujnika magnetoindukcyjnego w aparacie
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 23, 2009, 16:44:38 pm »

neket

  • Gość
prosze koledzy o przegladniecie tego watku

post o braku iskry

i o rade w kwestii zwiazanej tez z cewka