Autor Wątek: 1.9 GLD trzesię zimny i dymi  (Przeczytany 2440 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1.9 GLD trzesię zimny i dymi
« dnia: Czerwiec 17, 2012, 22:20:01 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Mam pytanie
Otóż mój poldek jest jeszcze do dopracowania troszkę :) chce to zrobić jak jest ciepło bo w zimie może być problem.
Sprawa wygląda następująco
Odpalam go pierwszy raz w ciągu dnia (po nocy) odpala ładnie od strzała ale z 2-3s trzęsie/telepie silnikiem (nierówna praca) i z rury po odpaleniu leci ciemna chmura. Potem po rozgrzaniu na trasie podobno też trochę dymi na czarno jak go przycisnę. Przygazówki na postoju i ostre ruszanie też objawiają się dymem ciemnym.
Otóż co może być przyczyną Pompa wtryskowa czy końcówki wtrysków do wymiany? Świece wykluczam robi tak od założenia a świece wymieniałem z 2 tygodnie temu. Dodam że po dłuższym zagrzaniu świec odpala lepiej i mnie nim trzęsie.
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: 1.9 GLD trzesię zimny i dymi
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 17, 2012, 22:25:24 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Dodam że po dłuższym zagrzaniu świec odpala lepiej i mnie nim trzęsie.
no masz odpowiedź na swoje pytanie. A wszystkie Ci grzeją??
To że diesel puści chmurkę to normalne , nowe też puszczają. Mogą być już końcówki wtrysków ( sprawdzałeś czy nie leją) , lecz niekoniecznie, jak by siadała pompą to by były cyrki z zapalaniem , mocą, ewentualnie kat wtrysku można sprawdzić i troszkę podregulować.

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: 1.9 GLD trzesię zimny i dymi
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 17, 2012, 23:06:41 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
spoko, co do świec to świece grzeją i tego jestem pewny tylko że tutaj jest sprawa że przekaźnik valeo z tego co ogarnąłem najpierw podgrzewa świece do określonej temperatury potrzebnej do zapłonu w normalnych warunkach i kontrolka gaśnie, dopiero po kilku sekundach słychać jak przekaźnik się sam wyłącza czyli dopiero wtedy świeca jest podgrzana na max ... , wymieniłem świece dwa tygodnie temu sprawdzane przed montażem, a cały czas jest tak samo, stare świece też były sprawne, ale w nagarze, dlatego obstawiam końcówki ale wolę jeszcze skonsultować to z innymi osobami.
W takim razie sprawdzę kąt wtrysku i wtryski. Chyba że ktoś ma inny pomysł
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: 1.9 GLD trzesię zimny i dymi
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 18, 2012, 07:25:24 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Zanim zabierzesz się za wykręcanie, to podreguluj wolne obroty oraz linkę i ogranicznik "ssania" Ma ładnie zapalać i zanim nie osiągnie ~50st to powinien mieć lekko podwyższone obroty.
Potem wtryski-daj do sprawdzenia, czyszczenia itd
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: 1.9 GLD trzesię zimny i dymi
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 18, 2012, 10:49:46 am »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
hmmm spoko ;) czyli muszę zajrzeć do intrukcji ;) bo z tego co pamiętam tam jest napisane jak się to reguluje, a co do zapallania to zapala on ładnie gorzej co jest przez 2-3s po zapaleniu :D ale spoko posprawdzam i spróbuje wyregulować
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)